مدیرعامل پست خبر داد

سامانه خرید اینترنتی از درگاه پست تا پایان امسال عملیاتی می‌شود

کدخبر: 2004114

مدیرعامل شرکت پست از طراحی نرم‌افزاری خبر داد که امکان خرید اینترنتی مردم را با کارت اعتباری از طریق درگاه پست به صورت مستقیم فراهم می‌کند و گفت: این سامانه تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: حسین مهری در گفتگویی یکی از مشکلاتی که متقاضیان سرویس تجارت الکترونیکی با آن مواجه هستند را موضوع پرداخت الکترونیکی و عدم اعتماد به فروشگاههای اینترنتی عنوان کرد و گفت: شرکت پست در راستای جلب اعتماد خریداران، نسبت به طراحی سامانه های فروش اینترنتی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه فروشگاههای طرف قرارداد پست که در سایت خود، عبارت ارسال از طریق پست را دارند فروشگاههای معتبری هستند که خریداران می توانند به آنها اطمینان کنند اضافه کرد: در این فروشگاهها نقل و انتقال کالا از طریق درگاه پست نهایی می شود و روی آن نظارت صورت می گیرد.

مدیرعامل پست گفت: اما با این حال درحال تهیه نرم افزاری هستیم که تا پایان سال طراحی آن به اتمام می رسد و با این نرم افزار، امکان خرید مردم با کارت اعتباری از «گیت وی» پست فراهم می شود. این موضوع باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران خواهد شد، چرا که تا زمانی که تاییدیه صحت و سلامت کالا احراز نشود پول پرداخت شده از درگاه پست به حساب فروشگاه انتقال داده نمی شود. در این زمینه پست متعهد خواهد بود چنانچه کالا به هر دلیلی مورد رضایت مشتری نبود، پول را بازگرداند.

مهری در مورد سایر برنامه های شرکت پست در حوزه تجارت الکترونیکی نیز گفت: طراحی و راه اندازی سامانه « من و پست» در زمینه تجارت الکترونیک، از دیگر اقدامات انجام شده است که این امکان را به شرکتهای خصوصی که تمایل به همکاری دارند فراهم می کند.

وی با بیان اینکه در حال توسعه کمی و کیفی سرویس ها هستیم تا شهروندان خرید الکترونیکی انجام دهند و از جهت هزینه های پستی نیز سعی در جلب رضایت کاربران داریم ادامه داد: از سوی دیگر شرکتهای واسط فروشنده در حال مذاکره، برای اعمال تخفیف در قیمت کالاهای برندها نسبت به قیمت خرید فیزیکی هستند که به این ترتیب با تخفیف قیمت تمام شده، کالا به درب منازل مردم برسد.

E بازار پست به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرعامل شرکت پست با تاکید براینکه در خرید اینترنتی با توجه به حذف واسطه ها و کاهش دلالی قیمت کالا کاهش خواهد یافت و در نهایت نیز شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا به عنوان مزایای اجرای این سرویس هستیم، در مورد اتصال فروشگاههای مجازی به درگاه پست نیز گفت: فروشگاههای اینترنتی که بر روی برندهای مختلف کار می کنند می توانند بر روی سامانه «من و پست» فعالیت کنند و از سوی دیگر فروشگاه « E بازار پست» به عنوان فروشگاه محلی نیز، در داخل استانها، با فروشگاهها همکاری دارد.

به گفته وی، فروشگاهها می توانند با مراجعه به پرتال پست و پرکردن فرم همکاری با شرکت پست، برای پیوستن به سامانه تجارت الکترونیکی، به توافق برسند.

مهری با بیان اینکه قصد داریم E بازار را نیز به بخش خصوصی واگذار کنیم ادامه داد: کار پست توزیع و جمع آوری مرسولات است و واگذاری طرح ها به بخش خصوصی را در اولویت می داند.

۹۸ درصد دریافت پول در ایران نقدی است

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به اینکه ۹۸ درصد پول در ایران به صورت نقدی دریافت می شود و این دقیقا برعکس دنیا است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، به تدریج در حال حرکت به سمتی هستیم که پرداخت الکترونیکی را توسعه دهیم. لازمه آن این است که خریداران از پرداخت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی، اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه پیوستن به شبکه پستی برای فروشگاههای مجازی هزینه ای ندارد، ادامه داد: پست تنها براساس تعرفه های مشخص شده هزینه حمل کالا را دریافت می کند که این هزینه ها براساس پست پیشتاز، سفارشی و ویژه متفاوت خواهد بود. در این زمینه با توجه به اینکه خرید و فروش از درگاه پست انجام می شود نظارت بر قیمت حمل کالا صورت می گیرد اما در مورد قیمت کالا، پست دخالتی ندارد و اگر تخفیفی نیز به کالا تعلق بگیرد بر عهده فروشنده است.

مهری در مورد تضمین خرید کالا با نظارت شرکت پست تصریح کرد: زمانی که کالای خریداری شده از سوی پست ارسال می شود، دریافت کالا تنها توسط خریدار و با ارائه کارت معتبر شناسایی قابل انجام است و در این زمینه پستچی ملزم است تایید خریدار را از طریق امضا یا امضای الکترونیکی با دستگاههای pda به ثبت برساند.

وی ادامه داد: البته در مورد سازمانها، شرایط کمی متفاوت است چرا که سازمان یک هویت حقوقی محسوب می شود و ممکن است کالای خریداری شده تحویل دبیرخانه شود اما در صورت شکایت، می توان مدعی سازمان شد و آن را نیز پیگیری کرد.

ارسال نظر: