آیت‌الله مکارم شیرازی: مسجد جمکران مکانی است که با دستور امام زمان (عج) ساخته شده است

کدخبر: 1004520

این مرجع تقلید افزود: در مسجد مقدس جمکران با فرمان حضرت شجره طیبه‌ای بنا نهاده شده و امروز شاهد هستیم که دل‌های عاشقان همواره متوجه این مکان مقدس است

به گزارش «نسیم»، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در آیین گشایش دارالشفای مسجد مقدس جمکران که با حضور شخصیت‌های حوزوی و استانی برگزار شد اظهار کرد: در خصوص فراهم شدن مقدمات ظهور برخی این نظر را اعلام می‌کنند زمانی که همه جا را فساد فرا بگیرد ظهور حضرت محقق می‌شود در حالی که در قرآن کریم آمده است زمین میراث بندگان صالح خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید منتظران و عاشقان حضرت ولیعصر(عج) برای عصر ظهور به خودسازی اهتمام داشته باشند بیان کرد: مسجد مقدس جمکران مکانی است که با دستور امام زمان (عج) ساخته شده است و دستوری که ایشان برای ساخت این مسجد داده‌اند در رویا نبوده و در بیداری بوده است.

این مرجع تقلید با اشاره به دستوری که حضرت به حسن بن مثله جمکرانی در خصوص ساخت مسجد جمکران دادند تصریح کرد: در مسجد مقدس جمکران با فرمان حضرت شجره طیبه‌ای بنا نهاده شده و امروز شاهد هستیم که دل‌های عاشقان همواره متوجه این مکان مقدس است.

وی با اشاره به عزیمت میلیون‌ها نفر به شهر قم برای حضور در مسجد مقدس جمکران و حضرت معصومه (س) اظهار کرد: دلیل برخی از مخالفت‌ها و اظهار نظرهای نادرست درباره مسجد جمکران دلیل مشخصی ندارد و امروز مسجد مقدس جمکران به مرکزی با جاذبه‌های معنوی بسیار برای تربیت نفوس تبدیل شده و نمازی در این مسجد قرائت می‌شود که سراسر توحید است.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین از فعالیت مرکز شیعه‌شناسی که در مجاورت مسجد مقدس جمکران تاسیس شده است در راستای ترویج مبانی دینی و معرفتی خبر داد.

وی به احداث دارالشفا در مجاورت مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و یادآور شد: در این مرکز شاهد هستیم که با کمک خیرین امکانات خوبی مهیا شده است و ما نیز کمک‌هایی در این راستا خواهیم داشت.

ارسال نظر: