زنوزی جلالی: اگر در مقابل آمریکا عقب بنشینیم درخواست دستگیری دانشمندانمان را نیز می‌دهند

کدخبر: 1006018

این نویسنده به «نسیم» گفت: آمریکا دانشمندان ما را ترور کرد و اجازه بازجویی از دانشمندان به آنها با عرف جهانی همخوانی ندارد/ کدام کشور اسامی سرمایه‌های فکری خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد؟

فیروز زنوزی جلالی برنده جایزه ادبی جلال آل‌احمد برای رمان قاعده بازی در سال 87 و برنده جایزه قلم زرین در گفتگو با «نسیم»، با بیان اینکه قطعا درخواست بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای کشورمان زیاده خواهی است، گفت: در تمام دنیا عرف اینگونه است که افراد و کارشناسانی که در مقام های حساس قرار دارند، حتی اسامی شان نیز محرومانه خواهد بود.

وی با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای اظهار داشت: آمریکا دانشمندان هسته ای ما را ترور کرد و اجازه بازجویی از دانشمندان هسته ای به آنها اصلا با عرف جهانی همخوانی ندارد.

این نویسنده کشورمان تصریح کرد: اگر در مقابل آمریکایی ها یک قدم عقب بنشینیم حتما می گویند که می خواهند دانشمندان هسته ای مان را دستگیر کنند؟! باید این سوال را پرسید که کدام کشور حاضر است اسامی سرمایه های فکری خود را در اختیار دیگران قرار داده تا از آنها بازجویی کنند؟.

زنوزی جلالی با بیان اینکه باید در مقابل آمریکایی ها جدی تر باشیم و محکم بایستیم، ادامه داد: تصورم این است که دشمنان تیری را در تاریکی می اندازند؛ از این رو باید جدیت خود را به انها اثبات کنیم تا متوجه شوند که ما به هیچ وجه اصل شوخی نیستیم.

وی با اشاره به تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی افزود: این رژیم بمب هسته ای و تشکیلات پنهان و آشکار زیادی دارد و در همه امور نیز دخالت می کند؛ با این حال این رژیم اجازه می دهد که دیگر کشورها از آن درخواست بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان اش را بدهند.

ارسال نظر: