رییس بنیاد مستضعفان: زمین‌های بنیاد علوی به مردم باز می‌گردد

کدخبر: 1000552

محمد سعیدی کیا افزود: پس از آن که نامه‌ها به دفتر مقام معظم رهبری در خصوص تعیین تکلیف عرصه های بنیاد علوی زیاد شد، معظم له دستور پیگیری دادند و آئین نامه ای نیز در این خصوص تدوین شد

به گزارش «نسیم»، رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: زمین های بنیاد علوی به مردم باز خواهد گشت و در این راستا تلاش های جدی صورت گرفته است .

سعیدی کیا در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهارداشت: پس از آن که نامه ها به دفتر مقام معظم رهبری در خصوص تعیین تکلیف عرصه های بنیاد علوی زیاد شد، معظم له دستور پیگیری دادند که بلافاصله کارگروه هفت نفره ای تشکیل و آئین نامه ای نیز در این خصوص تدوین شد .

وی اضافه کرد: البته این آئین نامه پیش از تدوین نهائی، ۲ بار اصلاح شد و ما طبق آن، زمین های مسکونی و کشاورزی و عرصه های دیگر را در شهرها و روستاها با اسناد مالکیت به مردم بر می گردانیم .

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: براساس بندهائی از این آئین نامه، برخی زمین ها به صورت مجانی به مالکین اهداء می شود و بقیه براساس درصدی اندک از نرخ روز و با ارایه مدارک و مستندات، سنددار می شود و به مالکین داده خواهد شد .

سعیدی کیا گفت: براین اساس با توجه به فراخوان های ارایه شده، ۱۶ هزار پلاک زمین و عرصه، واجد شرایط شناسائی شده و در استان گلستان چهار هزار و ۵۰۰ مورد وجود دارد که اکنون سند ۲ هزار پلاک از این اراضی آماده تحویل می باشد .

وی با بیان اینکه ما براساس احکام دادگاه ها و در راستای موازین نظام جمهوری اسلامی کار می کنیم، تصریح کرد: براساس این احکام و آئین نامه ها، عمدتا اسنادی که ارایه می کنیم، مجانی است و مردم کمتر هزینه ای در این خصوص پرداخت می کنند .

سعیدی کیا تاکید کرد که در کارها سخت گیری نمی کنیم و بنای کار تسهیل در امور مردم است .

محمد سعیدی کیاء رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی کشور، به همراه جمعی از معاونین و مدیران کل واحدهای مربوطه به منظور اهداء ۲ هزار سند املاک بنیاد علوی به استان گلستان سفر کرده است .

ارسال نظر: