اعتیاد، علت ۴۰ درصد از طلاق‌های کشور است

کدخبر: 1033346

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در شش ماه اول امسال، طلاق توافقی با ۸۱ هزار و ۹۸۲ مورد نخستین دعاوی مربوط به حوزه خانواده را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی محمد زنگانه در اولین جلسه اعضای شبکه ملی سرآمدان پیشگیری از طلاق و تحکیم خانواده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند قضات با کمک خانواده مسئله طلاق توافقی را تقلیل دهند، اظهار کرد: برای لبیک به مطالبه رهبر معظم انقلاب و برای تحقق منویات قانون‌گذار یک هماهنگی و هم‌افزایی بین سازمان‌ها و نهادهای موثر در حوزه طلاق باید بوجود بیاید که این جلسه در راستای همین هدف است.

وی با بیان اینکه شبکه ملی سرآمدان پیشگیری از طلاق باید با در نظر قرار دادن اسناد بالا دستی و انجام پژوهش‌ها و شناسایی آسیب‌ها و همچنین شناسایی گلوگاههایی که باید مداخلات در آن تحلیل شود و همچنین به نگاه به تجربیات گذشته به یک هم افزایی در خصوص طلاق و تحکیم خانواده برسیم. زنگانه در ادامه بیان داشت: طبق آمار سال 93 میزان طلاق توافقی 164162 مورد، مطالبه مهریه 139272 مورد، درخواست نفقه 84712، درخواست حضانت فرزند 14213 مورد و ... بوده است که این آمار نشان دهنده آن است که دومین دعوی در کشور مربوط به دعاوی خانواده می‌شود.

مدیر کل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه از سال ۸۹ به بعد سیر کاهنده ازدواج را در کشور تجربه می‌کنیم و سن ازدواج در عمده کلان شهر‌ها از میانگین کشوری بالا‌تر است افزود: اگر ضرب و جرح اتهام و توهین در کشور از جرائم اول است به این دلیل است که خانواده در باز تولیدی سبک ایرانی و اسلامی با ناتوانی روبرو بوده است.

زنگانه نشان کرد: قضات محترم با کمک بزرگان خانواده‌ها میزان طلاق توافقی در کشور را کاهش دهند.

وی در پایان بیان داشت: این کمیته بنا ندارد جای سایر کمیته‌ها و شوراها را در کشور بگیرد اما در حوزه‌هایی که قانون‌گذار تکلیفی قرار داده است در امر تحکیم امور خانواده نقش آفرینی می‌کند.

ارسال نظر: