شهرام‌نیا: نمایشگاه کتاب استانی قدمی مناسب برای توزیع کتاب درکشور است

کدخبر: 1036565

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان گفت: گرچه در تولید کتاب شرایط خوبی در کشور داریم، اما در مصرف و توزیع کتاب شرایط ما خوب نیست

به گزارش «نسیم»، شهرام‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان در محل دائمی نمایشگاه‌های جنوب‌شرق اظهار داشت: نمایشگاه کتاب کرمان یکی از نمایشگاه‌های قدیمی و موفق دربین نمایشگاه‌های کتاب استانی است.

شهرام نیا جایگاه نمایشگاه کتاب استان کرمان از نظر اقتصاد و رونق را مطلوب خواند و بیان داشت: کرمان دارای مردم کتاب‌دوست و با فرهنگ است. نمایشگاه کتاب کرمان در سال گذشته به دلیل استقبال مناسب مردم، اجرای برنامه‌های خوب و گردش اقتصادی مطلوب برای ناشران جزو سه نمایشگاه برتر استانی بوده است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران یک میلیون عنوان شدن کتاب‌های منتشر شده در کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را خبر خوب هفته کتاب سال جاری ذکر کرد و گفت: ایران در زمینه تولید محتوای کتاب جزو 20 کشور برتر دنیا است.

وی در ادامه گفت: یک میلیون عنوان کتاب در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تولید شده است که این افتخار بزرگی است و مقام معظم رهبری زمانی این عدد را در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران شنیدند، اظهار خرسندی نمودند.

وی تاکید کرد: گرچه در تولید کتاب شرایط خوبی در کشور داریم، اما در مصرف و توزیع کتاب شرایط ما خوب نیست و باید این را صادقانه بپذیریم و اعتراف کنیم و برای رفع آن قدم برداریم.

شهرام‌نیا درخصوص شبکه توزیع ضعیف و تیراژ پایین کتاب‌ در کشور گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب استانی قدمی مناسب برای توزیع کتاب است و نمایشگاه کتاب به عنوان یک مسکن برای رساندن کتاب به دست مردم است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در ادامه سخنان خود گفت: کرمان شرایط مطلوبی از نظر کتابفروشی‌ها برای عرضه کتاب دارد و ما استان‌هایی را در کشور داریم که مرکز آن هم به لحاظ وجود کتابفروشی ضعیف است و حتی کتابفروشی مستقل ندارند.

وی از مطالعه به عنوان حلقه سوم زنجیره کتابخوانی یاد کرد و افزود: بخشی از این مورد به فرهنگسازی و بخشی هم به تسهیل دسترسی مردم به کتاب بر می‌گردد.

شهرام نیا در خصوص ویژگی های چهاردهمین نمایشگاه کتاب کرمان گفت: در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان حدود 470 ناشر در قالب 200 غرفه حضور دارند و 14 ناشر استانی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و بقیه ناشران از سایر استان‌ها حضوردارند. دراین نمایشگاه 50 هزار عنوان کتاب عرضه شده و در بخش فروش متمرکزنیز برای ناشرانی که حضور نداشتند به صورت گسترده‌تر پیش‌بینی شده است و آثار این ناشران نیز در این بخش عرضه می‌شود. کلیه کتاب های عرضه شده در نمایشگاه با 30 درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می شود. برای این نمایشگاه برنامه‌های متنوعی ازجمله برگزاری نشست‌های مختلف با نویسندگان و اهل قلم، شب‌های شعر، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب کرمان به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ 16 تا 22 آبان ماه برگزار می شود.

ارسال نظر: