تاج‌گردون: موضوع استیضاح هیچ ربطی به سه سؤال قبلی از وزیر اقتصاد نداشت

کدخبر: 1020598

نماینده مخالف استیضاح وزیر اقتصاد گفت: وزیر اقتصاد هیچ نقشی در تاسیس موسسه مالی و اعتباری میزان نداشته است/ سه کارتی که قبلاً به طیب‌نیا داده شده اصلاً به حوزه وظیفه وی ربط نداشته است

به گزارش «نسیم»، غلامرضا تاج گردون نماینده مخالف استیضاح وزیر اقتصاد در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به این سؤال چرا وزیری که 220 رای می‌آورد بعد از دو سال قرار است استیضاح شود گفت: طیب نیا یک چهره شناخته شده برای نماینده مردم و نمایندگان مردم کورکورانه به او رای ندادند بلکه رای اعتماد به وی با توجه به سوابق وی بوده است و این فرد مورد اعتماد مجلس بوده و است.

وی در ادامه به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص بحث سؤال و استیضاح از وزرا اشاره کرد و یادآور شد: در آخرین دیداری که مقام معظم رهبری با نمایندگان داشتند ایشان عنوان کردند که در بحث سؤال و استیضاح از وزرا آن چیزی که از وزیر سؤال می‌شود باید در چارچوب وظیفه او باشد پس ما باید در غالب کارمان وزیر را با وظایفی که به او سپرده شده بسنجیم.

تاج گردون با اشاره به اخذ سه کارت زرد وزیر اقتصاد از مجلس شورای اسلامی گفت: دو کارتی که قبلاً به طیب نیا داده شده اصلاً به حوزه وظیفه وی ربط نداشته و موضوع آن دو کارت مرتبط با بانک مرکزی بوده است ضمن این که کارت زرد آخری هم که توسط وی گرفته شده باز ربطی به موضوع استیضاح ندارد.

نماینده مخالف استیضاح وزیر اقتصاد و دارای تصریح کرد: موضوع استیضاح هیچ ربطی به سه سؤال قبلی از وزیر اقتصاد و دارای نداشت.

تاج گردون در مقابل اظهارات نماینده موافق استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص موسسه مالی و اعتباری میزان گفت: این موسسه یک موسسه ای است که به دلیل غفلت یک مجموعه در چند سال گذشته شکل گرفته و حداقل وزیر اقتصاد هیچ نقشی در این فرآیند نداشته است.

وی با بیان این که روزی که سؤال از وزیر اقتصاد و دارایی در صحن علنی مطرح شد چند محور مطرح بود که یکی از آن‌ها بحث مالیات از اصناف بوده است گفت: یکی از سؤالات مطرح شده توسط نمایندگان این بود که چرا از کسبه مالیات زیاد اخذ می‌شود این در صورتی است که مجموع مالیات اخذ شده از حقوق‌بگیران 3 هزار میلیارد تومان است اما تمام کسبه از جمله پزشکان و وکلا و ... 3800 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.

تاج گردون تصریح کرد: رقم اخذ شده توسط اصناف نیز در بودجه توسط مجلس تصویب شده است.

تاج گردون در ادامه برنامه با اشاره به این که نرخ رشد نقدینگی 30 درصد است که 9 درصد آن مربوط به نظام پولی و بانکی می‌شود ادامه داد: وزیر اقتصاد توانست سهم قابل توجهی از مؤسسات را ساماندهی کند.

ارسال نظر: