سردار جلالی: آمادگی دستگاه‌ها در صورت قطع برق قابل قبول است اما عالی نیست

کدخبر: 1035153

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: در شرایط کلی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در صورت وقوع بحران و قطع برق و استفاده از دیزل ژنراتورها (برق اضطراری ) قابل قبول است اما عالی نیست

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا وسیما نوشت:

سردار جلالی در مصاحبه ای گفت: در شرایط کلی میزان آمادگی دستگاههای اجرایی در صورت وقوع بحران وقطع برق و استفاده از دیزل ژنراتورها (برق اضطراری ) قابل قبول است اما عالی نیست

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با ابراز امیدواری کرد وضع موجود اصلاح شود تا به شرایط بهتری برسیم.

وی افزود: ساختمانی مسکونی جزء‌ این مانور نیست اما زیر ساخت های حساس و مهم با توجه به میزان اهمیت می تواند انرژی جایگزین داشته باشد مانند پمپ بنزین ها ، درمانگاهها که بسیاری از آنها نیز برق اضطراری دارد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه همه دستگاههای مهم و حساس باید به دیزل ژنراتور مجهز باشند و اگر برق قطع شد توان تامین برق مورد نیاز خود را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه چهارمین رزمایش قطع برق و استفاده از برق اضطراری امروز اجرا شده است، گفت : میزان آمادگی دستگاههای اجرایی برای تامین برق خود کنترل و ارزیابی شد تا مشخص شود کدام دستگاهها آمادگی لازم را دارند .

سردار جلالی با اشاره به اینکه اکثر دستگاههایی که امروز برقشان قطع شد اطلاع نداشتند اما به صورت کلی به دستگاههای حساس برای اجرای مانوار اطلاع داده شده بود.

وی افزود : وجود برق اضطراری به شبکه سراسری کمک می کند که در شرایط اضطراری کمتر با مشکلات مواجه شویم و در چند سال اخیر با اجرای چند مانور بسیاری از این مشکلات کاهش یافته است.

ارسال نظر: