شکست معاون دولت اصلاحات در انتخابات اتاق ایران + سوابق رئیس جدید

کدخبر: 1006726

محسن جلال پور، تولیدکننده و صادرکننده معتبر پسته و فعال در بخش صنعت و معدن و کشاورزی به عنوان ریاست اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی ایران انتخاب شد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، امروز در حالی انتخابات هشتمین دوره اتاق ایران برگزار شد که از بین کاندیدا های بالقوه برای ریاست آن، تنها 2 گزینه محسن جلال پور و محسن مهر علیزاده کاندیدا شدند. اما در نهایت مهر علیزاده که حتی سخنرانی کاندیدا توری خود را انجام داده بودبه نفع محسن جلال پور کنار رفت. و به این ترتیب محسن جلال پور نایب رییس دوره هفتم اتاق ایران بود به عنوان رییس اتاق هشتم انتخاب شد. وی هم اکنون ریاست اتاق کرمان و ریاست انجمن پسته را در کارنامه دارد و پیش ازاین در بخش های مختلف اتاق ایران فعالیت داشته و به باور بسیاری ازفعالان اقتصادی دارای شخصیتی مستقل و نماینده واقعی بخش خصوصی و فردی فرا جناحی محسوب می شود و رابطه خوبی با تصمیم گیران و تصمیم سازان دارد . به نظر می رسد اقبال نمایندگان به جلال پور به حدی بود که مهر علیزاده که چند ماه برای ریاست اتاق ایران تلاش می کرد را به نتیجه رساند که قبل از آغاز رای گیری انصراف دهد. چرا که با توجه به اجماعی که حول جلال پور به دلیل شخصیت مستقل سیاسی و فرا جناحی شکل گرفته بود شانسی برای مهر علیزاده باقی نمانده بود . جلال پورکه بیش از 30سال سابقه در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و مدیریتی داردو مورد وفاق گروه ها و جریانات داخل و خارج اتاق بوده است و پیش بینی می شود حضور وی منجر به یکپارچگی اتاق شود چرا که وی ارتباط بسیار قوی و شفاف با مقامات کشوری و تصمیم گیران نظام دارد .

پیش بینی می شود با حضور وی نقش افرینی بخش خصوصی در اقتصاد به خصوص در شرایط پسا تحریم بیشتر شود

در عین حال، با این تغییر در ریاست اتاق ایران، نماد این اتاق هم که پیش از این زغفران بود، به پسته تغییر یافت؛ به این دلیل که غلامحسین شافعی رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، همزمان ریاست شورای ملی زعفران و محسن جلال پور رئیس جدید اتاق، ریاست انجمن ملی پسته را عهده دار هستند.

ارسال نظر: