رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد:

۱۱ میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج داریم

کدخبر: 2002038

بندپی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ میانگین سن ازدواج در مردان ۲۸ سال و در زنان ۲۴ سال بود، افزود: در حال حاضر ۱۱ میلیون جوان در سن ازدواج داریم و یک میلیون دختر مجرد بالای ۳۰ سال نیز در کشور زندگی می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، انوشیروان محسنی‌بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش شبکه مدرسین ازدواج و خانواده که با حضور حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز و مدرس درس‌هایی از قرآن در ایوان شمس برگزار شد، خانواده را بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی برشمرد و گفت: در جای جای آموزه‌های دین اسلام بر تعالی خانواده تاکید شده است که علی‌رغم این سفارشات در حال حاضر با واقعیتی همچون افزایش سن ازدواج روبر و هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۲ میانگین سن ازدواج در مردان ۲۸ سال و در زنان ۲۴ سال بود، افزود: در حال حاضر ۱۱ میلیون جوان در سن ازدواج داریم و یک میلیون دختر مجرد بالای ۳۰ سال نیز در کشور زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری براساس اصل ۱۰ قانون اساسی، دستگاه‌ها را مکلف کرده که در راستای تحکیم بنیان خانواده اقدام کنند، تصریح کرد: بهزیستی با درک عمیق و تخصصی به اهمیت نقش خانواده و فرهنگسازی راهبردهای مشخصی را تدوین و اجرایی کرده است که از آنها می‌توان به تاسیس و توسعه مراکز روانشناسی، شبکه‌سازی تشکل‌هایی در حوزه سلامت روان، اجرای طرح مداخله در کاهش نرخ طلاق به عنوان یکی از طرح‌های موفق، افزایش آگاهی‌بخشی در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه در برنامه ششم توسعه احکام ویژه‌ای برای تقویت بنیان خانواده در نظر گرفته شود، گفت: به‌دلیل تغییر در ساختارهای فرهنگی و اجتماعی و بروز ناهنجاریها بنیان خانواده تحت الشعاع قرار گرفته به‌طوریکه افزایش سن ازدواج و کاهش اثرات آن یکی از این اتفاقات است.

محسنی‌بندپی در ادامه از از فعالیت یک هزار و ۶۱۹ مرکز روانشناسی در سطح کشور خبر داد و گفت: بهزیستی طرح مداخله در کاهش نرخ طلاق را با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اجرایی کرد که به عنوان یکی از طرح‌های موفق می‌توان از آن نام برد که به عنوان سند ملی نیز معرفی شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با بیان اینکه با همتی جهادی اقدامات علمی و تخصصی را در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده پیش می‌بریم، یادآور شد: این اقدامات باید صحیح و همه‌جانبه باشد.

ارسال نظر: