هشت نکته از هفته هفدهم لیگ برتر

کدخبر: 2001021

هفته هفدهم لیگ برتر با صدرنشینی استقلال به پایان رسید و در این هفته در اصفهان و تبریز ۲ دربی برگزار شد و هر ۲ بازی هم با تساوی یک-یک به پایان رسید.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، هفته هفدهم لیگ برتر با صدرنشینی استقلال با وجود مساوی برابر ملوان به پایان رسید. در این هفته در اصفهان و تبریز 2 دربی برگزار شد و هر 2 بازی هم با تساوی یک-یک به پایان رسید. در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته پرسپولیس موفق شد استقلال خوزستان را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و به رکورد 15 هفته بدون شکستی این تیم پایان بدهد.

پرسپولیس و یک رکورد فوق‌العاده

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی برابر استقلال خوزستان انواع و اقسام رکوردها را شکست. پرسپولیس تنها تیمی در لیگ برتر است که در تمام 17 هفته اخیر گل زده است. پرسپولیس با پیروزی 2 بر صفر برابر استقلال خوزستان به رکورد 15 هفته بدون شکستی این تیم پایان داد. از همه اینها مهمتر استقلال خوزستان تا بدین جای فصل 7 گل خورده است که 3 گل آن توسط پرسپولیسی ها بوده است، یعنی تا بدین جای فصل حدود 50 درصد از گل‌های خورده شاگردان ویسی را پرسپولیسی‌ها زده‌اند. پرسپولیس با پیروزی برابر استقلال خوزستان به رکورد 11 هفته بدون شکستی رسید و حالا به صورت جدی مدعی قهرمانی است.

یک امتیاز برای صدرنشینی استقلال

استقلال با تساوی 2-2 برابر ملوان با صدرنشینی به تعطیلات رفت. این بازی بی تردید یکی از جذاب ترین بازی‌های لیگ پانزدهم بود و دو تیم موقعیت‌های بی شماری را بدست آوردند. استقلال با این تساوی به یک آمار فوق‌العاده رسید، آبی ها تنها تیمی در لیگ برتر هستند که در بازی‌های خارج از خانه شکست نخورده‌اند و با 5 برد و 3 تساوی آمار فوق العاده‌ای را از خود به جای گذاشته‌اند. استقلال با کمترین باخت، بیشترین برد به همراه استقلال اهواز، بهترین خط حمله و بهترین تفاضل گل نشان داده که شایسته صدرنشینی است.

تساوی دربی اصفهان به نفع مدعیان

در یکی از حساس ترین بازی‌های هفته تیم فوتبال ذوب آهن در ادامه نتایج پرنوسان خود برابر سپاهان به تساوی یک-یک رسید. ذوب آهنی‌ها می‌توانستند با توجه به تساوی استقلال و شکست استقلال خوزستان به 2 امتیازی صدر جدول برسند اما بازی خوب شاگردان استیماچ این فرصت را از آنها گرفت. سپاهان مدت‌هاست که پیروز نشده است و جدایی مهدی شریفی به خاطر رفتن به سربازی کار این تیم را بسیار سخت‌تر از گذشته خواهد کرد مگر این که این تیم بتواند در نقل و انتقالات فکری به حال تیمش بکند.

دربی تبریز هم برنده نداشت

به جز دربی اصفهان، در هفته هفدهم لیگ برتر دربی تبریز هم برگزار شد که دو تیم تراکتورسازی و گسترش فولاد به تساوی یک-یک رضایت دادند. امیر قلعه‌نویی در 4 بازی که در لیگ برتر روی نیمکت تراکتورسازی نشسته است 8 امتیاز بدست آورده و امیدوار است که بتواند شرایط این تیم را در نیم فصل دوم بهتر کند. حضور مهدی شریفی به خاطر خدمت سربازی بهترین خبر برای امیر قلعه‌نویی در فصل نقل و انتقالات است. او می‌تواند در نیم فصل دوم تیمش را تهاجمی تر از گذشته ببیند.

نفس سایپا پشت صدرنشینان

تیم فوتبال سایپا در ادامه روند روبه رشد خود موفق شد راه آهن را یک بر صفر شکست دهد. این تیم حالا با 30 امتیاز و 4 امتیاز اختلاف نسبت به صدرجدول در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفته است و موفق شده خود را به عنوان یک تیم مدعی معرفی کند. از طرف دیگر راه آهن با وجود تمام خریدهایی که در فصل نقل و انتقالات انجام داده همچنان نمی‌برد و جالب است که از زمانی که مهدی تارتار به عنوان سرمربی این تیم معرفی شده نتایج این تیم روبه افول بوده است. اگر اتفاق خاصی نیفتد راه‌آهن را می‌توان از هم اکنون یکی از مدعیان سقوط به لیگ یک دانست.

فولاد بالاخره برد

شاگردان اسکوچیچ بعد از هفته‌ها طعم برد را چشیدند و موفق شدند پدیده را با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد. شاگردان اسکوچیچ با این پیروزی یک پله در جدول رده بندی صعود کردند و به رتبه سیزدهم رسیدند. فولاد با بازیکنانی که قرار است در نیم فصل جذب کند امیدوار است که بتواند نتایج کابوس‌وار نیم فصل اول را جبران کند و بتواند دوباره به روزهای خوب خود برگردد.

سیاه جامگان برنده جدال ته جدولی‌ها

استقلال اهواز در ادامه روند ناامید کننده خود با نتیجه 2 بر یک از سیاه جامگان شکست خورد. جالب است که بازیکنان استقلال اهواز پیش از بازی سیاه جامگان به دلیل مشکلات مالی مجبور شدند شب را در پارک سپری کنند و طبیعی است که این تیم با این شرایط جایی در لیگ برتر نخواهد داشت. فرهاد کاظمی امیدوار است با توجه به تغییرات زیادی که در تیمش در نیم فصل دوم داده است بتواند سیاه جامگان را در لیگ برتر حفظ کند و البته با توجه به روند این تیم این اتفاق چندان هم دور از ذهن نیست.

صبا حمله کرد، نفت برد

در یکی از بازی‌های عجیب هفته هفدهم لیگ برتر تیم نفت تهران با نتیجه 3 بر یک صبا را شکست داد. در این بازی شاگردان علی دایی بارها دروازه نفت تهران را تا آستانه فروپاشی پیش بردند اما در نهایت این نفت تهران بود که از موقعیت‌هایش نهایت استفاده را کرد و برنده بازی شد. صبا با این شکست فرصت صعود به رتبه سوم جدول رده‌بندی را از دست داد و به رتبه ششم جدول رده‌بندی سقوط کرد.

ارسال نظر: