نخستین جشنواره شعر نیاوران فراخوان داد

کدخبر: 1025495

نخستین جشنواره شعر نیاوران با هدف اعتلای زبان پارسی فرهنگ اصیل آیینی و ملی، ترویج صلح و دوستی، حمایت از محیط زیست با زبان هنر و کشف استعدادهای جوان در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود

به گزارش «نسیم»، مراحل مقدماتی در مسیر اجرای نخستین جشنواره شعر نیاوران سپری شده و با انتشار فراخوان دبیرخانه جشنواره در انتظار دریافت آثار شرکت کنندگان در مهلت تعیین شده خواهد بود.

براساس فرخوان، نخستین جشنواره شعر نیاوران با هدف اعتلای زبان پارسی فرهنگ اصیل آیینی و ملی، ترویج صلح و دوستی، حمایت از محیط زیست با زبان هنر و کشف استعدادهای جوان در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود.

موضوعات بخش ویژه نیز عبارتند از صلح (جهان عاری از خشونت) و محیط زیست (مهربانی با طبیعت).

همچنین بنابر اعلام فراخوان جشنواره، برای شرکت کنندگان محدودیت سنی و منطقه‌ای وجود ندارد، قالب اشعار ارسالی به جشنواره می‌تواند کلاسیک، آزاد و ترانه باشد و شاعران طنزپرداز نیز می‌توانند اشعار خود را در قالب‌های یاد شده به جشنواره ارسال کنند.

همچنین شرکت کنندگان می‌توانند حداقل 3 و حداکثر 5 اثر به دبیرخانه ارسال و هر شرکت کننده می‌تواند علاوه بر شرکت در یکی از بخش‌های آزاد، در بخش ویژه نیز شرکت کند.

این جشنواره به پنج نفر از برگزیدگان هریک از قالب‌های تعیین شده در بخش آزاد و سه نفر از برگزیدگان هر یک از موضوعات بخش ویژه؛ لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی اهدا می‌شود.

همچنین آخرین مهلت ارسال آثار پایان وقت اداری روز شنبه 9 آبان خواهد بود و آئین پایانی جشنواره، روز سه شنبه 8 دی سال جاری همزمان با سالروز ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود.

ارسال نظر: