حقوق‌دان آمریکایی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

اتحاد مذاهب در ایران بیشتر از غرب است

کدخبر: 2000383

" مایکل اسپرینگ‌من" گفت: دیدار رهبر ایران با خانواده مسیحی در آستانه سال نو میلادی نشان می‌دهد احساسات و اتحاد مذهبی در ایران بیش از آن چیزی است که در غرب وجود دارد؛ به نظر می‌رسد ایشان در تلاش است پیوندهای کهن اقلیت‌های مذهبی در منطقه را احیا کند.

گروه بین الملل «نسیم «آنلاین»- "مایکل اسپرینگ‌من"، فعال و حقوق‌دان آمریکایی است که پیشتر کارمند وزارت خارجه آمریکا در آلمان، هند و مسئول صدور روادید در عربستان سعودی بوده است، پس از بازگشت از ماموریت‌های خود در واحد اطلاعات و پژوهش وزارت خارجه به خدمت پرداخت و پس از بازنشستگی به نوشتن کتاب درباره امنیت ملی روی آورده است. با او که یک مسیحی است درباره دیدار رهبر انقلاب با خانواده یک شهید مسیحی در آستانه میلاد مسیح به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

آمریکا همچنان "ایران هراسی" می‌کند

وی در این باره به «نسیم آنلاین» گفت: چنین دیداری نشان می‌دهد احساسات و اتحاد مذهبی در ایران بیش از آن چیزی است که در غرب وجود دارد، مخصوصا که در جامعه چند فرهنگی آمریکا احساسات تنفر از مسلمانان رو به افزایش بوده است.

این فعال آمریکایی با بیان این که با توجه به شناخت وی از این که رهبر ایران به دیدار یک خانواده مسیحی رفته است شوکه نشده، اظهار داشت: آنچه تعجب مرا برانگیخت این بود که توانستم با توجه به سانسور خبری، خبر این دیدار ایشان را بخوانم. چرا که دولت آمریکا همچنان از ایران هیولایی ترسیم می‌کند.

کمپین تنفر از مسلمانان در آمریکا سازمان‌دهی شده است

وی افزود: این اقدام، احساسات واقعی یک رهبر واقعی را نشان می‌دهد که برای تک تک سربازان کشورش اهمیت قائل است. و به نظرم با آنچه یک مسلمان واقعی باید انجام دهد کاملا مطابقت دارد.

اسپرینگ‌من در ادامه تصریح کرد: متاسفانه امروز مسلمانان از هر ملیتی که باشند (و علی الخصوص مسلمانان ایرانی)، و اعراب (چه مسلمان و چه مسیحی) هدف کمپین تنفری هستند که در آمریکا به راه افتاده و سازمان دهی شده است.

پیوند‌های مذهبی منطقه به دست اسرائیل و آمریکا شکسته شد

وی افزود: البته من از طریق دوستان ایرانی‌ام تا حدی با شخصیت و ایشان آشنایی داشتم و اقدام ایشان برای دیدار با یک خانواده مسیحی در کریمس را تحسین می کنم.

این کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا در پایان خاطر نشان دهد: فکر می کنم ایشان در تلاش است تا پیوندهای کهن میان مسیحیان، مسلمانان و سایر اقلیت های مذهبی در منطقه را احیا کند. چرا که قبل از پیدایش اسرائیل و بیش از نیم قرن فعالیتش برای بی‌ثبات سازی منطقه، و حتی قبل از آن که آمریکا برای تخریب منطقه به میان میدان بشتابد، تمامی گروه های مختلف مذهبی در این منطقه و برای قرن ها کم و بیش در توازن بودند.

ارسال نظر: