کوچکی‌نژاد: فانی نمی‌‌تواند حق فرهنگیان را از دولت بگیرد

کدخبر: 1008863

نماینده مردم رشت در مجلس در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای فانی، زمانی که شما وزارتخانه را تحویل گرفتید ۱۸ بازنشسته در آن سمت داشتند در حالی که امروز این میزان به ۹۵ درصد رسیده است

به گزارش «نسیم»، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه به عنوان اولین موافق استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی با تاکید بر اینکه استیضاح فانی در جهت حمایت از یک میلیون فرهنگی و 13 میلیون دانش‌آموز است گفت: هیچ گونه شائبه سیاسی و فراکسیونی در این استیضاح دخیل نیست.

وی از اعتقاد 80 درصد فرهنگیان کشور به استیضاح وزیر آموزش و پرورش سخن گفت و تصریح کرد: امروز فرهنگیان دغدغه امکانات آموزشی، رفاهی، منزلت اجتماعی و مسائل اقتصادی دارند بنابراین برخلاف تلاش عده‌ای که سعی دارند موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را صرفا به بحث ارتقای حقوق تقلیل دهند این بحث تنها یکی از محورهای استیضاح است.

کوچکی‌نژاد آموزش و پرورش را مهم‌ترین دستگاه کشور برشمرد و گفت: سفره فرهنگیان بیش از 14 درصد رشد نداشته است.

وی با یادآوری توصیه مقام معظم رهبری به فانی مبنی بر استفاده نکردن از افراد خسته و بی‌انگیزه در آموزش و پرورش بیان داشت: آیا شما به این توصیه گوش کردید؟ زمانی که شما وزارتخانه را تحویل گرفتید 18 بازنشسته در آن سمت داشتند در حالی که امروز این میزان به 95 درصد رسیده است.

کوچکی‌نژاد در ادامه گفت: آیا این 95 نفر در آموزش و پرورش کار می‌کنند؟ خیر فقط ستاد انتخابات تشکیل دادند.

وی به پاداش 400 میلیونی مدیران از صندوق فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی مدیران آموزش و پرورش از پولی که از صندوق فرهنگیان تامین کرده‌اند ماشین‌های آخرین مدل سوار می‌شوند و کسی که امروز این صندوق را مدیریت می‌کند یک زمان برادر خودش را رئیس صندوق کرده بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آقای فانی آیا شما به سند تحول بنیادین دست زدید؟

وی بحث بیمه فرهنگیان را یکی دیگر از انتقادات وارده به عملکرد فانی خواند و خطاب به فانی افزود: چند درصد انتصاب شما از میان متحصنان سال‌های قبل صورت گرفته است؛ بسیاری از تشکل‌های غیرقانونی را در راس کنترل انتصابات قرار دادید.

کوچکی‌نژاد با تاکید براینکه فانی نمی‌‌تواند حق و حقوق فرهنگیان را از دولت بگیرد، گفت: ارتقای رتبه‌بندی یعنی ارتقای شغلی نه توزیع پول؛ رتبه‌بندی یک فرایند است و اینکه شما اجرا می‌‌کنید قانون خدمات کشوری است نه رتبه‌بندی.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان است یک نفر پرسنل فرهنگی ندارد.

ارسال نظر: