تهیه کننده "دندون طلا": شکل عرضه آثار در شبکه نمایش خانگی تغییر خواهد کرد

کدخبر: 1014891

مهران برومند گفت: میرباقری تصمیم داشت برخی از کارهای نمایشی خود از جمله "دندون طلا"، "معرکه در معرکه" و "عشق آباد" را به ثبت رسانده و آنها را در قالب کارهای تلویزیونی تولید کند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نشست مطبوعاتی رونمایی از سریال 9 قسمتی "دندون طلا" جدیدترین ساخته "داوود میرباقری" با حضور این کارگردان، "مهران برومند" تهیه کننده، "حمیدرضا آذرنگ"، "ستاره اسکندری"، "مهدی فخیم زاده" و "حامد بهداد" امشب برگزار شد.
در ابتدای این نشست داوود میرباقری کارگردان مینی سریال "دندون طلا" در سخنانی گفت: در سالهای قبل نمایش "دندون طلا" را با ۱۲۰ اجرا روی صحنه بردیم. منتهی متاسفانه در شرایطی مجبور شدیم اجراها را تمام کنیم و این درحالی بود که علاقمندان فراوانی دوست داشتند آن را همچنان ببینند. البته این نکته را عرض کنم که من در این سال‌ها درگیر سریال "مختارنامه" بودم و دوستان فراوانی درباره اجرای دوباره آن از من بارها می‌پرسیدند و من تصمیم گرفتم در فرصتی که پیش می‌آید آن را ثبت کنم و به شکل جدیدی چاپ کنم تا امکان دیدن آن برای مخحاطبان بیشتری فراهم شود.
وی افزود: اینجا و در این نشست خبری لازم است تا متذکر شوم که نه همه ان گروه نمایش "دندون طلا" که بخشی از انها در این مینی سریال در کنار ما حضور دارند. البته درمورد سابقه همکاری من با آقای فخیم زاده همین نکته بس که بعد از سریال مختارنامه ارادت ویژه ای به آقای فخیم زاده پیدا کردم. به صورتی که در تولیدات خود به نوعی دنبال این هستم که نقشی را متناسب با تیپ بازی این بازیگر توانا به او واگذار کنم.
میرباقری ادامه داد: نمایش و کار دندون طلا هنوز هم که هنوزه برای من کهنه نشده است و مطمئن هستم که دارای جاذبه های فراوانی است. بر همین اساس هم تصمیم گرفتم تا آن را ضبط کنم. نکته جالب توجه اینکه این احساسی را که نسبت به نمایش "دندون طلا" دارم را نسبت به نمایش "معرکه در معرکه" هم دارم. در حقیقت دوست دارم تا این سریال را نیز به نوعی ثبت و ضبط کنم.
سریال "سلمان فارسی" برای من به یک باور تبدیل شده است
این کارگردان خاطرنشان کرد: سریال "سلمان فارسی" برای من به یک باور تبدیل شده است. متاسفانه شرایط فعلی تلویزیون و وضعیت مالی آن موجب شده تا ساخت آن کلید نخوردو اما من منتظر هستم تا چه زمانی شرایط لازم فراهم می شود تا نسبت به ساخت آن اقدام کنم. زیرا فیلمنامه این سریال آماده است و به محض اتینکه شرایط ساخت فراهم شود تولید آن را کلید می زنم.
وی اضافه کرد: در حوزه ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی سریال "شاهگوش" برای من تجربه ای موفقیت آمیز بود. به دنبال ساخت این سریال و عرضه آن در این شبکه خانگی بودم که متوجه شدم شبکه نمایش خانگی چه پتانسیل خوب و مناسبی دارد. به عبارت دیگر اینکه اگر با این بستر و زمینه جدی برخورد کنیم و نگاه خود را نسبت به این شبکه عمیق‌تر کنیم فرصت فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آید که به دنبال آن می توانیم بدون واسطه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم.
تلویزیون در مقابل شبکه نمایش خانگی ارتباط ضعیفتری با مخاطبان دارد
میرباقری تصریح کرد: تلویزیون در مقابل شبکه نمایش خانگی ارتباط ضعیفتری با مخاطبان دارد و برای دریافت بازخوردها معمولا از بخش سنجش افکار صدا و سیما استفاده می کند. اما باید توجه داشت این ارتباط و این امکان با شبکه نمایش خانگی بهتر فراهم است زیرا در اینجا حوزه رقابت به شکل خاص تری وجود دارد و اگر اثری با کیفیتی بسیار خوب و مطلوب عرضه شود قطعا با استقبال مخاطبان روبرو می شود.
این کارگردان ادامه داد: نحوه کار کردن در صدا و سیما اینگونه است که باید بتوانید در حوزه های مختلف و با سلایق گوناگون کار کنیم تا مردم با رسانه ملی آشتی کنند. آنچه که امروزه در تلویزیون عرضه می شود با سلیقه خاصی اعمال می شود. این در حالی است که ما باید فکر کنیم که کار را برا افرادی که همانند ما فکر نمی کنند عرضه کنیم. اگر این نگاه را داشته باشیم هر روز شاهد افزایش مخاطبان تلویزیون خواهیم بود.
وی در پایان تصریخ کرد: نکته مهم این است که اگر تلویزیون به این مساله توجه نکند قطعاً لطمه می خورد و یکی از دلایل گرایش مخاطبان به شبکه‌های ماهواره‌ای نیز همین موضوع است که آنچه مطابق سلیقه مخاطب است در صدا و سیما عرضه نمی‌شود. از طرف دیگر نکته جالب توجه اینکه در شبکه نمایش خانگی این مشکلات وجود ندارد و شما می‌توانید افراد مختلف با تفکرات گوناگون را برای جذب محصول تولیدی‌ خود همراه کنید.
در ادامه این نشست خبری "مهران برومند" تهیه کننده سریال "دندون طلا" در سخنانی گفت: آقای داوود میرباقری تصمیم داشت برخی از کارهای نمایشی خود از جمله "دندون طلا"، "معرکه در معرکه" و "عشق آباد" را به ثبت رسانده و انها را در قالب کارهای تلویزیونی تولید کند. در حقیقت آقای میرباقری آنقدر به کارهای خود علاقمند است که همه را سر شوق می آورد و از این روی نیز همه عوامل واقعا علاقمند به حضور در این پروژه بودند و هستند.
وی افزود: در پروژه مینی سریال "دندون طلا" دشواری اصلی ما این بود که ما تا چه میزان توان بازسازی و ساخت آن را به صورت مطلوب داریم. به عبارتی بهتر اینکه تا چه میزان ما می توانیم آن را به صورت یک تئاتر تلویزیونی و یا یک درام نمایشی دربیاوریم. بر همین اساس ما مشغول تحقیق و پژوهش در این زمینه شدیم زیرا ما باید بخش تاریخی را مورد بررسی خود قرار می دادیم.
مینی سریال دندون طلا در 9 قسمت تولید شده است
این تهیه کننده ادامه داد: این سریال در 9 قسمت تدوین شده است که البته کار بر روی آن هنوز ادامه دارد. البته یک قسمت را هم به عنوان پشت صحنه عوامل این سریال درنظر گرفته ایم. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته نخستین قسمت مینی سریال دندون طلا روز دوشنبه 12 مرداد ماه روانه بازار می شود. همچنین فاصله زمانی انتشار قسمت های دیگر این سریال در بازار به صورت 10 روز یک قسمت است. درضمن آخرین قسمت این مینی سریال نیز بعد از عاشورای امسال روانه بازار می شود.
برومند خاطرنشان کرد: شبکه نمایش خانگی فعلی آفت هایی دارد. این آفت ها عمدتا به سیستم توطیع و عرضه محصولات در آن برمی گردد. بر همین اساس هم اگر فکر و برنامه ریزی درست و اصولی برای آن شود پتانسیل آن 10 برابر سینما است. برای نمونه این موضوع را عرض می کنم که یک قسمت از سریال شاهگوش را 17 میلیون نفر مشاهده کرده اند. در حقیقت فروش 2/5 میلیون این سریال شمارگان واقعی آن محسوب می شود.
وی اضافه کرد: در آینده شاهد خواهیم بود که حتی شکل عرضه این قبیل محصولات در شبکه نمایش خانگی تغییر خواهد کرد و در این راستا ما در حال فراهم کردن زمینه ای هستیم تا این مینی سریال در شبکه بسیار خوب و مناسب آپارات و بسترهایی از این دست البته فقط برای نمایش و نه دانلود پخش شود.
ارسال نظر: