اختصاصی «نسیم آنلاین»

فرزاد جمشیدی: خانم ابتکار به اندازه دو دقیقه "ابتکار" به خرج دهید

کدخبر: 2000165

دل‌نوشته صوتی ساده و صریح و صمیمی‌ فرزاد جمشیدی برای «نسیم آنلاین» خطاب به خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

بسم الله النور..... سلام به همهٔ دوستان مومن و مهربان‌ام در خبرگزاری نسیم آنلاین .

اما بعد... این نامه و نظر بنده است برای خانم دکتر ابتکار: خانم دکتر؛ بعد از سلام که قول رب رحیم است، آلودگی تهران، عین شیطان رجیم است! دامان دلمان را به کجا ببریم از این رجس و ناپاکی هوا؟ خانم دکتر ابتکار؛ صاحب این صدا سال‌ها در سحرگاه‌های ماه مبارک رمضان با شما صحبت کرده و هر چه باشد به اندازهٔ چند لقمه در ماه مبارک رمضان با هم آشنایی داریم! این سخنان، ساده و صریح و صمیمی‌اند. خواندنشان ((دو دقیقه)) از شما وقت می‌گیرد. اما اگر به اندازهٔ همین دو دقیقه «ابتکار» به خرج دهید، گره آلودگی هوای تهران گشوده خواهد شد: مقدمهٔ اول:

بین مردم ما و آنهایی که مسئول هوای پاک پایتخت هستند، دیوار بلندی از نااعتمادی است! هر که آمده نیز از این خشت‌های بی‌اعتمادی برای خود عمارتی نو ساخته. مقدمهٔ دوم:

در میان اعضای محترم دولت، هیچ کس به اندازهٔ رییس سازمان محیط زیست در قبال «جان» مردم مسئولیت ندارد. جسارتا آلوده شدن هوای تهران، حق الناس است! مقدمهٔ سوم:

آلودگی هوای تهران، یک مشکل پیچیدهٔ چند حلقه‌ای است که چندین نهاد و صنعت کشور را مسئول و معصیت زیر پا گذاشتن این حق الناس را به گردنشان انداخته است. مقدمهٔ چهارم:

ما داریم می‌میریم خانم دکتر! چکار کنیم؟ راهکار‌ها:

۱) خانم دکتر! لطفا با مردم، رو راست باشید. خیلی فوری جلوی چشم سیاه یک دوربین بنشینید و ظرف دو دقیقه برای مردم از هوای سیاه تهران حرف بزنید. واقعیت را هم بگویید؛ کوتاه و گویا و از مردم کمک بطلبید. والله با اینکار و این ابتکار، بزرگ می‌شوید و خداوند حکیم، عزت شما را زیاد خواهد کرد.

۲) فیلم تهیه شده را در شبکه‌های اجتماعی (مثل تلگرام) منتشر کنید و منتظر رسانه‌ها نباشید. این روز‌ها مردم تشنهٔ صداقت‌اند و صداقت «ابتکار»، مردم را به بی‌قرار خواهد کرد.

۳) از شهردار تهران و شهرداران ۲۲ منطقهٔ این شهر (به انضمام شهرداران سایر شهرستان‌های استان تهران) بخواهید روز جمعهٔ همین هفته به مدت یک ساعت با ماسک در خیابان‌های شهر راه بروند و با مردم، همدلی و همزبانی کنند. سال دارد تمام می‌شود! امسال همدلی و همزبانی نکنید پس کی بکنید؟

۴) از علما و مراجع محترم دینی، کمک بخواهید. تا ایشان طی «فتوایی رسمی» به خاطر جلوگیری از ضرر و زیان به نفوس و هموطنان، به مدت چند هفته تردد خودروهای تک سرنشین، فعالیت صنایع آلاینده، فروش بنزین آلوده (و غیره) را حرام شرعی اعلام کنند. ۵) از مردم بخواهید تا اطلاع ثانوی، همگی، زن و مرد، معصومه ابتکار شوند و هر کس به اندازهٔ خود، آلودگی هوا را کم کند. بگذارید قبل از اینکه خدای نکرده رسانه‌های خارجی، ساز مخالف مصالح ملی را به دست بگیرند، هموطنان ما شعار و رفتارشان این باشد:

-من هم ابتکار هستم. خط خاتمه:

خانم دکتر ابتکار، بنده پنج سال وقت صرف کردم و ۲۰ مجلد فرهنگ نامهٔ جامع مشاهیر ایران را به رشتهٔ تحریر درآورده‌ام. به جان خودم و به جان شما، در بین مشاهیر مدیریت شهری کشورمان نداشته‌ایم کسی که دربارهٔ آلودگی هوای استان تهران، اینگونه که عرض کردم، قدم برداشته باشد! از مخالفین این طرح هم نهراسید. مردم ما خیلی بامعرفت‌اند اگر بدانند مردانه به میدان آمده‌اید، پشت سرتان می‌ایستند.

اما یک نکته هم بعد از نوشتن این چند سطر به یادم آمد:

در خبر‌ها آمده بود یکی از وعاظ محترم سرزمینمان گفته‌اند ((برای سلامت انتخابات، صدقه بدهید و نذر قربان کنید)). خوب است اما سلامت مردم هم از سلامت انتخابات کمتر که نیست. خانم دکتر ابتکار، شما از رهبر عزیز کشورمان و همهٔ علما، ائمهٔ جمعه، خانواده‌های گرانقدر شهدا، سادات، جامعهٔ ارزشمند مادحین کشور، قاریان ارجمند کلام کریم کبریا، مادران و پدران، به ویژه از کودکان شهر بخواهید که برای بارش باران و رفع آلودگی هوا دعا کنند. ایام دولتتان به اندازهٔ کلمهٔ ارزشمند ابتکار، پایدار و برقرار. دی ماه سرد و سربی تهران-سال ۱۳۹۴ خورشیدی؛ فرزاد جمشیدی.

ارسال نظر: