برای نخستین بار صورت گرفت؛

صادرات محصولات تراورس به کشورهای حاشیه خلیج فارس

عنوان

قائم مقام شرکت بریس گفت: در حال مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم تا بتوانیم برای نخستین بار تراورس‌ها را به این کشورها صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش میرابیان قائم مقام شرکت بریس در جمع خبرنگاران در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با بیان اینکه این شرکت بر پایه چشم انداز توسعه صنعت حمل و نقل ریلی توانمندی منحصر به فردی را برای اولین بار در کشور به منظور تامین زیر ساخت های مورد نیاز ایجاد کرده است،اظهار کرد: با فراهم کردن این توانمندی ها می توانیم بستری آسان، ایمن و مقرون به صرفه برای نیاز شبکه حمل و  نقل ر یلی در بخشهای مسافری و باری مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون شرکت بریس به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده تراور س بتنی در خاور میانه به شمار می رود و ما توانسته ایم با تکیه بر دانش و توانمندی تیم مهندسی خود امکان تولید تراورس هایی با قابلیت پشتیبانی خطوط ریلی سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر و خطوط ریلی با ظرفیت بار محوری 30 تن را فراهم کنیم.

قائم مقام شرکت بریس اظهار کرد: این شرکت از سال 90 با تولید بیش از 1 میلیون و 500 هزار عدد انواع تراور س بتنی بخش عمده ای از نیاز خطوط راه آهن و قطار شهری در کشور را تامین کرده است.

میر ابیان افزود: هم اکنون می توانیم با ظرفیت تولید روزانه 3 هزار عدد انواع تراروس های بتنی منو بلوک و دی بلوک و همچنین 1000 ست تراور س بتنی سوزن در سال به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در خاورمیانه ایفای نقش کنیم.

وی افزود: ما توانسته ایم بر پایه نیاز مصرف کنندگان داخلی و خارجی این محصول ،امکان ساخت انواع تراورس با عرض خط و یراق آلات مختلف را برای اولین بار در کشور رقم بزنیم.

قائم مقام شرکت بریس درباره پروژه های در دست ساخت این شرکت گفت: امتداد خط 1 متروی تهران تا فرودگاه امام(ره) ،شهر پرند به طول 60 کیلومتر ، پروژه کرج- هشتگرد به طول 46 کیلومتر ، پروژه تهران، ورامین -گرمسار به طول 47 کیلومتر ، پروژه ملایر- کرمانشاه به طول 214 کیلومتر ، پروژه قزوین زنجان و پروژه میانه تبریز با خطوط ایستگاهی از مهمترین پروژه هایی در دست ساخت است.

میرابیان درباره سایر پروژه های این شرکت گفت: پروژه خواف – هرات افغانستان به طول 76 کیلومتر، پروژه یزد – اقلید به طول 37 کیلومتر و پروژه قطار شهری مشهد از مهمترین پروژه های در دست ساخت این شرکت به شمار می رود.

وی اظهار کرد: مذاکره ای مبنی بر انعقاد تفاهم نامه با رئیس اتحادیه راه آهن سوریه امضا کرده ایم تا صادرات محموله های تراورس به کشور سوریه اجرا شود.

قائم مقام شرکت بریس با اشاره به اینکه در صورتی که حجم تولید این محصولات در کشور افزایش یابد صرفه جویی درآمد ارزی خوبی فراهم می شود،افزود: از نظر کیفی سعی می کنیم محصولات خود را با کیفیت بالا تولید کنیم  و محصولات تولید شده قابل رقابت با محصولات مشابه دنیاست

وی افزود: هم اکنون ظرفیت تولیدتراورس بتنی در کشور  750 هزار تن است که با این میزان ظرفیت می توانیم روزانه 3 کیلومتر خط آهن را تکمیل کنیم که این خود یک رکورد برای کشور به شمار می رود.

قائم مقام شرکت بریس گفت: هم اکنون توانسته ایم ظرفیت اشتغال 300 نفر به صوت مستقیم و 2 هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کنیم و روزانه 3000 سرویس بار جابجا می شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون در حال مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم و تراورس به عنوان اولین محصول در این بخش به این کشورهای صادر می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

آیا آبادانی کشور و پیشرفت‌های علمی و فناورانه، دستاورد انقلاب اسلامی است؟

در دفاع از انقلاب

سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا را نصیب‌شان می‌کنیم

در مقابل ایران دست به تهاجم حداکثری زده اند اما اگر ما به بسیج حداکثری امکانات و توانایی‌های خود اقدام کنیم، به فضل الهی سنگین ترین شکست تاریخ آمریکا را نصیب این کشور خواهیم کرد.

روایتی درس آموز از دیپلماسی اعتماد به اروپا

اتحادیه اروپا در ادوار مختلف تلاش کرده جایی میان ایران و آمریکا قرار بگیرد، جایی که هم از رفاقت با ایالات متحده، همراهی با آن و فشار بر ایران سود ببرد و هم از این فشار استفاده کند و به نوعی باب دوستی با ایران را باز کرده و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اقتصادی غرب آسیا را در دست بگیرد و علاوه‌بر آن بتواند همزمان از قدرت نفوذ ایران برای حفظ ثبات در منطقه به سود خود و جلوگیری از آشوب‌هایی بهره‌برداری کند که می‌تواند منافع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اروپا را مخدوش کند.

فیلم: قاضی‌زاده هاشمی برای فرار از پاسخگویی استعفا کرد

اکبری گفت: قاضی زاده هاشمی به هر دلیلی که استعفا داده باشد فرار از پاسخگویی در مورد طرح تحول سلامت به حساب می‌آید.

مهم‌ترین مطالب سرویس

احتمال تحریم خریدارن نفت از بورس بسیار کم است
نامفهوم بودن بورس نفت برای سرمایه‌گذاران داخلی
تاملی در کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی
اتاق بازرگانی یا اتاق واردات؟+ نمودار ‌
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین