سریال "شهرزاد" در داخل و خارج از ایران عرضه می‌شود

کدخبر: 1024124

تهیه کننده مجموعه نمایشی شهرزاد به خبرنگار «نسیم»، گفت: این مجموعه به صورت همزمان در ایران، کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می‌شود/ برای ساخت این مجموعه شهرک غزالی بازسازی کردیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نخستین نشست خبری سریال "شهرزاد" با حضور سید محمد امامی تهیه کننده و سرمایه گذار، سید هادی رضوی سرمایه گذار و افشین صنایعی، مدیر روابط عمومی این پروژه برگزار شد.

مجموعه نمایشی"شهرزاد" به کارگردانی حسن فتحی که یکی از بزرگترین پروژه های خصوصی است که قرار است به زودی در شبکه نمایش خانگی عرضه شود.

سید هادی رضوی سرمایه گذار مجموعه نمایشی "شهرزاد" در این نشست خبری در سخنانی گفت: اتفاقی که با عرضه مجموعه نمایشی شهرزاد رخ می دهد این است که با این کالا و پخش بین المللی آن صادرات فرهنگی را در سطح دنیا داشته باشیم. برای همین نخستین اقدام ما این بود تا مردم اثر قابل توجهی را از ما که در خور فرهنگ انها باشد ببینند.

شبکه نمایش خانگی رقیب سینما نیست

وی افزود: همه باید به این نکته توجه داشته باشند که سینمای خانگی نمی تواند یک رقیب باشد بلکه سینمای خانگی اهرمی است که می تواند مردم را همراه و هم گام سینما کند. زیرا در این شبکه نمایش خانگی محدودیت ها کمتر است.

رضوی ادامه داد: اما اینجا سوال مطرح می شود که چرا مجموعه نمایشی "شهرزاد" را برای عرضه در این شبکه نمایش خانگی انتخاب کردیم. البته این نکته را باید عرض کنم که همیشه یکی از موضوعاتی که برای مردم مهم بوده عشق بوده است.

خستگی از سیاست علت علاقه مردم به سریال های ترکیه ای

سرمایه گذار مجموعه نمایشی "شهرزاد" خاطرنشان کرد: اگر دقت کنید می بینید که بخش از مردم به سریال های ترکیه ای علاقمند شده اند زیرا از سیاست و اقتصاد خسته شده اند و همیشه هم این دو با هم در زندگی مردم با آنها همراه بوده اند. منتهی موضوعی که همیشه و همه حال در دنیا و در اذهان مردم باقی مانده عشق است که در ادبیات هم دیده می شود.

وی اضافه کرد: در مجموعه نمایشی عشق هایی را که مجازی هستند یا خیانت دارند به تصویر کشیده می شود. منتهی چیزی را که ما در مجموعه نمایشی "شهرزاد" به تصویر می کشیم و می خواهیم بگوییم این است که عشق پاک است. و باید سعی کنیم تا ارکان خانواده هم بهم نریزد. در حقیقت این موضوع برای ما خیلی مهم بود.

رضوی یادآور شد: رسالت فرهنگی یعنی اینکه ما در کارها و پروژه های خود نهایت سعی خود را کنیم تا ارکان خانواده حفظ شود. ما در قالب این مجموعه نمایشی سعی داشتیم تا به صورتی عشق را عرضه کنیم که برای مردم جذابیت داشته باشد.

بهتر دیده شدن کارها در گروی تبلیغ شبکه نمایش خانگی

سرمایه گذار مجموعه نمایشی "شهرزاد" تصریح کرد: ما اگر بدانیم رسانه خانگی رقیبب نیست باید برای آن تبلیغ کنیم. ما باید در آثار و کارهای خود به جوان ها بگوییم چه کاری را نکنید و کجا نروید. بر این اساس زمانی که تبلیغ رسانه رسانه خانگی را در دستور کار قرار گیرد کار بهتر هم دیده می شود.

وی ادامه داد: هزینه بالای رسنه خانگی هم مسئله دیگری است که باید به آن توجه کنیم زیرا این موضوع مهمی است. قطعا برای این قبیل مجموعه های نمایشی نمی توان مبالغ پایین را در نظر گرفت. به هر حال کسی که سرمایه گذاری می کند برنامه ریزی دارد و می خواهد بعد از این کار به سراغ برنامه دیگری برود.

رضوی گفت: ما هم قصد داریم تا به تبلیغات بپردازیم که سرمایه گذاری انجام شود و کار دیده شود. اگر اینگونه شود مردم استقبال می کنند و اثر را میخرند و اینگونه ما باز هم می توانیم کار انجام بدهیم. منتهی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در این رابطه رضایت مردم می تواند به عنوان نخستین قدم محسوب شود.

20 مهرماه زمان عرضه نخستین قسمت سریال شهرزاد

سرمایه گذار مجموعه نمایشی "شهرزاد" خاطرنشان کرد: نخستین قسمت از مجموعه نمایشی "شهرزاد" در تاریخ ۲۰ مهرماه عرضه می شود. نکته دیگر اینکه هماهنگ شده است تا زمان عرضه قسمت اول حدود ۱۰ قسمت از این سریال برای عرضه در شبکه نمایش خانگی آماده باشد.

وی اضافه کرد: هزینه فراوانی برای ساخت این مجموعه نمایشی سرمایه گذاری شده است. اگر هم بخواهیم این پروژه را مثلا با سریال قهوه تلخ مقایسه کنیم باید عرض کنم که این مجموعه نمایشی نه در بعد اقتصادی و نه در بعد هنری با قوه تلخ قابل مقایسه نیست.

رضوی در پایان تصریح کرد: مراسم فرش قرمز سریال "شهرزاد" در استانبول و آلمان برگزار می شود. بر این اساس ما دو مراسم فرش قرمز را سریال در خارج از ایران برگزار خواهیم کرد که یکی از این مراسم ها ۱۸ مهرماه توسط شرکت ای ام فیلم آلمان در "کلن" برگزار می شود.

سرمایه گذار مجموعه نمایشی "شهرزاد" ادامه داد: کار نگارش و طراحی مجموعه نمایشی "شهرزاد" حدود دو سال و نیم به طول انجامیده است و در تاریخ ۲۰ مهرماه نخستین قسمت سریال با تیراژ ۵۰۰ هزار تا عرضه می شود. این میزان از تیراژ برای قسمت اول اثر مورد نظر ما قرار دارد و در قسمت های بعدی افزایش پیدا خواهد کرد. نکته دیگر اینکه این مجموعه نمایشی در حدود۲۶ تا ۲۸ قسمت خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر بخواهم به مشارکت بخش خصوصی در پروژه های سینمایی و تلویزیونی اشاره کنم باید عرض کنم که اگر همین فیلم به شکل خصوصی ساخته می شد با هزینه ای که برای آن صرف شد قطعا عده ای می گفتند که بودجه فراوانی در این فیلم خورده شده است. اما چون با بودجه بخش خصوصی است از آن تجلیل هم می شود و چنین نگاهی وجود ندارد.

سریال "شهرزاد" محصول مشترک ایران و آلمان است

سید محمد امامی تهیه کننده و سرمایه گذار این مجموعه نمایشی نیز در این نشست خبری در سخنانی گفت: سریال "شهرزاد" به صورت محصول مشترک بین دو کشور ایران و آلمان تولید شده است. در حقیقت این مجموعه نمایشی محصول مشترک ایران و شرکت "ای ام فیلم" آلمان است و این شرکت حق پخش اروپا را از ما خریداری کرده است. همچنین ما در حال رایزنی با کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم تا پخش خارجی این اثر نمایشی را داشته باشیم.

وی افزود: قاچاق محصولات نمایشی معضلی است که همیشه بوده و خواهد بود و برخورد با آن توسط دولت امکان پذیر است. با توجه به این موضوع باید به این نکته اشاره کنم که اگر اثری خوب باشد قطعا کپی شده و توسط مردم دانلود می شود.

تهیه کننده مجموعه نمایشی "شهرزاد" ادامه داد: ما اگر بتوانیم هزینه ساخت و تولید سریال را از طریق تبیلغات جذب کنیم دیگر نگران کپی و دانلود آن نخواهیم بود. بهتر این در این رابطه عرض کنم که همین سریال "شاهگوش" توسط عده فراوانی دانلود شد. منتهی بعد از مدتی این خود مردم بودند که هزینه کار را پرداخت کردند.

تصویربرداری "شهرزاد" هفته آینده به پایان می رسد

تهیه کننده مجموعه نمایشی "شهرزاد" تصریح کرد: کار تصویربرداری مجموعه نمایشی "شهرزاد" یا یک هفته دیگر به پایان می رسد و می توانم این مجموعه را نخستین سریالی دانست که به صورت کامل توسط بخش خصوصی تولید شده است.

بازسازی شهرک غزالی برای ساخت سریال شهرزاد

تهیه کننده مجموعه نمایشی "شهرزاد" افزود: ما برای ساخت این مجموعه نمایشی شهرک غزالی بازسازی کردیم. امری که بعد از سریال "هزار دستان" سابقه نداشته است. اما ما برای این پروژه آن را بازسازی کردیم.

رونمایی از لوگو، سایت و صفحه اینستاگرام مجموعه نمایشی شهرزاد

عوامل فعلی مجموعه نمایشی شهرزاد در حال حاضر در مرحله پیش تولید «شهرزاد ۲» هم قرار دارند. همچنین در پایان این مراسم از لوگو، سایت و صفحه اینستاگرام مجموعه نمایشی "شهرزاد" رونمایی به عمل آمد.

ارسال نظر: