مقامات آمریکایی:

تحریم‌های جدید به دلیل رایزنی با ایران فعلا اعمال نشده است

کدخبر: 2001233

دولت آمریکا به کنگره این کشور اعلام کرده دلیل عدم اعمال تحریم‌های جدید "رایزنی دیپلماتیک جاری" بین کاخ سفید و دولت ایران است.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت:

مقامات ارشد آمریکایی می‌گویند تحریم‌هایی که قرار بود این هفته به بهانه مقابله با برنامه موشکی ایران اعلام شوند، به دلیل در جریان بودن رایزنی دیپلماتیک با تهران فعلا اعمال نشده‌اند .

به نوشته سایت شبکه فاکس نیوز، مقامات ارشد دولتی به نمایندگان کنگره گفته‌اند که دلیل عدم اعلام این تحریم‌ها «رایزنی دیپلماتیک جاری» بین کاخ سفید و دولت ایران است .

کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا از بیان جزئیات رایزنی با تهران خودداری کرده‌اند، اما گفته‌اند که در روزهای اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا با همتای ایرانی‌اش، محمد جواد ظریف، تقریبا در تماس دائم بوده است .

هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که دولت این کشور تصمیم گرفته است به بهانه آزمایش موشک بالستیک عماد، یازده فرد و شرکت را در فهرست تحریم قرار دهد .

در حالی که انتظار می‌رفت این تحریم‌ها روز چهارشنبه اعلام شوند، اما روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد که واشنگتن بدون اعلام زمانبندی‌ای مشخص، اعمال تحریم‌های تازه را به بعد موکول کرده است .

با این حال مقامات آمریکایی می‌گویند این تحریم‌ها هنوز روی میز هستند و واشنگتن به مقابله با برنامه موشکی ایران متعهد است .

ارسال نظر: