تاجگردون: نقاط قوت برجام در گزارش کمیسیون برجام نیامده است

کدخبر: 1030061

عضو کمیسیون برجام در گفتگوی ویژه خبری گفت: چون لایحه‌ای ارائه نشد مجبور بودیم که طرحی را به مجلس ارائه دهیم/ نباید به برجام بدبینانه نگاه کنیم / مجوز اجرای برجام را برای دولت مشروط می‌کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، غلامرضا تاجگردون عضو کمیسیون برجام در گفتگوی ویژه خبری گفت: مجلس باید نظر خود را در مورد اجرای برجام می داد و چون لایحه ای ارائه نشد مجبور بودیم که طرحی را به مجلس ارائه دهیم.

وی ادامه داد: کمیسیون برجام نمی توانست راسا طرحی را ارائه دهد لذا گروه های مختلف برای تهیه طرح اقدام کردند و یکی از این گروه ها در روزهای اخیر تلاش ویژه ای داشت و توانست طرح غالبی را آماده کند.

عضو کمیسیون برجام گفت: چون برجام باید موجب وحدت در جامعه شود تلاش کردیم که طرح مورد تایید کمیسیون های مختلف در مجلس باشد.

تاجگردون افزود: نگاه در برجام اقلیتی بود و تصمیم بر این شد که ایرادات برجام مطرح شود و اجازه آن به این صورت به دولت داده شود.

وی اظهار داشت: مجوز اجرای برجام را مشروط به دولت ارائه می دهیم؛ مثلا دولت معتقد است برجام مانع تولید موشک بالستیک در ایران نمی شود در صورتی که نظر غرب این نیست و آنها معتقدند ایران نمی تواند طبق برجام موشک بالستیک بسازد؛ در این بحث اجازه می دهیم به دولت که برجام را اجرا کند در صورتی که ایران اجازه تولید موشک های بالستیک را داشته باشد.

عضو کمیسیون برجام گفت: در مساله تحریم گفته ایم باید سوئیفت کاملا لغو بشود در غیر این صورت دولت مکلف است اقدامات خود در مساله برجام را متوقف کند.

تاجگردون گفت: ما نباید به برجام بدبینانه نگاه کنیم و گفتمان آمریکایی ها را در کار خود وارد نکنیم؛ امکان دارد آنها هم بگویند که نکند مجلس در اسفند عوض شود و نحوه اجرای برجام را تغییر دهد.

وی افزود: مهم این بود که ما با چه نگاهی ایرادات برجام را بیان کنیم.

عضو کمیسیون برجام ادامه داد: نقاط قوت برجام در گزارش نیامده است.

تاجگردون گفت: در گزارش فکت هایی آمده که به غرب می گوید برداشت شما درست است درصورتی که باید ما گزارش می دادیم که این ایرادات وجود دارد و نظر رهبری و دولت اجرایی شود. وی افزود: در مساله بازرسی های نظامی در برجام فرصت 24 ساعت را به 24 روز تبدیل کرده اند و این نقطه قوت برجام است؛ اما می گوییم که دولت همین فرصت را نیز نباید به غرب بدهد.

ارسال نظر: