«نسیم آنلاین»، گزارش می دهد

دم "جم تی وی" از دربار آل سعود بیرون زد!

کدخبر: 2003706

دفاع همه جانبه این شبکه از جنایات سران آل سعود مانند تعرض به دو نوجوان ایرانی در فردودگاه جده، فاجعه منا و توقف پخش برنامه های بخش عربی خود پس از هلاکت فرزند حاکم دبی در یمن تنها بخشی از این هماهنگی میان "جم تی وی" و دربار سعودی می باشد.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »- چندی پیش "محمد العریفی" از مفتی‌های مطرح سعودی، در حاشیه هفتمین کنفرانس «رسانه‌های تاثیرگذار 2015» در دوحه قطر، با انتقاد از سیاست‌های ضعیف رسانه ای وابستگان به آل سعود در برابر قدرت و توانمندی‌های رسانه‌ای ایران، خبر از حمایت از شبکه های فارسی زبان معاند جمهوری اسلامی و همچنین راه اندازی شبکه های ماهواره به زبان فارسی داد.

به دبنال این اظهارات این فرد که از اعضای اصلی شورای مشورتی دربار آل سعود است، رسانه ها خبر از تعیین عقیل الهاشمی مدیر شبکه "کلمه" از مجموعه شبکه های تبلیغ وهابیت( تحت حمایت مالی آل سعود) به عنوان رابط رژیم سعودی و رسانه های فارسی زبان دادند.

"خالد سادات" که چند سالی است با نام "عقیل الهاشمی" در رسانه های وهابی مشغول فعالیت می باشد، به دلیل آشنایی به زبان فارسی و فرهنگ مردم ایران، در اولین اقدام خود به سراغ شبکه "جم" که محور فعالیت خود را بر اباحه گری و ابتذال قرار داده، رفته و با پرداخت مبالغ کلانی توانست علاوه بر تامین پشتوانه مالی راه اندازی بخش عربی این شبکه، مسئولان "جم تی وی" را به پیگیری اهداف و سیاست‌های آل سعود در مسائل ضد ایرانی سوق دهد.

شبکه ماهواره ای فارسی زبان "جم تی وی" که مدت هاست با پخش سریالهای مبتذل و مستهجن ترکی کانون خانواده ایرانی را هدف گرفته است، همواره در فضای رسانه ای با تردید ها و جنجال های زیادی بر سر منابع مالی خود مواجه بوده است. گرچه مسئولین این شبکه با طرح ادعاهایی چون تامین منابع مالی این شبکه از طریق تبلیغات سعی کردند تا پایانی بر این شایعات بدهند اما با نگاهی اجمالی به حجم انبوه فعالیت‌های این شبکه و تبلیغات ضعیف و کم شمار آن می توان به کذب گویی مسئولان آن پی برده و به این نکته اذعان داشت که این دروغ بزرگ برای پنهان کردن حمایت برخی دولت‌ها و گروه‌های منفور از این شبکه می باشد.

دفاع همه جانبه این شبکه از جنایات سران آل سعود مانند تعرض به دو نوجوان ایرانی در فردودگاه جده، فاجعه منا و توقف پخش برنامه های بخش عربی خود پس از هلاکت فرزند حاکم دبی در یمن تنها بخشی از این هماهنگی میان "جم تی وی" و دربار سعودی می باشد.

همچنین در اوج نفرت عمومی نسبت به کشور عربستان سعودی به تازگی مدرکی از حمایت های بی دریغ مالی عربستان از شبکه ضد خانواده "جم تی وی" منتشر شده است.

راهبرد متناقض، پشت پرده مشترک!

اما در این میان نکته مهم در هماهنگی شبکه ترویج عقائی وهابیت "کلمه" و شبکه ضد فرهنگی "جم تی وی" می باشد که این مساله پارادوکس عجیبی را ایجاد می‌کند .

با وجود اینکه در نگاه اول هیچ سنخیت و راهبرد مشترکی میان شبکه جم تی وی که برنامه های خود را بر اساس ترویج فساد مانند ترویج و تبلیغ خیانت، روابط غیر اخلاقی در مقایسه با شبکه ماهواره ای با نام "شبکه جهانی کلمه" که مدعی بیان مفاهیم و رهنمودهای صحیح قرآنی ونبوی می باشد؛ دیده نمی شود اما در نگاه کلان به این مساله این پارادوکس زمانی حل می شود که این دو شبکه با وجود اختلافات و تناقضات ظاهری در محتوای برنامه های خود، راهبردی مشترک را دنبال می کنند که همان پیگیری سیاست های ضد ایرانی رژیم آل سعود می باشد.

سران رژیم آل سعود که با ادعای خادم الحرمین الشریفین خود را پرچمدار اسلام معرفی و با قرائت تکفیری از دین و تشکیل گروه‌های تروریستی چون داعش و...به کشتار مردم بی گناه در کشورهای وسریه، لبنان، عراق و...می پردازند، برای تامین منافع خود حاضر گردیده اند که پرده از چهره نفاق خود برداشته و به حمایت مالی از شبکه های فاسد بپردازند که این مساله دلیلی روشن از ضعف مبانی و ایدئولوژی تفکر وهابی و سلفی می باشد.

گفتنی است شهرام همایون مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" چندی پیش در تحلیلی از شبکه های ماهواره ای ضدفرهنگی گفته بود : "شبکه های فارسی زبان در ازای هر 16 دقیقه برنامه 4 دقیقه باید آگهی پخش کنند تا بتوانند هزینه های شبکه را تامین کنند که البته برخی بعضی از مسئولان این شبکه ها به سراغ عربستان سعودی رفته و با اهلا و سهلا گفتن هزینه 5 ساله تلویزیون خودشان را دریافت کرده اند."!

ارسال نظر: