هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

جدال انتقامی برانکو - گل‌محمدی/ فرصت فرار برای آبی‌ها

کدخبر: 2009294

هفت مسابقه هفته نوزدهم لیگ برتر عصر امروز برگزار می‌شود که مهمترین دیدار رویارویی پرسپولیس و ذوب‌آهن در اصفهان است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین » - هفت مسابقه هفته نوزدهم لیگ برتر عصر امروز برگزار می‌شود که مهمترین دیدار رویارویی پرسپولیس و ذوب‌آهن در اصفهان است. دیدارهای این هفته بدلیل حضور نفت تهران در پلی‌آف لیگ قهرمانان با دیدار روز چهارشنبه این تیم با ملوان آغاز شده بود اما رقابت در بالای جدول امروز به اوج می‌رسد. استقلال هم برای حفظ صدرنشینی خود و حتی افزایش فاصله خود با تعقیب کنندگان کار نسبتا آسانی برابر همنام اهوازی و انتهای جدولی خود دارد.

ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس(ساعت 14:30) برانکو و تیمش هفته گذشته برابر دیگر تیم اصفهانی 2 امتیاز حساس را از دست دادند تا شانس کم کردن فاصله با صدر جدول و رسیدن به رتبه سوم را از دست بدهند. پرسپولیس تا اینجای فصل دو بار به مصاف شاگردان گل‌محمدی رفته که هم در دیدار رفت خود در لیگ و هم در جام حذفی مغلوب شده است. البته اشتباهات داوری در هر دو مسابقه در نتیجه تاثیرگذار بود. سرخپوشان انگیزه زیادی برای انتقام‌گیری در این مسابقه دارند. کسب 3 امتیاز این دیدار می‌تواند آنها را بجای ذوب‌آهن در رده سوم جدول قرار دهد و گام بلندی برای رسیدن به رتبه‌های بالایی محسوب می‌شود. بازگشت محمد انصاری به ترکیب قرمزها می‌تواند سمت چپ خط دفاعی این تیم که در دیدار با سپاهان و با حضور بابک حاتمی آسیب‌پذیر نشان می‌داد را مستحکم‌ کند. ذوب‌آهن نیز پس از تعطیلات لیگ برتر، دومین دیدار دشوار خود را برابر سرخابی‌ها برگزار می‌کند. آنها هفته گذشته میزبان استقلال تهران بودند و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند. شاگردان گل‌محمدی که در لیگ قهرمانان نیز حضور دارند کار دشواری در ادامه لیگ برای ماندن در جمع مدعیان قهرمانی خواهند داشت و حضور در دو جبهه برای این تیم آماده می‌تواند کار را سخت کند.

تراکتورسازی تبریز - پدیده خراسان(ساعت 14:30) شاگردان امیر قلعه‌نویی در دو بازی آخر خود دو تساوی کسب کرده‌اند و 2 امتیازی که آنها در دیدار هفته قبل برابر راه‌آهن از دست دادند می‌تواند در پایان فصل برای آنها گران تمام شود. در حالیکه تیم‌های بالای جدول امتیاز از دست دادند، تراکتورسازی نتوانست از این فرصت عالی برای کم کردن فاصله خود با مدعیان استفاده کند. این تیم با سرمربی جدید خود تاکنون 2 برد و سه تساوی بدست آورده و هنوز نتوانسته خود را به بالای جدول نزدیک کند. دیدار امروز می‌تواند باعث صعود سه پله‌ای آنها در جدول شود به شرطی که سایر مدعیان مانند هفته گذشته این فرصت را برای آنها ایجاد کنند. البته در سوی دیگر پدیده هم حریف دست و پا بسته‌ای برای سرخپوشان تبریز نخواهد بود. شاگردان مهاجری هفته گذشته سایپا را از پیش رو برداشتند و روحیه خوبی برای این مسابقه دارند.

سیاه‌جامگان مشهد - گسترش فولاد تبریز(ساعت 14:30) دیگر مصاف امروز تیم‌های تبریزی و مشهدی در زمین سیاه‌جامگان برگزار می‌شود. جدال فرهاد کاظمی و فراز کمالوند از جذابیت‌های دیداری است که می‌تواند سیاه‌جامگان را از انتهای جدول کمی جدا کند. آنها هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و نفت تهران در در زمین حریف شکست دادند اما این بار اگر چه در خانه میزبان گسترش فولاد هستند اما قطعا کار دشوارتری نسبت به دیدار قبلی خود دارند. شاگردان کمالوند یکی از تیم‌های خوب و تاکتیکی این فصل لیگ برتر هستند که با توجه به بضاعت و ظرفیت‌های خود، نتایج قابل قبولی در 18 هفته سپری شده کسب کرده‌اند.

فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان(ساعت 15) باز هم نبرد دو مربی کروات و این بار در اهواز. ایگور استیماچ هفته گذشته در تهران اگر چه دو بار از پرسپولیس پیش افتاد اما در نهایت نتوانست مچ هموطن خود را بخواباند و به تساوی رضایت داد. او این بار تیمش را به جنوب می‌برد تا مقابل شاگردان اسکوچیچ صف‌آرایی کند. سپاهان پس از تغییرات در کادرفنی خود هنوز نتوانسته به آن تیم مقتدر سال‌های گذشته تبدیل شود اما پس از تعطیلات و برابر پرسپولیس نمایش بهتری ارائه داد. آنها سرانجام توانستند از لوسیانو پریرا و پادووانی، دو خرید برزیلی خود استفاده کنند. البته در دیدار امروز پادووانی بدلیل اخراج برابر پرسپولیس غایب خواهد بود اما پریرا می‌تواند خط حمله این تیم را زهردارتر کند. فولاد نیز از روند نزولی خود فاصله گرفته و با دو پیروزی پیاپی، احیا شده است اما هنوز در پایین جدول خطر سقوط را به شدت حس می‌کند. پیروزی در این مسابقه می‌تواند آنها را با ملوان هم امتیاز کند اما تفاضل بد شاگردان اسکوچیچ باعث می‌شود رتبه آنها در جدول تغییری نکند.

سایپا - استقلال خوزستان(ساعت 15) پدیده لیگ امسال در نیم فصل دوم هنوز به پیروزی نرسیده و اوضاع و احوال مناسبی ندارد. یک تساوی و دو شکست در سه مسابقه قبلی باعث شده تا رتبه دومی استقلال خوزستان در جدول توسط ذوب‌آهن و پرسپولیس تهدید شود. اگر آنها در این سه مسابقه هم به روند خوب خود در نیم فصل را ارامه می‌دادند با فاصله خوبی در صدر جدول قرار داشتند. آنها امروز در تهران به مصاف سایپایی می‌روند که هفته گذشته به پدیده باخته و برای زنده ماندن شانس کسب سهمیه آسیایی امید زیادی به این مسابقه بسته است. نخستین بازی آندرانیک تیموریان برای سایپا می‌تواند یکی دیگر از جذابیت‌های این مسابقه باشد. باید دید حضور کاپیتان تیم ملی در میانه میدان تا چه اندازه می‌تواند برای سایپا مثمرثمر بوده و آنها را به بالای جدول نزدیک‌تر کند. دیدار رفت دو تیم نیز با برتری یک بر صفر شاگردان ویسی به پایان رسیده بود.

صبای قم - راه‌آهن(ساعت 15) شاگردان دایی تا پیش از تعطیلات روند رو به رشد خوبی داشتند و در جام شهدا نیز با غلبه بر ذوب‌آهن و پرسپولیس نشان دادند که در ادامه لیگ می‌توانند یکی از مدعیان قهرمانی باشند اما شروع دوباره آنها در لیگ با شکست برابر گسترش فولاد همراه بود تا فعلا به بالای جدول نرسند. آنها فعلا با 28 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند و با پیروزی در این مسابقه شانس رسیدن به رده چهارم را خواهند داشت. راه‌آهن نیز کم کم خود را به قعر جدول نزدیک‌تر می‌کند و ادامه این روند می‌تواند آنها را به لیگ یک بفرستد. آنها اگر چه هفته گذشته تراکتورسازی را متوقف کردند اما برای جدا شدن از جمع مدعیان سقوط به برد نیاز دارند. آنها در دیدار رفت به برتری 2 بر یک رسیدند اما شرایط این مسابقه کاملا متفاوت خواهد بود.

استقلال تهران - استقلال اهواز(ساعت 17) آنچه پیش از این دیدار به ذهن هواداران می‌رسد یک دیدار آسان و احتمالا یک برد پرگل برای شاگردان مظلومی خواهد بود. در جدال صدر و قعر جدول قطعا کفه ترازو به سود میز میزبان سنگینی می‌کند آنهم در حالیکه استقلال اهواز با تنها 8 گل زده در 18 بازی قبلی خود، بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. استقلال اگر چه در دیدار امروز رحمتی محروم را در اختیار ندارد اما حضور وحید طالب‌لو برابر چنین مهاجمانی نمی‌تواند نگرانی چندانی برای کادرفنی ایجاد کند. با توجه به دیدارهای حساس عصر امروز، استقلال می‌تواند فاصله خود با رقبا را بیشتر کرده و جهش خوبی برای رسیدن به قهرمانی داشته باشد. در چنین شرایطی کسب یک امتیاز از این مسابقه می‌تواند نهایت آرزوی تیم اهوازی باشد. شاگردان بختیاری‌زاده برای فرار از قعر جدول و بقا در لیگ کار بسیار سختی در 12 بازی باقیمانده دارند.

ارسال نظر: