خبرنگار آمریکایی: دوست دارم با مردم ایران "مرگ بر آمریکا" را فریاد کنم

کدخبر: 1035773

"کیلب ماپین"، فعال آمریکایی در گفتگو با «نسیم»: آمریکا از مذاکرات هم هیچ نیت خوبی نداشت و بی‌شک از تلاش برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی غفلت نخواهد نکرد/ مردم آمریکا هم از سردمداران ایالات متحده خشمگینند

من متوجه‌ام که وقتی مردم ایران فریاد "مرگ بر آمریکا" می‌گویند منظورشان من، خانواده‌ام، یا مردم کشور نیست، بلکه آن‌ها خواهان مرگ سیستم حکم بر ایالات متحده هستند که زندگی مردم بسیاری در جهان من جمله آفریقا، آمریکای لاتین، و خاورمیانه را تباه کرده‌اند.

گروه بین‌الملل - «نسیم»: "کی‌لب ماپین"، ( Caleb Maupin ) جوان آمریکایی است که علاقه‌مندی‌اش به مطالعات سیاسی او را به حوزه خبرنگاری کشانده است. خود را خبرنگار "رادیکالی" معرفی می‌کند که در تلاش است صدای نارضایتی مردم کشورش از سردمداران ایالات متحده را به گوش جهانیان برساند. او که سفرهای متعددی به ایران داشته ، ‌برای نخستین بار همزمان با روز جهانی مبارزه با استکبار در 13 آبان در ایران حضور خواهد داشت. درباره حس و حال این روزها با او به گفتگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

«نسیم»: به عنوان یک آمریکایی آیا از حضور در سالگرد تسخیر سفارت کشورتان ناراحتید؟

قبل از سفرم به ایران برای حضور در کنفرانس بین‌المللی افق نو که به بررسی خشونت پلیس آمریکا و نژادپرستی در این کشور پرداخته است، ‌نمی‌دانستم روز 13 آبان (4 نوامبر) در تهران خواهم بود، روزی که به یادبود تسخیر سفارت آمریکا در ایران روز جهانی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است اما حضورم در ایران در چنین روزی اصلا موجب ناراحتی من نیست.

ایرانی‌ها تنها افرادی نیستند که از استکبار جهانی و رهبران آمریکا خشمگین‌ هستند و من متوجه‌ام که وقتی مردم ایران فریاد "مرگ بر آمریکا" می‌گویند منظورشان من، خانواده‌ام، یا مردم کشور نیست، بلکه آن‌ها خواهان مرگ سیستم حکم بر ایالات متحده هستند که زندگی مردم بسیاری در جهان من جمله آفریقا، آمریکای لاتین، و خاورمیانه را تباه کرده‌اند.

سرمایه‌داران آمریکایی جهان که با قوانین خود سعی در کنترل جهان دارند، چنین ویرانی در جهان پدید آورده‌اند.

«نسیم»: آیا دوست دارید در کنار مردم ایرانی "مرگ بر آمریکا" بگویید و در این راه‌پیمایی شرکت کنید؟

در حال حاضر در شهرهای متعدد ایران در حال تردد هستم، اگر این فرصت برای من پیش بیاد حتما در کنار مردم ایران "مرگ بر آمریکا" را فریاد می‌کنم اما اگر نتوانم فیزیکی در این راه‌پیمایی و تجمع باشم، قلب و روحم در میان مردمی است که علیه استکبار جهانی راهپیمایی می‌کنند، چرا که با ماهیت شعار مردم ایران موافقم که سیستم حاکم آمریکا باید تغییر کند و حاکمان فاسدش باید کنار بروند.

«نسیم»: فکر می‌کنید این "مرگ بر آمریکا" با توافق هسته‌ای تناقض دارد؟

به اعتقاد من ایرانی‌ها حق مذاکره دارند تا تحریم‌ها را پایان ببخشند اما تنها مذاکره برای به رسمیت شناختن حق این کشور تناقضی با افشاگری علیه این سیستم فاسد ندارد. اما نگرانم که برخی‌ها از مذاکره و توافق امیدهای واهی دارند که آمریکا به خصومت خود با جمهوری اسلامی ایران پایان خواهد داد. این تصور غلط است و آمریکا از مذاکرات هم هیچ نیت خوبی ندارد و از هیچ فرصتی از تلاش برای سرنگونی این نظام غفلت نخواهد نکرد.

بسیاری از مردم آمریکا هم همین دیدگاه منفی مردم ایران را به سیستم حاکم و دولت خودشان دارند. نظرسنجی‌ها نشان میدهد که رهبران و سیاستمداران آمریکایی کمترین میزان محبوبیت را در میان مردم کشور خودشان دارند. مردم آمریکا از سیاست های سردمداران خود خشمگینند. از همین روست که با خبرنگاری خود تلاش دارم تا مردم بیشتری را آگاه کنم که بسیاری از مردم جهان از همین سیستم حاکم بر آمریکا عصبانی‌اند.

«نسیم»: با تشکر از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.

ارسال نظر: