محسنی بندپی خبر داد:

آیین‌نامه جدید تأسیس کمپ ترک اعتیاد تا پایان سال ابلاغ می‌شود

کدخبر: 2003837

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور نظارت سازمان متبوع خود بر عملکرد کمپ‌های ترک اعتیاد را غیرعلمی خواند و گفت: آیین نامه جدید تاسیس کمپ‌های ترک اعتیاد با شیوه عملکردی جدید تا پایان سال به مجموعه‌های ذی ربط ابلاغ می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، انوشیروان محسنی بندپی در گفت وگویی درخصوص نظارت‌های سازمان بهزیستی بر عملکرد کمپ‌های ترک اعتیاد، گفت: درحال حاضر سازمان بهزیستی ارایه مجوز برای تاسیس کمپ‌های جدید ترک اعتیاد را متوقف کرده تا برخی اقدامات غیرکارشناسی در کمپ‌ها مشخص شود، زیرا به طور حتم کمپ ها باید از میزان اثر بخشی و کارایی بیشتری برخوردار باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور با تاکید بر توجه به شاخص‌های بسیاری برای تاسیس کمپ‌های ترک اعتیاد، افزود: همچنین با توجه به وجود برخی مشکلات در مراکز ترک اعتیاد، بازنگری در نحوه برخورد با معتادان و پروتکل‌های درمانی کمپ‌ها ضروری است؛ بنابراین تاکنون جلسات بسیاری با نمایندگان کمپ‌ها، اساتید علمی و روانشناسان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال قانون نحوه صدور مجوز و نظارت بر عملکرد کمپ های ترک اعتیاد تغییرمی‌کند، تصریح کرد:‌ متاسفانه نظارت حلقه مفقوده در بسیاری از مسائل است و نباید تنها به صدور مجوز برای کمپ‌های ترک اعتیاد اکتفا کرد؛ بنابراین ارزیابی عملکرد کمپ‌ها در فاصله‌های زمانی نزدیک بسیار ضروری است و البته باید برای ارتقاء کیفیت اقدامات آنها کلاس‌های آموزشی برگزار کرد.

به گزارش خانه ملت، محسنی‌بندپی با یادآوری اینکه نحوه صدور مجوز برای کمپ‌ها باید ارتقاء عملکرد آنها را به دنبال داشته باشد، افزود: امیدوار هستیم پس از یکسال و نیم توقف صدورمجوز برای کمپ های ترک اعتیاد تا پایان سال بتوان با یک رویکرد و راه جدید نسبت به صدور مجوز و نحوه نظارت بر عملکرد اینگونه مراکز اقدام کرد؛ بنابراین کمپ های ترک اعتیاد با رویکرد جدید از یک تیم مشاوره، مددکاری، روانشناختی و درمانی برخوردار می‌شوند تا همراه با بحث ترک اعتیاد بتوان به تقویت مقاومت آنها در برابر مواد مخدر کمک کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور با بیان اینکه نظارت‌های بهزیستی برعملکرد کمپ های ترک اعتیاد تا کنون علمی نبوده است، گفت:‌ بنابراین کمپ‌های فعلی ترک اعتیاد باید عملکرد خود را با قوانین و آیین نامه جدید تطبیق دهند.

ارسال نظر: