بزرگترین شرکت نفت و گاز بریتانیا آماده بازگشت به ایران است

کدخبر: 1022876

دیلی‌تلگراف افزود: مدیر بخش خاورمیانه بزرگ‌ترین شرکت نفتی بریتانیا "آمک" با حسن روحانی دیدار کرده است/ رقبای اروپایی انگلیسی برای حضور در بازار ایران از لندن پیشی گرفته‌اند و هیات‌های تجاری به تهران اعزام می‌کنند

به گزارش «نسیم»، روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف نوشت: در حالی که رقابت های شدید برای انعقاد قرارداد با ایران پس از لغو تحریم ها در جریان است، بزرگترین شرکت نفت و گاز بریتانیا "آمک" اماده بازگشت به ایران است.

مدیر اجرائی این شرکت، "سمیر بریخو" می گوید که مشارکت ایران را در بازار ایران با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه مطرح کرده است. وی افزود: ایران بی شک یکی از کشورهایی است که به دنبال آن هستیم اما تا زمانی که تحریم ها لغو نشده نمی توانیم کاری کنیم.

وی می گوید که مدیر اجرایی ارشد در خاورمیانه این شرکت در قالب هیات همراه هاموند با حسن روحانی دیدار کرده است.

شرکت های بریتانیایی با خطر باختن جایگاه خود در ایران مواجهند چرا که از زمانی که توافق هسته ای در وین منعقد شده است، رقبای اروپایی اشان مانند المان، فرانسه و ایتالیا از انگلیس پیشی گرفته اند و هیات های تجاری به تهران اعزام می کنند.

شرکت های گاز و نفت و شرکت های مهندشی به خاطر افت قیمت نفت با فشار مواجه هستند که موجب شده است پروژه های جدید این شرکت ها متوقف شود.

ارسال نظر: