جهانگیری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال بازدید کرد

کدخبر: 1036088

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران-شمال در جریان بازدید معاون اول رئیس جمهوری از قطعه یک این آزاد راه گفت: ۳۵۰۰ متر از حفر تونل‌های منطقه یک این آزاد راه باقیمانده است

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

تهران- ایرنا- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بنیاد مستضعفان، استاندار تهران و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) از قطعه یک آزاد راه تهران - شمال بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال در جریان این بازدید گفت: هم اکنون سه هزار و 500 متر از حفر تونل های منطقه یک این آزاد راه باقیمانده است.

وی افزود: احداث این منطقه با هزینه 900 میلیارد تومان به چند پیمانکار واگذار شده است؛ بخشی از این قطعه را شرکت چینی با اعتبار 70 میلیون دلار برعهده گرفته است و در حال حفر تونل هاست.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به زمین های معارض این آزادراه برطرف شده است، گفت: با احداث قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال، فاصله تهران تا چالوس 60 کیلومتر کوتاه می شود.

اعتمادی افزود: طول قطعه یک آزاد راه تهران - شمال 32 کیلومتر است که برای تکمیل این پروژه در این قطعه باید 18 پل و 13 تونل احداث شود.

به گفته وی، بخش دوم این آزادراه از شهرستانک آغاز و در پل زنگوله به پایان می رسد که بزرگترین تونل این آزادراه به طول 6 هزار و 400 متر در این منطقه قرار دارد.

وی با بیان اینکه این تونل توسط پیمانکار ایرانی در دست احداث است، افزود: یک شرکت ایتالیایی به عنوان مشاور این تونل برنده مناقصه شده است.

اعتمادی اظهار داشت: مناقصه احداث قطعه یک و دو آزادراه تهران- شمال به دلیل ضرورت در مدت 72 ساعت به پایان رسید تا بتوانیم قطعات مورد نظر را در مناطق یک و دو آزادراه تهران- شمال در اختیار پیمانکاران قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال یادآورشد: به منظور سرعت در احداث تونل ها و قطعات این آزادراه، هم اکنون حفاری تونل 6 هزار و 400 متری قطعه دو به نام البرز توسط دو پیمانکار در دست اقدام قرار گرفته و در نظر داریم کار احداث را از تکمیل این تونل را از سه جبهه پیش ببریم.

آزادراه تهران- شمال در چهار قطعه به طول 121 کیلومتر از محل تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت در امتداد دره کن با عبور از سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون به سه راهی شهرستانک متصل می شود و پس از گذر از این منطقه در پایان از طریق مرزن آباد به چالوس می رسد؛ هم اکنون قطعه چهار این آزادراه به طول 20 کیلومتر از مرزآباد تا چالوس از تابستان امسال زیربار ترافیک رفته است.

ارسال نظر: