علی‌اکبر محمودی در نشست خبری:

نسخه سینمایی "شکرستان" ساخته می‌شود

کدخبر: 2002063

مدیر گروه نوجوان مرکز صبا در نشست خبری گفت: فیلم سینمایی "شکرستان" را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر سال آینده آماده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری تولید فیلم سینمایی "شکرستان" عصر امروز با حضور عوامل تولید این فیلم سینمایی ازجمله "علی اکبر محمودی" مدیر گروه نوجوان مرکز صبا، "جواد فرهانی" تهیه کننده، "سجاد افشاریان" سرپرست نویسندگان، "عالی‌زاده" مشاور رئیس مرکز صبا و رسانه‌های ارتباط جمعی در مرکز صبا برگزار شد .

علی‌اکبر محمودی، مدیر گروه نوجوان مرکز صبا در ابتدای این نشست خبری در سخنانی، گفت: ساخت و تولید فیلم سینمایی مجموعه "شکرستان" نیاز به توضیحات خیلی خاص و پیچیده‌ای ندارد. زیرا همه مردم خصوصاً اصحاب رسانه‌ها با این مجموعه انیمیشن به‌خوبی آشنا هستند.

وی افزود: مجموعه تلویزیونی شکرستان" در چند فصل 50 الی 100 قسمتی تا امروز از تلویزیون پخش‌شده است. البته همان‌طور که می‌دانید تمامی حقوق مالی این مجموعه تلویزیونی به سازمان صداوسیما تعلق دارد.

مدیر گروه نوجوان مرکز صبا ادامه داد: به‌منظور یادآوری باید عرض کنم که مجموعه انیمیشن "شکرستان" تا امروز با تکنیک "کات اوت" ساخته می‌شده است. اما خوشبختانه امروز با پیشرفت‌های فنی در حوزه نرم‌افزار شاهد شرایطی هستیم که می‌توانیم فیلم سینمایی را از این مجموعه انیمیشن تهیه و تولید کنیم.

محمودی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما در مرکز صبا تصمیم گرفتیم تا نسخه‌ای سینمایی را از این مجموعه انیمیشن تهیه و تولید کنیم. براین اساس قرار شد تا جواد فرهادی به‌عنوان تهیه‌کننده و سجاد افشاریان به‌عنوان سرپرست نویسندگان ما را در ساخت این انیمیشن سینمایی همراهی کنند.

وی اضافه کرد: در برنامه‌های خود در نظر داریم تا فیلم سینمایی شکرستان را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر سال آینده آماده کنیم. براین اساس امیدوار هستیم که این فیلم تا آن زمان به مرحله اکران برسد.

مدیر گروه نوجوان مرکز صبا یادآور شد: ما قصد داریم تا در ساخت این فیلم سینمایی انیمیشن از جوانان خلاق و بااستعداد شهرستانی استفاده کنیم. براین اساس انها به‌صورت غیرمستقیم به ما در ساخت این کار کمک خواهند کرد.

محمودی پیرامون ابعاد گرافیکی این کار انیمیشن افزود: در ساخت این فیلم سینمایی قصد داریم تا ابعاد تصویری و گرافیکی را به نحوی در نظر بگیریم که در آینده بتوانیم این کار را در تلویزیون های 4K نمایش دهیم. همچنین قابلیت نمایش با فرمت HD را هم داشته باشد.

وی ادامه داد: براین اساس لازم است تا تمامی کاراکترها را بازسازی کنیم. البته این امر زمان و نیروی انسانی قابل‌توجهی را نیاز دارد. به همین علت است که هنوز کارگردانی مناسب برای این پروژه را پیدا نکرده‌ایم.

مدیر گروه نوجوان مرکز صبا خاطرنشان کرد: نکته دیگر که لازم است باید عرض کنم این است که از صدای استاد مرتضی احمدی در آغاز حکایت این فیلم سینمایی استفاده خواهیم کرد.

محمودی پیرامون داستان این فیلم سینمایی گفت: برخلاف مجموعه انیمیشن شکرستان فیلم سینمایی آن دارای داستانی یکپارچه و واحد است. همچنین به‌منظور اینکه این فیلم سینمایی منافع مالی و معنوی خود در عرصه بین‌المللی و تجارت را حفظ کند و از دست ندهد تمهیدای را خواهیم اندیشید.

وی تصریح کرد: ما با این روش اقدام به ساخت این فیلم سینمایی انیمیشن می‌کنیم به این صورت که ابتدا فیلم‌نامه آن را نگارش خواهیم کرد. سپس اقدام به دوبله کارکرده و در آخر نیز مرحله تصویرسازی بر اساس صداهای موجود انجام می‌شود.

سجاد افشاریان، سرپرست نویسندگان این فیلم سینمایی نیز در سخنانی گفت: کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که این مجموعه دوست‌داشتنی را ندیده باشد. براین اساس زمانی که پیشنهاد کار در این پروژه به من شد از آن استقبال کردم. زیرا علت اصلی این استقبال این است که سال‌ها درزمینهٔ انیمیشن آموزشی فعالیت نوشتاری دارم.

وی افزود: تا امروز در بیشترین آثار سینمایی و انیمیشن ساخته‌شده دو عنصر تخیل و هیجان خالی بوده است. براین اساس دوست دارم تا در این کار سینمایی دین خود را به سینمای کودک ادا کنم. همچنین در کنار این کار به دنبال این موضوع هم هستم که به مرحوم مرتضی احمدی نیز ادای دین کنم.

سرپرست نویسندگان این فیلم سینمایی ادامه داد: این‌گونه باید بگویم که "شکرستان" جغرافیا و شرایط خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد. براین اساس ما در این کار سینمایی بر روی قصه‌هایی کارخواهیم کرد که بچه‌ها قهرمان‌های آن هستند.

افشاریان تصریح کرد: نوشتن فیلم‌نامه برای یک کار انیمیشن سختی هالی خاص خود را دارد اما وقتی قرار باشد با تکنیک کات اوت هم فیلم‌برداری کار بسیار سخت‌تر می‌شود. در حقیقت سعی می‌کنیم تا جذابیت‌های داستانی از تکنیک جلو افتاده و موجب محکم‌تر شدن ارتباط خود با مخاطب شود.

جواد فرحانی تهیه‌کننده این فیلم سینمایی نیز که در این نشست خبری حضور داشت در سخنانی، گفت: تهیه‌کننده یک کار معمولاً مجری طرح آن پروژه نیز محسوب می‌شود. ما هم همانند سایر تهیه‌کنندگان از بابت بازگشت سرمایه نگران هستیم. زیرا اصولاً بخش خصوصی دغدغه بیشتری برای بازگشت سرمایه دارد.

وی افزود: مطمئن هستم که این انیمیشن سینمایی با استقبال بسیار خوب مردم روبرو خواهد شد. زیرا داستان خوب دارد و از آن مهم‌تر روایتی بسیار مناسب خواهد داشت. در حقیقت انیمیشن همیشه جذاب است و ما هم سعی می‌کنیم تا خوب ساخته شود و خوب هم اکران شود تا بازگشت سرمایه خوبی هم داشته باشد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: مجموعه انیمیشن"شکرستان" یک سرمایه ملی محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع قصد داریم تا به بهترین نحو آن را به سینما بیاوریم. برای همین هم هست که تا امروز کارگردانی برای این اثر انتخاب‌نشده است. البته با چند نفر در حال مذاکره هستیم که نتایج آن در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرحانی در پایان تصریح کرد: نام این فیلم سینمایی فعلاً "شکرستان" است. در حقیقت ازآنجایی‌که اسم شکرستان هم خود یک برند است هر نامی هم که انتخاب شود باید واژه شکرستان را هم در کنار خود داشته باشد.

ارسال نظر: