کری با ظریف تماس گرفت: اشتباه کردیم

کدخبر: 2003734

وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با همتای ایرانی خود گفت ورود شناور نظامی این کشور به آب‌های ایران در خلیج فارس عمدی نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین » به نقل از شبکه "ان بی سی"، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از ورود اشتباهی دو شناور نظامی تفنگداران این کشور به ابهای ایران خبر داد. وی در تماسی تلفنی با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود تاکید کرد این اقدام عمدی نبوده و اشتباهی صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ایران دو شناور نظامی نیروی دریایی این کشور را توقیف کرده است. پنتاگون می‌گوید ایران گفته خدمه این دو قایق را آزاد خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام امریکایی در گفت‌گو با ان‌بی‌سی نیوز گفته که 10 ملوان نیروی دریایی آمریکا در یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، بازداشت شده‌اند.

رویترز نیز در خبری اعلام کرد وزیر خارجه ایران در این تماس تلفنی به کری اطمینان داده سرنشینان آمریکایی این دو شناور نظامی به زودی آزاد خواهند شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ایران دو شناور نظامی نظامی را توقیف کرده است اما تهران به آمریکا اطلاع داده است که سرنشینان آن را فورا پس خواهد داد

ارسال نظر: