اعتراض کشورهای مسلمان به حضور نویسنده مرتد در فرانکفورت

کدخبر: 1028876

شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از ارسال نامه اعتراض‌آمیز کشورهای مسلمان برای حضور سلمان رشدی، نویسنده مرتد خبر داد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نمایشگاه کتاب فرانکفورت کمتر از دو هفته دیگر آغاز به کار می کند، این نمایشگاه که بزرگ ترین نمایشگاه صنعت نشر دنیا محسوب می شود؛ کار عجیبی را برای افتتاحیه امسال خود در نظر گرفته است.

قرار است سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن "آیات شیطانی" سخنران کنفراس مطبوعاتی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت را انجام دهد. موضوع سخنرانی او آزادی بیان است!. این اتفاق در حالی افتاده است که امسال مهمان ویژه این نمایشگاه یک کشور مسلمان است و انتخاب سلمان رشدی به عنوان سخنران افتتاحیه نشان از شیطنت مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه دارد؛ البته این اتفاق برای اولین بار نیفتاده است و شیطنت آلمانی ها در این نمایشگاه زمانی که ترکیه به عنوان مهمان ویژه انتخاب شده بود، غرفه ای را به "پ.ک.ک" دادند و دعواهای بسیاری را در آن سال راه انداختند.

بر اساس این گزارش، مطمئنا کشورهای مسلمانی که در این نمایشگاه شرکت می کنند باید اعتراض خود را به مسئولان برگزارکننده نمایشگاه برسانند و بر همین اساس به گفته شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی با همراهی سایر کشورهای اسلامی قرار است نامه ای اعتراض آمیز به یورگن باس رئیس نمایشگاه فرانکفورت ارسال کرده و نسبت به سخنرانی این نویسنده مرتد اعتراض کنند.

گفتنی است، سلمان رشدی، نویسنده مرتد جدیدترین کتاب خود را با عنوان "دو سال، هشت ماه و 28 شب" توسط یک ناشر آلمانی چاپ و منتشر کرده است. سلمان رشدی در این کتاب بر پایه یک داستان تخیلی سعی کرده است از خود و زندگی مخفیانه و طرد شدن بعد از فتوای امام خمینی (ره) دفاع کند.

ارسال نظر: