در آستانه هفته هوای پاک:

رئیس سازمان محیط زیست فردا به شبکه یک می‌آید

کدخبر: 2003801

از روز ۲۴ دی هفته هوای پاک در کشور شروع می‌شود و معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با آغاز این هفته برای توضیح پیرامون مسایل مختلف زیست محیطی به برنامه سرزمین ما می‌آید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، از روز 24 دی هفته هوای پاک در کشور شروع می شود و معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با آغاز این هفته برای توضیح پیرامون مسایل مختلف زیست محیطی به برنامه سرزمین ما می آید.

بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر آلوده دیگر ایران شامل تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز، در سال ۱۳۷۴ مسؤولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر آن داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز هوای پاک اعلام نمایند و از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌ بخشی است، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.

سالانه سه میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که ۹۰ درصد آنان در کشورهای توسعه یافته هستند. این مرگ و میر بطور خاص مربوط به آسم، برونشیت، تنگی نفس و حملات قلبی و آلرژی های مختلف تنفسی است.

در برنامه فردا پنج شنبه 24 دی سرزمین ما معصومه ابتکار ضمن ارائه گزارشی درباره اقدامات پیشگیرانه سازمان محیط زیست و برای مقابله با آلایندگی هوا، به سوالات نمایندگان انجمن های مردم نهاد حامی محیط زیست درباره اقدامات عاجل و ضروری برای مقابله با این پدیده بخصوص در کلانشهرها پاسخ خواهد داد.

در بخش دوم برنامه هم ناصر مهردادی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونکنار به روی خط ارتباطی برنامه می آید تا درباره اقدامات اخیر این سازمان در جمع آوری دام ها و تله های هوایی پرندگان مهاجر به نام »غاز دام» در تالاب فردونکنار و برخورد با شکارچیان متخلف، گفتگو کند. شهرستان فریدونکنار در حالیکه مهمترین میزبان پرندگان مهاجر »زمستان گذران» در استان مازندران به شمار می‌رود، به خاطر فعالیت بیش از حد شکارچیان غیرمجاز از جمله گستردن دام‌های هوایی، خطرناک‌ترین منطقه برای این پرندگان به حساب می‌آید.

عباس محمدی از موسسان صندوق گنجه پشتیبان زیست بوم ایران و محمد فرهمند مدیرسازمان مردم نهاد درختکاران ماکو از دیگر مهمانان تلفنی این برنامه هستند تا درباره این صندوق و همچنین جمع آوری و نگهداری بذرهای بومی و تشکیل گنجینه بذری مناسب با منطقه برای بومی سازی درخت کاری منطقه، صحبت کنند. مرور اخبار محیط زیستی کشور توسط »حسن اجتماعی»، دیگر بخش های برنامه سرزمین ما را تشکیل می دهد.

برنامه »سرزمین ما» تریبون تشکل های زیست محیطی کشور است که پنج شنبه ها ساعت 8 صبح به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و بصورت زنده به روی آنتن شبکه یک می رود.

ارسال نظر: