ادعای مدیرعامل ایران خودرو در خصوص پرداخت غرامت پژو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت

نامه یکه زارع به فطانت‌فرد: پژو هیچ غرامت نقدی به ایران خودرو نمی‌پردازد +سند

کدخبر: 2009850

مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای رسمی به رئیس سازمان بورس، نحوه پرداخت غرامت از سوی پژو را شفاف‌سازی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » مشرق نوشت: بر اساس نامه مدیرعامل ایران‌خودرو که امروز دوشنبه ۱۹ بهمن به سازمان بورس ارائه شده، پژو حتی یک یورو نیز به طور نقدی بابت خساراتی که به ایران‌خودرو وارد کرده، پرداخت نخواهد کرد.

مطابق قرارداد، مبلغ 427 میلیون یورویی که پژو به عنوان غرامت پذیرفته، مجموع ارقامی است که از تسویه بدهی‌های ایران‌خودرو و تخفیفات خدماتی که در سال‌های آینده قرار است پژو ارائه دهد، به دست آمده است.

نکته جالب آن که 69 میلیون یورویی که پژو پذیرفته از بدهی ایران‌خودرو کسر کند، مربوط به دریافت قطعات و ماشین‌آلات هم نیست، بلکه مربوط به پرداخت حق امتیاز تولید خودروهای پژو در ایران بوده است.

یعنی ایران‌خودرو کماکان بابت تولید خودروهای از رده خارج فعلی که خود پژو هم دیگر تولید نمی‌کند، همچنان حق امتیاز سالانه به پژو پرداخت می‌کند.

پژو هیچ غرامت نقدی به ایران خودرو نمی‌پردازد

با توجه به نامه مدیرعامل ایران خودرو، مشخص است که پژویی‌ها با زرنگی هر چه تمام‌تر تعهد داده‌اند که برای خدمات و تجهیزاتی که در سال‌های آینده به ایران‌خودرو ارائه خواهند داد، تخفیفاتی ارائه خواهند کرد تا به مبلغ 427 میلیون یورو برسد.

با این نوع قراردادنویسی پر از ابهام، مشخص است که پژویی‌ها به راحتی می‌توانند با بالا بردن قیمت قطعات و خدمات خود، این تخفیفات را جبران کنند.

ارسال نظر: