مهدی مهدوی‌کیا به سوالات مخاطبان «نسیم آنلاین» پاسخ داد

پاسخ‌های خواندنی مهدوی‌کیا درباره اسپانسر کیا، اختلاف دایی- کریمی و کم‌کاری در بازی‌های ملی

کدخبر: 2004735

مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان اسبق باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران هفته گذشته مهمان «نسیم آنلاین» بود و با سعه صدر به سوالات مخاطبان این رسانه پاسخ داد.

یکی از امکانات جدیدی که سایت «نسیم آنلاین» در اختیار مخاطبان خود قرار داده، این است که هر هفته یک نفر مهمان این رسانه خواهد بود و مخاطبان می‌توانند سوالات خود را از طریق بخش مهمان بپرسند. مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان اسبق باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران هفته گذشته مهمان «نسیم آنلاین» بود. از تاریخ 16 تا 23 آذرماه مخاطبان این رسانه می‌توانستند با حضور در بخش مهمان سوالات خود را از کاپیتان اسبق پرسپولیس بپرسند. مهدی مهدوی‌کیا با سعه صدر به سوالات مخاطبان این رسانه پاسخ داد. حجم سوالات ارسال شده توسط مخاطبان بسیار زیاد بود و «نسیم آنلاین» پس از دسته‌بندی و محوربندی کردن این سوالات، پاسخ مهدوی‌کیا را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار می‌دهد.

متن سوالات و گفتگوی جذاب مخاطبان «نسیم آنلاین» با کاپیتان اسبق تیم ملی به شرح زیر است:

* مخاطب « نسیم آنلاین »: بعد از منتشر شدن خبرهای موفقیت تیم آکادمی کیا، بسیاری از سوالات پرسیده شده از شما از طرف خانواده‌ها بود؟ چگونه خانواده‌ها می‌توانند برای فرزندان خود با آکادمی کیا در ارتباط باشند ؟

مهدی مهدوی‌کیا: در مورد نحوه ارتباط خانواده‌ها با آکادمی در یک سال گذشته به اندازه کافی اخبار منتشر شده است و آدرس آن کاملا مشخص است. آکادمی کیا در ورزشگاه باباخانی در جنوب شرق تهران است که خانواده‌ها از سراسر ایران از صبح تا بعداز ظهر می‌توانند مراجعه کنند. ما اگر ببینیم فردی استعداد خوب فوتبالی داشته باشد وی را در آکادمی قبول می‌کنیم. شماره تلفن و سایت باشگاه هم هست و خانواده‌ها می‌توانند از طریق آن با ما در ارتباط باشند. از حضور و شناسایی استعدادها استقبال می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم استعدادهای خوبی را از سراسر ایران شناسایی کنیم.

* مخاطب « نسیم آنلاین »: با توجه به کار پایه‌ای و اصولی که شما به همراه همکارانتان در آکادمی کیا انجام دادند، خیلی‌ها دوست دارند نظر شما را در خصوص مدارس فوتبالی که در سطح کشو وجود دارد، بدانند ؟ این مدارس کمکی در شناسایی و پرورش استعدادها انجام می‌دهد؟

مهدی مهدوی‌کیا: نظر قطعی نمی‌توانم بدهم ولی همه برای رشد فوتبال تلاش می‌کنند. ساماندهی خوبی از سوی آکادمی و هیئت‌ها انجام شده است. نمی‌توانم نظر قطعی در مورد مدارس فوتبال بدهم ولی امیدوارم همه بتوانند کمک کنند تا در آینده فوتبالیست‌های خوبی را در داخل کشور داشته باشیم و آنها آینده‌ساز فوتبال ما باشند. اگر آموزش صحیحی داشته باشیم از این بچه‌ها می‌توان استعدادهای خوبی را شناسایی کرد. ما در سال گذشته در آکادمی دیدیم استعدادهای خوبی در فوتبال هست و اگر کار صحیح باشد می‌توان استعدادهای خوبی را در آینده به فوتبال ایران تزریق کرد.

* مخاطب « نسیم آنلاین »: اسپانسر شما برای اکادمی کیا چه کسانی هستند و چرا به این فکر افتادید که چنین تیمی را درست کنید؟

مهدی مهدوی‌کیا: در شروع کار برای تورنمنت‌های خارجی اسپانسر داشتیم و دکتر نراقی و اژدرکش در تورنمنت نروژ به ما کمک کردند اما هزینه‌ها شخصا توسط خودم تامین می‌شود و اسپانسری که بتواند قطعی با من همکاری داشته باشد جلو نیامده اما قطعا نیاز به اسپانسر داریم و اگر اسپانسر و حامی مالی نباشد کار پیش نمی‌رود. خودم هم به دنبال راه‌هایی برای درآمدزایی هستم تا از راه فوتبال درآمدهایی را به باشگاه تزریق کنم چون بدون درآمد مالی این کار ممکن نیست. تورنمنت‌های اروپایی هزینه زیادی دارد باید راهی پیدا کنیم که هم فوتبالی باشد و هم از طریق آن درآمدهایی برای آکادمی داشته باشد تا باشگاه کار خود را جلو ببرد. در غیر این صورت کار ما با مشکل روبه رو می‌شود.

سالیانی که درفوتبال اروپا بودم شاهد اتفاقات و رشد اروپایی‌ها بودم و دیدم یک فوتبالیست از 6 سالگی با آموزش صحیح و امکانات خوب فوتبال را آغاز می‌کند. دوست داشتم که این اتفاق در فوتبال ما هم رخ دهد و استعدادهای داخل کشور به خصوص استعدادهای محروم این شرایط را تجربه کنند و از امکانات بهره ببرند و به این فکر افتادم که این طرح را اجرا کنم و تیم من با تیم‌های بزرگ بازی کند. در همان ابتدا هم در تورنمنت‌های بزرگ وارد شدیم و دوست دارم برای کسب تجربه با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنند.

**با ناراحتی از فوتبال خداحافظی کردم * مخاطب « نسیم آنلاین »: خداحافظی غریبانه شما یکی از اتفاقات تلخ فوتبال ایران در سالیان گذشته است؟

مهدی مهدوی‌کیا: هر فوتبالیستی زمانی خداحافظی می‎کند و قطعا ماندگار نیست و من هم از یک جایی شروع کردم و یک جایی هم باید کارم را تمام می‌کردم. اگر پرسپولیس در آن سال در جام حذفی قهرمان می‌شد خداحافظی من از فوتبال شیرین می‌شد و یا از بدشانسی من یا هر شرایط دیگر بود جام را به دست نیاوردیم و شرایط طوری شد که پرسپولیس به قهرمانی نرسید و با ناراحتی از فوتبال خداحافظی کردم و این حسرت بزرگی برای من بود اما همه چیز قرار نیست خوب پیش برود و گاهی از این اتفاق‎ها در فوتبال می‎افتد.

من خیلی طبیعی از فوتبال خداحافظی کردم. شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که خداحافظی من از فوتبال سخت باشد اما دیدید که راحت از فوتبال خداحافظی کردم و خوشحالم که در تمام تیم‌هایی که بازی کردم دوران خوبی را داشتم.

* مخاطب « نسیم آنلاین »: آیا بهتر نبودید بعد از جدایی از داماش از فوتبال خداحافظی می‌کردید؟ اگر زمان به عقب بازگردد بعد از بازگشت از آلمان در فوتبال ایران بازی می‌کردید؟

مهدی مهدوی‌کیا: شاید اگر اصرار خانوده نبود به فوتبال ایران نمی‌آمدم و اما دوست داشتم با پیراهن پرسپولیس خداحافظی کنم. شاید برای مدت کوتاهی می‌آمدم اما با وجود اینکه می‌توانستم در فوتبال دسته 2 آلمان و سوئیس و کشورهای اطراف بازی کنم شرایطی شد که به فوتبال ایران برگشتم و به خاطر موانع قانونی نتوانستم به پرسپولیس برگردم. این راهی است که رفتم و انسان هیچگاه نباید ابراز ندامت کند.

در پرسپولیس و استیل آذین هم که حتی سقوط کرد، دوران خوبی داشتم. در داماش نیم فصل خوبی را پشت سر گذاشتم و نیم فصل در بالای جدول بود. از زمانیکه فوتبال بازی کردم بسیار راضی هستم و امیدوارم مردم هم راضی باشند.

**من و یحیی گل‌محمدی کماکان ارتباط داریم و دوستان صمیمی هستیم و خواهیم بود * مخاطب « نسیم آنلاین »: خیلی از هواداران پرسپولیس هنوز از رفتار یحیی گل‌محمدی نسبت به شما دلگیر هستند، نظر خودتون در خصوص اتفاقات آخرین فصل حضورتون در پرسپولیس چیست؟

مهدی مهدوی‌کیا: در مورد اتفاقاتی که در ماه‌های آخر در پرسپولیس افتاد هیچ کسی مقصر نیست. من و یحیی دوست صمیمی بودیم و سال‌ها در تیم ملی هم اتاق بودیم. وی مسئولیت سرمربیگری پرسپولیس را داشت و دوست داشت پرسپولیس بهترین نتیجه‌ها را بگیرد و تصمیماتش قطعا برای موفقیت تیم بود. در مورد آن اتفاقات نمی‌خواهم دوباره صحبت کنم اما اگر قطعا با قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی همراه بود همه چیز ختم به خیر می‌شد و شرایط خوبی برای پرسپولیس رقم می‌خورد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

من و یحیی گل‌محمدی کماکان ارتباط داریم و دوستان صمیمی بودیم و خواهیم بود و مشکلی نیست. اتفاقاتی در زمینه فوتبالی بود که به نکات فنی سرمربی و تصمیمات او بر می‌گشت. همیشه گفته بودم که به هر کسی که مربی باشد احترام می‌گذارم. همه فوتبالیست‌ها باید یاد بگیرند که مربی تصمیم گیرنده است و در مسایل فنی تصمیم می‌گیرد و من هم احترام گذاشتم. باز هم تکرار می‌کنم اگر با قهرمانی پرسپولیس همراه بود، همه چیز بسیار شیرین می‌شد.

**گذشتن از خیلی چیزها راز طولانی ماندگاری ما در فوتبال آلمان بود * مخاطب « نسیم آنلاین »: شما سالیان سال در فوتبال اروپا بازی کردید در حالی که در ان مقطع ما بازیکنانی زیادی را داشتیم که به فوتبال اروپا راه پیدا کردند اما استمرار شما را نداشتند؟ دلیل این استمرار چه بود؟

مهدی مهدوی‌کیا: ماندن در فوتبال اروپا به مدت 11 سال و آن هم در فوتبال آلمان و شرایط سخت آن قطعا کار آسانی نیست. تمرین در فوتبال آلمان به شرایط بدنی سختی نیاز داشت و اما به همراه وحید هاشمیان توانستیم خود را در آلمان نگه داریم. یکی از رمزهای ما پشتکار و دل بستن به کار و گذشتن از خیلی چیزها بود.

فوتبالیست‌های حرفه‌ای باید آن را رعایت می‌کردند و خوشحالم که به عنوان یک فوتبالیست ایران 11 سال در آلمان بازی کردم و امیدوارم مجددا فوتبالیست‌های ایران را در آلمان و کشورهای بزرگ ببینیم چرا که حق فوتبالیست‌های ایرانی است که در این کشورها بازی کنند.

اگر می‌خواهیم به روزهای خوب گذشته برگردیم باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها جای ما را در اروپا گرفتند و کار برای ما سخت شده و باید کار پایه‌ای انجام داد. امیدوارم با این کاری که در پیش گرفتیم در آینده دوباره فوتبالیست‌های ایرانی را در اروپا ببینیم و دوست دارم که این اتفاق بیفتد.

**فقط شماره‌ها و قراردادهایمان حرفه‌ای شده است * مخاطب « نسیم آنلاین »: چرا پدیده‌های فوتبال ایران با اولین پیشنهاد از کشورهای حاشیه خلیج فارس ترجیح میدند به فوتبال این کشورها بروند ؟

مهدی مهدوی‌کیا: شرایط مالی یکی از فاکتورهای تاثیرگذار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت اگر فوتبال ما شرایطی داشت که فوتبالیست‌ها می‌توانستند در کشور خودمان بمانند لیگی پویاتر از کشورهای عربی داشتیم اما از نظر مالی و سخت افزایی قابل مقایسه حتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس هم نیستیم و این هم از مشکلات بزرگ فوتبال ما ست. ما فقط شماره‌ها و قراردادهایمان حرفه‌ای شد اما در بخش سخت افزاری و زمین پیشرفت نکردیم و این باعث می‌شود که فوتبالیست‌های ما کوچ کنند. امیدواریم این کوچ آنها به کشورهای بزرگ و فوتبال اروپا باشد.

* مخاطب « نسیم آنلاین »: از آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر 8 فصل گذشته است ؟ چه دلایلی باعث عدم نیتجه گیری پرسپولیس در 8 سال اخیر شده است؟

مهدی مهدوی‌کیا: تیم پرسپولیس در این هشت سال گشذته سختی‌های زیادی را تحمل کرده است. عدم ثبات مدیریت در این تیم وجود داشت و هر 6 ماه یک بار و چند ماه یک بار مدیر تیم عوض می‌شد. نداشتن برنامه دراز مدت و تغییرات در کادرفنی دست به دست هم داد تا پرسپولیس به ثبات لازم نرسد اما امیدوارم با حضور برانکو و شرایطی که برای تیم ایجاد کرده قهرمانی برای پرسپولیس و هوادارنش بازگردد.واقعا در دنیا ندیدم که تیمی این قدر هوادار داشته باشد. اگر پرسپولیس خوب بازی کند می‌تواند در استادیوم آزادی یکی از پرتماشاگرترین تیم‌های دنیا باشد. امیدوارم این تیم به شرایط خوبی بازگردد. من از بچگی عاشق این تیم بودم و امیدوارم دوباره این تیم قهرمان شود و ما از نتایجی که این تیم بدست می‌آورد لذت ببریم.

**کم‌کاری من برای تیم ملی هیچ وقت واقعیت نداشت * مخاطب « نسیم آنلاین »: شما در طی سالیان حضور در تیم ملی اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشتید؟ از تغییر پست در مسابقات مقدماتی جام جهانی 98 و صعود تاریخی در ملبورن، حواشی بعد از جام ملت‌های آسیای لبنان، خراب کردن پنالتی در جام ملت‌های مالزی، اتهامات کم‌کاری در مقاطعی از مقدماتی جام‌جهانی 2002 به خصوص بعد از بازی با تایلند، اتفاقات جام جهانی 2006 آلمان، عدم دعوت از سوی علی دایی در مقاطعی و خداحافظی بعد از دیدار با کره‌جنوبی. خیلی از سوالات از شما در خصوص هر کدام از این مقاطع بوده است و شاید توضیحاتی در خصوص 14 سال حضور شما در تیم ملی برای علاقمندان به فوتبال جالب باشد؟

مهدی مهدوی‌کیا: ما دوران پر فراز و نشیبی را در تیم ملی ایران پشت سر گذاشتیم. اتفاقات شیرینی رقم خورد و در کنار آن هم اتفاقات داشتیم. تغییر پست من در جام جهانی با توجه به اینکه سعداوی محروم شد اتفاق افتاد. ابتدا به دفاع راست آمدم و بعد از اینکه به جام جهانی صعود کردیم و در بازی استرالیا و با اضافه شدن زرینچه دوباره به هافبک رفتم. من فکر می‌کنم شاید رفتنم به هافبک بسیار خوب بود چون در جام جهانی توانستم درخشش خوبی داشته باشم و خودم را نشان دادم و وارد فوتبال اروپا شدم.

یکی از شیرین‌ترین خاطرات و لحظات ورزشی زندگی من و همه کسانی که فوتبال را دنبال می‌کنند، صعود تاریخی ما در ملبورن و اتفاقات آن بود. هیچ وقت آن را فراموش نمی‌کنم.

در مورد جام ملت‌های آسیایی لبنان نیز یکی از بدترین خاطرات من و تمام بچه‌هایی است که در آن تیم بودند. ما تیم خوبی داشتیم اما با توجه به اتفاقاتی که افتاد و شکستی که برابر کره داشتیم و حواشی که اطراف این تیم بود و بعد از آن دامن زدن به این حواشی، باعث شد درحالی که یکی از بهترین تیم‌ها را داشتیم نتوانستیم در جام ملت ‌ها موفق شویم. ما تقریبا عادت کردیم که در جام ملت‌ها یکی در میان خوب باشیم، مانند حضور در جام جهانی که یکی در میان شده است. آن تیم خیلی خوب بود اما نتوانست نتیجه بگیرد.

خراب کردن پنالتی در مالزی هم یکی از خاطرات بد من بود تا آن زمان همه پنالتی‌هایم را تبدیل به گل کرده بودم در بوندس لیگا هم 8-9 پنالتی را به ثمر رسانده بودم اما بعد از آن بازی خراب کردن پنالتی‌های من شروع شد و در ایران هم چند پنالتی خراب کردم و این هم از آن اتفاقات فوتبالی است که رخ می‌دهد.

مدتی هم بحث این بود که در تیم ملی کم کاری کرده‌ام اما این هم از آن موضوعاتی است که در فوتبال ما تمامی ندارد و از بحث‌های کلیشه‌ای است و هیچ وقت هم حقیقت نداشته است. ما همشه با افتخار برای تیم ملی ایران بازی کردیم و حاضر بودیم حتی سرمان را جلوی توپ بگذاریم و با تمام توان بازی کردیم.

درخصوص جام جهانی 2006 آلمان هم که حواشی زیاد بود و با توجه به حضور مکزیک و پرتغال، در گروه سختی بودیم و از طرفی خیلی توقعات از ما بالا رفته بود. تیم ما هم خوب بود و اگر بازی‌ها را آنالیز کنیم می‌بینیم که تیم ملی خوب بازی کرده بود. اما همیشه بعد از نتیجه نگرفتن یک تیم در فوتبال ما حاشیه‌ها آغاز می‌شود اما من زیاد به آن اهمیت نمی‌دهم.

درخصوص اینکه توسط دایی به تیم ملی دعوت نشدم، باید بگویم، سرمربی تیم همیشه اختیار دارد که هر بازیکنی را که می‌خواهد به تیم ملی دعوت کند. من در آن زمان به تصمیم او احترام گذاشتم و در یکی دو بازی که برای تیم ملی دعوت شدم با تمام وجود شرکت کردم. همیشه دوست داشتم برای تیم ملی بازی کنم و هر موقع هم که دعوت نشدم به تصمیم سرمربی احترام گذاشتم. بعد از آن هم در کره جنوبی که یک-یک شدیم و از مسابقات اوت شدیم و به جام جهانی 2010 راه نیافتیم. قبل از مسابقات اعلام کرده بودم که اگر تیم به جام جهانی برود در فوتبال هستم اگر نه از تیم ملی خداحافظی می‌کنم که روی حرف خودم ماندم و از تیم ملی خداحافظی کردم.

در کل در این چند سال زمان‌های خوبی را در فوتبال داشتم اما در مقابل نقاط تاریکی هم بوده مثل بازی با بحرین که هیچ وقت آن را فراموش نمی‌کنم. به خودم قول دادم که هیچ گاه به این تیم نبازیم و خدا را شکر بعد از آن هم هر زمان با بحرین بازی کردیم این تیم را بردیم و از تمام کسانی که در این سال‌ها زحمت کشیدند، فدراسیون فوتبال، کادرفنی که در این چند سال در خدمتشان بودم و بازیکنانی که در کنار هم بودیم و خاطرات خوبی داریم و مردم و مطبوعات که از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنیم و همه دست به دست هم دادند که ما سال‌های خوبی را در تیم ملی داشته باشیم و با افتخار بازی کنیم.

**امیدوارم روابط کریمی و دایی دوباره حسنه شود * مخاطب « نسیم آنلاین »: با توجه به رابطه خوب شما با علی کریمی، خیلی از علاقمندان به فوتبال از شما خواستند باعث آشتی کریمی و دایی شوید.

مهدی مهدوی‌کیا: دایی و کریمی از دوستان خوب من هستند و همیشه رابطه خوبی با هر دوی آنها داشتم. من سعی کردم با همه رابطه خوبی داشته باشم ولی بعضی از مواقع انسان نباید در تصمیمات شخصی دیگران دخالت کند، همان طور که گاهی اوقات در مورد خداحافظی دیگران می‌گویم تصمیم شخصی بوده است. حالا یک مساله‌ای بوجود آمده و امیدوارم این موضوع حل شود و در یک فضای دوستانه این اتفاق بیفتد. دنیا ارزش این کارها را ندارد. متاسفانه عادت کردیم وقتی مریض می‌شویم و یا روی تخت بیمارستان هستیم و یا یکی فوت می‌کند به یاد هم می‌افتیم و از همه تعریف و تمجدید می‌کنیم. متاسفانه وقتی زنده هستند قدر همدیگر را نمی‌دانند و قدر رفاقت‌های را باید بیشتر بدانند و ارزش رفاقت از همه چیز بالاتر است. امیدوارم دو دوست خوب من اختلافات را کنار بگذارند و دوباره آن روابط حسنه را داشته باشند. من می‌گویم اگر ما فوتبالی‌ها با هم خوب نباشیم و به هم احترام نگذاریم نباید انتظار داشته باشیم بقیه جامعه هم به ما احترام بگذارند. امیدواریم این اتفاق ختم به خیر شود.

** برنامه خاصی برای مربیگری در ایران ندارم * مخاطب « نسیم آنلاین »: آیا برنامه‌ای برای مربیگری در فوتبال ایران دارید ؟ هواداران پرسپولیس و تیم ملی سوالات بسیاری در خصوص مربیگری شما در این دو تیم پرسیدند؟

مهدی مهدوی‌کیا: درحال حاضر در آلمان و در فوتبال پایه هامبورگ آموزش می‌بینم اما نکات زیادی است که باید یاد بگیرم و علاقه زیادی دارم تا این نکات را به باشگاه خودم در ایران منتقل کنم. در سال آینده تمام مسائلی که در فوتبال پایه هامبورگ اتفاق افتاده را در آکادمی خودم اجرا می‌کنم و سعی می‌کنم آن امکانات را به کار بگیرم تا بچه‌های ما بتوانند با فوتبال روز دنیا آشنا شوند و بعد از آن مدارک مربیگری را در آلمان می‌گیرم، امیدوارم بتوانم در این راه موفق باشم. امیدوارم در فوتبال آلمان بمانم. از ساختار این فوتبال و نظم وانضباط و این کشور خوشم می‌آید.

فعلا برنامه خاصی برای مربیگری در ایران ندارم با توجه به اینکه عاشق تیم ملی و پرسپولیس هستم دوست دارم اگر واقعا زمانی لازم بود با قدرت، دانش زیاد و فکر جدید بتوانم به پرسپولیس و تیم ملی کمک کنم.

* مخاطب « نسیم آنلاین »: بزرگترین حسرت فوتبالی شما چه چیزی بوده است؟

مهدی مهدوی‌کیا: یکی از بزرگترین حسرت‌های فوتبالی من قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بود که دو بار تا نزدیکی آن رفتم ولی با وجود شایستگی‌ها به فینال نرسیدیم به خصوص در 2004 چین، با پرسپولیس هم دو بار به جام قهرمانی نزدیک شدیم اما متاسفانه به فینال نرسیدیم. آخرین حسرتم به فینال جام حذفی با پرسپولیس برمی‌گردد که دوست داشتم با خوشحالی هواداران در روز خداحافظی‌ام جام قهرمانی را بالای سر ببرم ولی این اتفاق نیفتاد.

**فوتبالیست‌ها فقط باید بر روی مسائل فوتبالی تمرکز کنند نه حاشیه‌ها * مخاطب « نسیم آنلاین »: دلیل حواشی که در سالیان اخیر گریبان بازیکنان جوان فوتبال ایران را گرفته است، چه چیزی است؟

مهدی مهدوی‌کیا: متاسفانه حواشی زیاد شده و باید تا حدودی از شما مطبوعاتی‌ها گلایه‌مند باشیم. مسائل حاشیه‌ای را بزرگ می‌کنید. روزنامه و سایت ورزشی زیاد است و همه به دنبال تیتر یک و خبر خوب هستند و متاسفانه فوتبال ما آن قدر پتانسیل ندارد که همه سایت‌ها و روزنامه‌ها را پر کند، نمی‌دانم خوب است یا بد ولی 90 درصد اخبار ورزشی فوتبال است. بیشتر به مسائل حاشیه‌ای پرداخت می‌شود و به مسائل دامن زده می‌شود. نمی‌دانم چه کاری باید انجام داد تا این مسائل کم شود ولی متاسفانه چیزی است که در سال‌های اخیر زیاد می‌بینیم. امیدوارم بیشتر روی مسائل فنی فوتبال و ساختارها تمرکز کنیم و کمک کنیم فوتبال ما پیشرفت کند و خودمان را به آنچه که در فوتبال دنبال اتفاق می‌افتد نزدیک کنیم. اگر این اتفاق بیفتد در سال‌های آینده خبرهای بهتری می‌شنویم. فوتبالیست‌های ما هم باید مراقب باشند و بر روی مسائل فوتبالی تمرکز کنند تا شاهد حواشی نباشیم.

* مخاطب « نسیم آنلاین »: نظر شما درخصوص تیم امید ایران و حسرت 40 ساله ایران برای صعود به المپیک چیست؟

مهدی مهدوی‌کیا: تیم امید بازیکنان و کادرفنی خوبی دارد و خاکپور کار خودش را بلد است و تدارک و اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته است بازیکنان این تیم همه در لیگ برتر بازی می‌کنند و ان‌شاالله بعد از این همه سال، خوشحالی را به فوتبال ما بیاورد و تیم را راهی المپیک شود اگر این اتفاق رخ دهد یک جهش بزرگ در فوتبال ما اتفاق می‌افتد.

* مخاطب « نسیم آنلاین »: بهترین همبازی شما در دوران بازیگری کدام بازیکن بوده است؟

مهدی مهدوی‌کیا: در همه این سال‌ها که کار کردم و در همه تیم‌هایی که بودم رابطه خوبی با هم تیمی‌هایم داشتم و از کنار هم بودن لذت بردیم. چه زمانی که در پرسپولیس، بانک ملی و تیم ملی بودم و چه زمانی هم که خارج از ایران بودم با کادرفنی، همبازی‌ها و تماشاگران تیم رابطه خوبی داشتم. نمی‌توانم از یک نفر نام ببرم. آن قدر دوستان خوبی داشتم که می‌ترسم اگر از یکی نام ببرم بقیه دلخور شوند ولی از همه انها سپاسگذارم. از همه کسانی که از ابتدا در تیم بانک ملی تا زمانی که از فوتبال خداحافظی کردم در کنارم بودند، سپاسگذارم. شاید یکی از دلایلی که توانستم در فوتبال پیشرفت کنم، حضور دوستان خوبی بوده که در کنارم بودند و با آنها بازی کردم و به همه آنها افتخار می‌کنم و دوستی ما همیشه پابرجا خواهد بود و از تک تک آنها سپاسگزارم.

ارسال نظر: