جهانگیری: اراده جدی شکل گرفته تا آزادراه تهران-شمال در اختیار ملت قرار گیرد

کدخبر: 1036108

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: مهندسان ایرانی با تکیه بر توانمندی‌ها، دانش مهندسی خود و تسهیلات داخلی به احداث این آزادراه اقدام کرده‌اند و تاکنون پیشرفت های خوبی داشته‌اند

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جریان بازدید از آزادراه تهران - شمال گفت: اراده جدی شکل گرفته تا ایرن آزادراه با پیچیدگی های بالایی که از نظر طراحی، اجرا و فنی دارد به موقع در اختیار ملت ایران قرار گیرد.

جهانگیری افزود: سال گذشته از این آزادراه بازدید داشتیم و خوشبختانه دوستان ما در وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان جلساتی را برگزار کردند و از از اواخر سال گذشته احداث این پروژه قوت گرفت.

وی ادامه داد: با برگزاری مناقصه، تعدادی از پیمانکاران بخش خصوصی برای احداث قطعه اول آزادراه تهران شمال انتخاب شدند و هم اکنون تمام این مجموعه به یک کارگاه بزرگی برای تکمیل این آزادراه درآمده است.

وی با بیان اینکه احداث این آزادراه دشواری های بسیار دارد، یادآورشد: مهندسان ایرانی با تکیه بر توانمندی ها، دانش مهندسی خود و تسهیلات داخلی به احداث این آزادراه اقدام کرده اند و تاکنون پیشرفت های خوبی داشته اند.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: هم اکنون در این مجموعه، پل ها و تونل های مورد نیاز در حال احداث است و امیدواریم قطعه یک این آزادراه در پایان سال 95 به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه همزمان با قطعه یک، عملیات اجرایی قطعه دوم این آزادراه نیز آغاز شده است، گفت: بزرگترین تونل جاده ای کشور در قطعه دوم آزادراه تهران- شمال در دست اجراست و در قطعه یک نیز تونل چهار هزار و 800 متری با سرعت بیشتری در حال احداث است.

جهانگیری یادآورشد: در حالی که پیش از این، احداث یک تونل یک کیلومتری چندسال طول می کشید اما اکنون حفر این تونل ها به سرعت در حال انجام است و شاهد کارهای بزرگی در احداث این تونل ها هستیم.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد که با تامین منابع مالی مطمئن، پیمانکاران بتوانند طراحی قطعه سوم این آزادراه را آغاز کنند تا بتوان آزادراه تهران - شمال را در اختیار ملت ایران قرار داد.

معاون اول رئیس جمهوری بعدازظهر امروز به همراه وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران، رئیس بنیاد مستضعفان و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از قطعه یک آزادراه تهران شمال بازدید کردند.

ارسال نظر: