آخرین وضعیت دریاچه ارومیه+ عکس ماهواره ای ناسا از دریاچه در روز ۱۳ دی

کدخبر: 2001893

به دنبال ادامه بارش‌های اخیر برف و باران در شمال غرب کشور و انتقال آب بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در روز ۳۰ آذرماه سال جاری به ۱۲۷۰٫۲۵ متر از سطح دریا رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین » به دنبال ادامه بارش‌های اخیر برف و باران در شمال غرب کشور و انتقال آب بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در روز ۳۰ آذرماه سال جاری به ۱۲۷۰٫۲۵ متر از سطح دریا رسید.

این تراز ٢١ سانتی متر نسبت به پایین ترین سطح تراز دریاچه در روز دوم آبان ماه افزایش نشان می دهد اما نسبت به تراز همین روز در سال گذشته (۱۳ دی ۱۳۹۳) ٣٢ سانتی متر پایین تر است.

دریاچه ارومیه یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین زیست‌بوم‌های ایران می رود. این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچه داخلی کشور بوده و به دلیل برخورداری از ارزش‌های بی‌نظیر طبیعی و اکولوژیک به عنوان پارک ملی، سایت رامسر و ذخیره‌گاه زیست‌کره در یونسکو به ثبت رسیده است.

در یک دهه گذشته، علاوه بر کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی‌های پیاپی، افزایش طرح‌های توسعه و بهره‌برداری از آب جهت مصارف کشاورزی، صنعتی و غیره منجر به کاهش جریانات ورودی آب به دریاچه شده است. همچنین احداث بزرگراه شهید کلانتری از میان دریاچه نیز شرایط هیدرودینامیک آن را تحت تاثیر قرار داده است.

تصویر فوق جدیدترین عکس ماهواره ای ناسا از دریاچه ارومیه پس از بارش برف در ارتفاعات اطراف دریاچه مربوط به دیروز (۱۳ دی ۱۳۹۴) سال جاری می باشد.

منبع: پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران

ارسال نظر: