ظریف با یک هیأت بزرگ اقتصادی به آمریکای لاتین می‌رود

کدخبر: 2007668

وزیر امور خارجه با اشاره به روابط خوب ایران و آمریکای لاتین در جمع خبرنگاران از سفر خود با یک هیأت بزرگ اقتصادی به آمریکای لاتین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدجواد ظریف در حاشیه همایش «فرصت‌های پس از برجام» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به همه کشورهای غربی اعلام کردیم که قرار نیست ایران به بازار جدید صادرات شما و صرفا مصرف‌کننده تبدیل شود بلکه ما یک شریک اقتصادی و شریک در چرخه تولید و توزیع شما خواهیم بود.

وی افزود: با همین هدف و دیدگاه تمام قراردادها و یادداشت‌های تفاهم سفر اخیر رئیس جمهور به دو کشور ایتالیا و فرانسه منعقد شد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ما کسانی که در دوران تحریم همراه ایران بودند را فراموش نمی‌کنیم و ارتباطات گسترده خود با روسیه و چین را حفظ و تقویت کردیم. معتقدیم برای روابط پایدار باید روابط همه‌جانبه و چندوجهی باشد.

ظریف ادامه داد: استفاده ما از امکانات کشورهای غربی حتی برای تداوم و استمرار وضعیت کنونی هم ضروری است و آنچه انجام دادیم گرفتن بهترین نیازهای کشور با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها بوده است.

وی با اشاره به روابط خوب ایران و آمریکای لاتین عنوان کرد: هر میزان امکان داشته باشد از این ظرفیت استفاده می‌کنیم ضمن اینکه هم‌اکنون هم بسیاری از شرکت‌های ما در آمریکای لاتین فعال هستند.

وزیر امور خارجه در پایان از سفر خود با یک هیأت بزرگ اقتصادی به آمریکای لاتین در آینده نزدیک خبر داد

ارسال نظر: