ابوترابی‌فرد در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی و دفاعی مجلس سنای چک:

گروه‌های تروریستی به خطری جدی برای اروپا و جامعه جهانی تبدیل شده‌اند

کدخبر: 2005892

نایب رئیس مجلس گفت: اقدامات جمهوری اسلامی ایران مانع از قدرت یافتن گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه شد و جامعه جهانی از مخاطرات جدی ناشی از دست یافتن گروه‌های تروریستی به قدرت سیاسی نجات داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با "بوبلان" رئیس کمیته روابط خارجی و دفاعی مجلس سنای جمهوری چک در پراگ سیاست های دوگانه قدرت های غربی در قبال بسیاری از موضوعات و معضلات کنونی جامعه جهانی را عامل عمده رنج و درد جامعه بشری دانست و گفت: همه نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسئولیت در زمینه مقابله با این سیاست های دوگانه را دارند.

وی در همین زمینه به رفتار دوگانه غرب در زمینه حقوق بشر و استفاده از فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: در حالی که قدرت های غربی به دستیابی رژیم صهیونیستی به سلاح هسته ای کمک کرده اند،ولی در مقابل استفاده صلح آمیز ملت ایران از فناوری هسته ای موضع گیری کردند.

وی افزود: ایستادگی و مقاومت ملت ایران برای استفاده از حق قانونی خود در بهره گیری صلح آمیز از فناوری هسته ای سرانجام قدرت های غربی را به پشت میز مذاکره و پذیرش ایران هسته ای وادار کرد.

ابوترابی فرد در ادامه به موضوع مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران مانع از قدرت یافتن گروه های تروریستی در عراق و سوریه شد و جامعه جهانی از مخاطرات جدی ناشی از دست یافتن گروه های تروریستی به قدرت سیاسی نجات داد.

وی اضافه کرد: گروه های تروریستی با حمایت های اطلاعاتی و تسلیحاتی غرب و همپیمانان آنان قدرت گرفتند و اینک به خطری جدی برای اروپا و جامعه جهانی تبدیل شده اند.

ابوترابی فرد ریشه اصلی مشکلات منطقه را شکل گیری رژیم صهیونیستی و غصب سرزمین های فلسطین دانست.

در این دیدار «بوبلان» رئیس کمیته روابط خارجی و دفاعی مجلس سنای جمهوری چک نیز ضمن تاکید بر اهمیت دیدارها ون مذاکرات مقامات سیاسی - پارلمانی ایران و چک گفت: قدرت های جهانی بدون همکاری ایران و کشورهای منطقه نمی توانند اقدامات موثری جهت حل معضلات کنونی انجام دهند.

وی تروریسم را دشمن مشترک همه کشورهای جهان دانست و گفت: تنها با همکاری جمعی منطقه ای و بین المللی می توان صلح و ثبات پایدار در جهان ایجاد کرد.

بوبلان همچنین ابراز امیدواری کرد با توافق ایران و کشورهای 1+5 و اجرای توافق نامه همکاری فصل جدیدی در همکاری های فیمابین گشوده شود.

ارسال نظر: