علی کفاشیان از برگزاری مجمع فوق‌العاده استقبال می‌کند

زور کفاشیان بیشتر است یا وزارت ورزش؟

کدخبر: 2009338

در حالی که که کمتر از یک ماه دیگر ریاست کفاشیان در فدراسیون فوتبال به پایان می‌رسد موضوع نحوه اداره این فدراسیون تا روز انتخابات به یک سوال مهم در فوتبال ایران تبدیل شده است.

گروه ورزشی «نسیم آنلاین»، در حالی که که کمتر از یک ماه دیگر ریاست کفاشیان در فدراسیون فوتبال به پایان می‌رسد موضوع نحوه اداره این فدراسیون تا روز انتخابات به یک سوال مهم در فوتبال ایران تبدیل شده است.

قرار است انتخابات فدراسیون فوتبال در 11 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود در این بین مدیران وزارت ورزش و جوانان اصرار دارند که تا روز انتخابات فدراسیون با سرپرست اداره شود. آنها مدت‌ها است که با علی کفاشیان مشکل دارند و به همین دلیل سعی می‌کنند تا هر طور شده او در انتخابات رای نیاورد. اگر کفاشیان مدتی دور از فدراسیون فوتبال باشد بهترین فرصت برای وزارت ورزش و جوانان است که بتواند رابطه خود را با اعضای مجمع تقویت کند و گزینه خود را در پست ریاست فدراسیون فوتبال ببیند. این هدفی است که وزارت ورزش و جوانان به دنبال آن است و به همین دلیل هم تلاش می‌کند تا هرطور که شده فدراسیون تا روز انتخابات با سرپرست موقت اداره شود.

اما موضع اعضای هیأت رییسه فدراسیون کاملا با وزارت ورزش متضاد است. آنها ادعا می‌کنند وقتی اعضای مجمع تاریخ انتخابات را به آنها واگذار کرده‌اند، حتما هیأت رئیسه این اختیار را هم دارد که کفاشیان را تا روز انتخابات به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نگه دارد. این اختلاف حدود یک ماه است که فدراسیون فوتبال را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است و کسی هم نمی‌داند دقیقا حق با کدام جناح است. البته مدیران فدراسیون فوتبال ادعا می‌کنند که برخلاف سایر فدراسیون‌ها، در اساسنامه فدراسیون فوتبال اصلا بحث سرپرستی مطرح نشده است و به همین دلیل هم موضع وزارت ورزش و جوانان کاملا غیر قانونی است و در صورت اعمال شدن آن ممکن است فوتبال ایران به خاطر دخالت نهادهای دولتی با تعلیق مواجه شود.

اما علی کفاشیان هفته گذشته وقتی با سوال خبرنگاران مبنی بر اداره فدراسیون فوتبال با سرپرست موقت روبرو شد ترجیح داد به آن اینطور پاسخ بدهد: تصمیم دارم کاندیدا شوم اما باید بگویم که بحث سرپرستی در اساسنامه فدراسیون فوتبال نیامده و بهتر است خبرنگاران یکبار این اساسنامه را بخوانند.

کفاشیان که در این مدت هرگز به طور مستقیم از وزارت ورزش و جوانان انتقاد نکرده است، این بار هم ترجیح داد فقط نکته قانونی اساسنامه را به خبرنگاران گوشزد کند تا مشخص شود او هرگز موافق جدایی از فدراسیون فوتبال تا روز اتنخابات نیست.

با وجود همه این اختلاف‌ها که در این مدت به وجود آمده است به نظر می‌رسد تنها رای اعضای مجمع می‌تواند این خلاء قانونی در اساسنامه را حل کند. می‌توان با برگزاری مجمع فوق‌العاده این مشکل را حل کنند. اعضای مجمع می‌توانند مشخص کنند که تا اردیبشهت‌ماه فدراسیون با سرپرستی کفاشیان به کارش ادامه دهد یا خیر.

البته با توجه به نفوذی که کفاشیان بر اعضای مجمع فدراسیون فوتبال دارد خیلی بعید است که او تا روز انتخابات که از سوی هیأت رییسه تعیین شده به کارش ادامه ندهد. کفاشیان به خوبی می‌داند که رای اکثریت اعضای مجمع را در اختیار دارد و به همین دلیل احتمالا از برگزاری مجمع فوق‌العاده استقبال خواهد کرد.

ارسال نظر: