معاون وزیر نفت: روس ها برای سوآپ نفت از ایران پا پیش گذاشتند

کدخبر: 1035545

امیرحسین زمانی نیا از سفر یک شرکت بزرگ روسی به ایران برای مذاکره درباره سوآپ نفت خام، فرآورده نفتی و گاز خبر داد

به گزارش «نسیم»معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از سفر یک شرکت بزرگ روسی به ایران برای مذاکره درباره سوآپ نفت خام، فرآورده نفتی و گاز خبر داد .

امیرحسین زمانی نیا،با اشاره به سفر اخیر الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به ایران درباره برنامه دو کشور برای سوآپ نفت، گاز و فرآورده های نفتی که مورد تاکید وزیران دو کشور است، گفت: بزودی یک شرکت بزرگ روسی در این زمینه برای مذاکره با مسئولان وزارت نفت وارد تهران می شود .

وی با بیان این که مذاکرات سازنده و مفیدی بین وزیران نفت و انرژی روسیه در تهران انجام شده است، تصریح کرد: شرکتهای روسی بسیار علاقه مند به حضور در پروژه های ازدیاد برداشت و توسعه میدانهای نفت و گاز در ایران هستند .

زمانی نیا با بیان این که هنوز دو کشور برای حضور شرکتهای روسی در پروژه خاصی به توافق نرسیده اند، افزود: بعد از معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی و معرفی پروژه ها می توان بیشتر در این زمینه گفتگو کرد .

وزیر نفت پس از دیدار 29 مهرماه با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با بیان این که آنها برای فعالیت در بخش نفت و گاز ایران ابراز علاقه کردند، مهمترین محور مذاکره با روسها را قراردادهای جدید نفتی، ارائه خدمات یا کالا دربخش نفت، رایزنی درباره قیمت نفت، برگزاری اجلاس جی یی سی اف در تهران و سوآپ نفت خام، گاز و فرآورده های نفتی عنوان کرد .

ارسال نظر: