حجت الاسلام پناهیان:

برگزاری کنگره شهدای هنرمند از آب حیات برای جامعه واجب تر است

کدخبر: 2005508

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید موسیقی را به استخدام حماسه دربیاوریم. مهمترین راه آن هم این است آنهایی که اهل موسیقی هستند قلبی لبریز از حماسه داشته باشند.

حجت الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه پیرامون برگزاری کنگره 2 هزار شهید هنرمند به خبرنگار « نسیم آنلاین »، گفت: برگزاری کنگره های شهدای هنرمند به جامعه حیات می بخشد. در حقیقت فضای جامعه را بهاری می کند. اگر این کنگره ها را همانند جویبار و نهر آب تازه ای در بیشه حیات اجتماعی خود وارد نکنیم با خشکیده شدن نهال های جامعه روبرو می شویم.

وی افزود: در جریان برگزاری این کنگره ها با برخی از شهدای هنرمند آشنا شده ام که شهادت آنها، مسیر تکامل و زیبایی های رفتاری آنها همانند زیبایی هایی که در هنر است واقعا خاص بود. فکر می کنم برگزاری این کنگره ها از آب حیات برای جامعه واجب تر است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اساسا موسیقی را خیلی متناسب با حماسه می دانم و تصور نمی کنم حماسه چگونه بدون موسیقی قابل انتقال است. شاهنامه فردوسی در میان ادبیات فارسی موسیقایی ترین ابیات فارسی است. دلیل آن هم این است که حماسی است.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: بر این اساس جنس انقلاب اسلامی را هم از حماسه می دانم. اساسا دین و معنویتی که انسان را اهل حماسه تربیت نکند مشخص نیست دین اصیلی باشد. بر این اساس به نوعی حماسه را از موسیقی جداناپذیر می دانم.

وی در پایان تصریح کرد: منتهی باید موسیقی را به استخدام حماسه دربیاوریم. مهمترین راه آن هم این است آنهایی که اهل موسیقی هستند قلبی لبریز از حماسه داشته باشند. آن وقت است که موسیقی آنها حماسه تولید خواهد کرد و وموسیقی خود را در خدمت حماسه قرار خواهند داد.

ارسال نظر: