شب شعر نمایشگاه کتاب بوشهر با حضور سعید بیابانکی

کدخبر: 1046611

شب شعر نمایشگاه کتاب بوشهر در بخش جنبی نمایشگاه کتاب بوشهر با حضور سعید بیابانکی شاعر برجسته کشورمان برگزار شد

به گزارش «نسیم»،‌ در ششمین روز از دهمین نمایشگاه کتاب بوشهر از سری برنامه‌های جنبی نمایشگاه شب شعر با حضور استاد سعید بیابانکی شاعر برجسته کشور برگزار شد.

در جریان شب شعر نمایشگاه کتاب بوشهر، مختار عباسی شاعر غزل سرا و دوبیتی‌گوی بوشهری که اخیرا دو مجموعه شعرش با نام‌های «دوبیتی‌های سرشار از سبیتی» و «ما با ماهی، ما با ماه» به همت موسسه قلمداران جنوب و انتشارات دریانورد منتشر شده، به شعرخوانی پرداختند. در این جلسه که سعید بیابانکی شاعر برجسته کشور نیز حضور داشت جمعی دیگر از شاعران بوشهری شعر خواندند.

عباسی غزل سرا و دوبیتی گوی بوشهری در این برنامه گفت: سُبیتی نام گونه‌ای ماهی زیبای خلیج فارس است و اصولاً ماهی و دریا در خلق شعر، برای بنده الهام بخش بوده‌اند و در باورم نقشی نمادین و والا یافته‌اند. بنده آرمان و اندیشه‌هایم را با ماهی و دریا و ملزوماتش بیان می‌کنم.

وی در ادامه گفت: دفتر دوبیتی‌های من اختصاص به دوبیتی‌هایی دارد که تم و موضوع غالب آن‌ها دریا و ماهی‌ها، پرندگان دریایی، ادوات و روش‌های صید، لنج و سفر و جاشوان است، که این مفاهیم عمدتاً در وصف زندگی مردم جنوب، بیان مضامین عشق و سرمستی و امید و احیانا رنج و ناکامی‌های بندر نشینان و دلبستگی‌ها و آرمان‌های سراینده قرار گرفته است.

دهمین نمایشگاه کتاب بوشهر امروز29 آذرماه به کارخود پایان خواهد داد.

ارسال نظر: