حدادعادل در نشست خبری:

"معیشت، امنیت، پیشرفت" شعار اصلی اصولگرایان است

کدخبر: 2010060

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان از انتخاب شعار «معیشت، امنیت و پیشرفت» این جریان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، دومین نشست خبری غلامعلی حداد عادل با سمت سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، ظهر امروز و با حضور برخی از چهره‌های این ائتلاف از جمله بیژن نوباوه، محمد سلیمانی، پرویز داوودی، اسماعیل کوثری، روح‌الامینی، لاله افتخاری، مجتبی رحماندوست و علی قریشی برگزار شد.

حدادعادل در ابتدای نشست خود ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن به انتخاب لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در اولین نشست خبری که داشتم خبر شکل‌گیری شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان را مطرح کردیم و امروز اعلام می‌کنم که این شورا که اعضای آن 22 نفر بودند پس از برگزاری 9 جلسه به یک فهرست واحده 30 نفره از نامزدهای اصولگرایان برای نامزدی در انتخابات مجلس رسیدند.

وی افزود: امیدواریم هفتم اسفند ملت ایران با حضور باشکوه در یک انتخابات سالم، جلوه دیگری از مردم‌سالاری دینی را در جمهوری اسلامی ایران در مقابل چشم مردم جهان به نمایش بگذارند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه برخی می‌گویند که ما را در لیست 30 نفره دور زده‌اند گفت: هر وقت بخواهید از 190 نفر به 30 نفر برسید طبعاً عده‌ای ناراضی می‌شوند هر چیزی بهایی دارد و بهای وحدت هم این است که تشکل‌ها به همه چیزی که می‌خواهند نمی‌رسند و برخی افراد نیز بیرون می‌مانند.

حدادعادل پیرامون سؤالی مبنی بر اینکه اصلاح طلبان از نبود نامزد برای ارائه لیست شکایت می‌کنند خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان دائم اعلام می‌کنند که به اندازه کافی برای ارائه فهرست نامزد دارند و این اظهارات بی‌مورد است.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر سرلیست اصولگرایان خاطرنشان کرد: سرلیست بودن زیاد مهم نیست بلکه مهم آن است فرقی بین کسی که در لیست وارد می‌شود با بقیه وجود ندارد و همه یکی هستیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان پیرامون ادعاهایی مبنی بر چینش لیست اصولگرایان به گونه ای که حدادعادل رئیس مجلس شود خاطرنشان کرد: این یکی از اقدامات تخریبی و کذب است و من این ادعاها تکذیب می‌کنم همچنین دروغ آن سایت را که مدعی شده بود شرط ریاست بنده در ائتلاف گنجانده شده است را نیز تکذیب کردم.

حدادعادل افزود: برای ریاست مجلس خود مجلس تصمیم می‌گیرد و از اکنون صحبت پیرامون ریاست مجلس آینده نابهنگام و زودهنگام است؛ رئیس مجلس را اکثریت مجلس معین می‌کنند.

وی در همین زمینه افزود: از روز اول که قدم در صحنه انتخابات در این 16 سال پا گذاشتم با نیت کسب قدرت، ثروت و ریاست وارد انتخابات نشدم در انتخابات آینده نیز اگر پیروز شوم اصولگرایی را حمایت خواهم کرد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه خبرهایی از دو نفره بودن سرلیست اصولگرایان منتشر شده است خاطرنشان کرد: چینش نامزدها در تبلیغات را کارگروه تبلیغات تصمیم می‌گیرد و ما هم در شورای مرکزی ائتلاف این مسئله را مطرح نکرده‌ایم و یک یا دو نفره بودنش هنوز مشخص نیست.

وی در ادامه پیرامون تعدد لیست‌هایی که منتشر می‌شود خاطرنشان کرد: انواع و اقسام فهرست‌ها توسط انجمن‌های صنفی منتشر می‌شود که به تعدادی از افراد تمایل نشان می‌دهند نظارت بر این فهرست‌ها در اختیار ما نیست و از این جهت هیچ اقدامی برای انجام ندادیم.

حدادعادل پیرامون برنامه اصولگرایان برای مسئله رکود و بیکاری خاطرنشان کرد: اصولگرایان در شعار خود نیز معیشت را مقدم بر همه چیز می‌دانند و در مجلس نهم هم تلاش بر بهبود وضع اقتصادی و تولید بود، اصولگرایان برای مجلس دهم برنامه‌ای را تدوین کرده‌اند که در سرفصل‌های مختلف اقتصادی به صورت کاربردی در آن برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه برخی طیف‌های اصولگرایی برای خود فهرست‌هایی را انتخاب کرده‌اند اظهار داشت:‌ غالب کسانی که در دوره‌های قبل به اصولگرایان رأی می‌دادند و با توجه به مواضع اصولگرایان از آنان حمایت می‌کردند هسته‌ اصلی آن مردمی‌ هستند که روز 9 دی در سراسر کشور به میدان آمدند و ما از ارزش‌های آن مردم دفاع خواهیم کرد؛ اما اینکه گروه‌ها و فهرست‌های دیگری به میدان بیایند نه در اختیار ما است و نه می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.

وی افزود: برنامه‌ای برای تخریب لیست‌های دیگر نداریم و افراطی و ایجابی در معرفی اصولگرایان قدم بر نمی‌داریم.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه رئیس جمهور از علاقه دولت برای اعتدالی بودن مجلس آینده سخن گفته است اظهار داشت: تچربه چهار دهه پس از انقلاب این است که هر دولتی دوست دارد مجلس را در اختیار گیرد تا وقتی لایحه‌ای را عرضه می‌کند به راحتی تصویب شود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان افزود: مردم مجلسی را که مستقل باشد و بتواند نظارت کند بهتر می‌پسندند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: بنای اصولگرایان بر تضعیف دولت نیست و بنا بر همدلی و همزبانی برای پیشبرد امور کشور حرکت می‌کنیم ولی این همزبانی مانع نقد مشفقانه نمی‌شود و هر جا که احساس کنیم مصالح کشور در نظر گرفته نمی‌شود نقد خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم مجلس آینده مستقل باشد و حاکمیت ملت را در امور کشور نشان دهد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در مورد تخریب اصولگرایان توسط برخی طیف‌های سیاسی اظهار داشت: مشاهده تخریب علیه اصولگرایان دور از انتظار نیست و طبعاً عده‌ای امیدوار بودند که اصولگرایان به وحدت نرسند و قبل از وحدت تخریب‌ها در جهت ایجاد تفرقه بود و بعد از آن نیز علیه کل لیست تخریب را شروع کردند؛ در آینده نیز منتظریم تخریب‌های دیگری صورت گیرد؛ افرادی که همواره دیگران را بد اخلاق می‌نامیدند امیدوار بودیم که خود عامل بداخلاقی نشوند.

حدادعادل در ادامه پیرامون ترکیب گرایش سیاسی لیست 30 نفره اظهار داشت: 9 نفر این لیست گرایش عمومی دارند و به تشکل خاصی وابسته نیستند؛ همچنین 7 نفر به جبهه پایداری، 6 نفر به جبهه پیروان انقلاب اسلامی، 6 نفر به جبهه ایثارگران و 2 نفر به دیگر گروه‌ها و تشکل‌ها گرایش دارند.

وی پیرامون سابقه مدیریتی لیست ارائه شده اصولگرایان اظهار داشت: 15 نفر از این فهرست سابقه مدیریت ارشد در نظام جمهوری اسلامی از ریاست قوه تا معاون رئیس جمهور، وزیر و عضو هیئت رئیسه مجلس دارند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان همچنین در مورد رده سنی این لیست اظهار داشت: 4 نفر از 30 نفر بین 30 تا 40 سال، 4 نفر بین 40 تا 50 سال، 12 نفر بین 50 تا 60 سال، 8 نفر بین 60 تا 70 سال و 2 نفر نیز بالای 70 سال سن دارند. همچنین معدل سنی نامزدهای 30 نفره اصولگرایان 54.6 سال است.

حدادعادل در مورد میزان تحصیلات لیست 30 نفره ارائه شده توسط اصولگرایان خاطرنشان کرد: 25 نفر از این لیست دکترای تخصصی و 5 نفر بقیه نیز یا کارشناسی ارشد و یا تحصیلات حوزوی دارند و همچنین 4 نفر روحانی در این فهرست حضور دارند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: حدود 12 نفر متخصص اقتصاد در لیست 30 نفره انتخاب شده‌اند و 6 نفر نیز در حوزه‌های اجتماعی تخصص و تجربه دارند و همچنین افرادی نیز در حوزه‌های علمی، فناوری و دفاعی تخصص دارند.

****

متن سخنان حدادعادل در نشست خبری به نقل از فارس به این شرح است:

غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در دومین نشست خبری خود ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهیدای انقلاب اظهار داشت: ما در اولین نشست تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان را اعلام کردیم و امروز نیز اعلام می‌ کنیم که این شورا که 22 نفر عضو داشت، پس از 9 جلسه به یک فهرست واحد 30 نفره از نامزدهای اصولگرا برای انتخابات مجلس دهم دست پیدا کرده است.

حداد عادل با بیان اینکه این فهرست یکشنبه‌شب در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت تصریح کرد: ما امیدواریم که ملت ایران در روز 7 اسفند با حضور باشکوه در یک انتخابات سالم و با رقابتی سالم، جلوه‌ای دیگر از مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارند و با بصیرت سیاسی خود این مسئله را نشان دهند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان انتخابات را یک فرصت مناسب ارزیابی کرد که ظاهر آن رقابت‌ جناح‌ها و باطن آن احساس هویت سیاسی و استقلال، حاکمیت ملی و استقرار اراده ملی در بین یک ملت است و افزود: این مسئله از شکست این جناح یا آن جناح در انتخابات مهم‌تر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فرآیند دستیابی به لیست 30 نفره تصریح کرد: در فرآیند دستیابی به فهرست 30 نفره چندین مرحله طی شد، یک کار گروه از سوی شورای ائتلاف مامور بررسی این فهرست شد و در حدود 190 نفر از کسانی که در انتخابات تهران ثبت‌نام کرد‌ه‌ و به اصولگرایی شناخته شده بودند مرحله به مرحله رای‌گیری صورت گرفت و در این فاصله از همه فعالان، روسای تشکل‌ها و احزاب و در نوبت بعدی از همه نامزدها دعوت شد و همچنین نظرسنجی‌هایی در دو تا سه مرحله از جامعه دریافت کردیم.

حداد عادل افزود: کارگروهی که مسئول تنظیم فهرست بود قبل از اینکه اسامی مشخص شود معیارهایی را برای تعیین نامزدها تصویب کرد که این معیارها عبارت است از شایستگی، صلاحیت، کارآمدی، تخصص، مقبولیت، تجربه و نوآوری بود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با تاکید براینکه ما تلاش کردیم فهرستی تنظیم کنیم که این معیارها در آن رعایت شده باشد یادآور شد: پس از مرحله اول ما از بین آن 190 نفر به یک فهرست 128 نفره رسیدیم و این فهرست را بهش ورای مرکزی عرضه کردیم و پس از رای‌گیری به فهرستی 54 نفره دست یافتیم که مرحله بعد از آن نیز به فهرستی 45 نفره و در نهایت به 30 نفر رسیدیم.

وی افزود: شعار اصولگرایان در این انتخابات «معیشت، امنیت و پیشرفت» است و این سه مفهوم ظرفیت این را دارد که مقاصد ما را در مجلس دهم در بر بگیرد.

حداد عادل با اشاره به تفکیک آماری نامزدهای فهرست اصولگرایان گفت: این فهرست شامل 12 متخصص اقتصاد، 6 نفر در حوزه اجتماعی، 10 نفر متخصص حوزه فرهنگی و عده‌ای هم با تخصص علمی، فناوری و دفاعی هستند و همچنین 25 نفر دارای درجه دکترای تخصصی و 5 نفر بقیه نیز دارای کارشناسی ارشد و تحصیلات حوزوی هستند.

سخنگوی شورای ائتلاف با اشاره به حضور 4 روحانی و 6 خانم در لیست اصولگرایان تهران تصریح کرد: 12 نفر از این فهرست جدید هستند که قبلا سابقه نمایندگی نداشته‌اند و ما سعی کردیم در ترکیب متوازنی بین کسانی که دارای سابقه نمایندگی هستند و چهره‌های جدید ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در بین این سی نفر 4 نفر بین 30 تا 40 سال، 4 نفر بین 40 تا 50 سال، 12 نفر بین 50 تا 60 سال، 8 نفر بین 60 تا 70 سال و 2 نفر بالاتر از 70 سال سن دارند و متوسط سن فهرست اصولگرایان تهران 54 سال و 6 دهم سال است.

حداد عادل با اشاره به حضور قابل توجهی از اساتید در لیست اصولگرایان تهران و تکیه آن به اقتصاد، افزود: 15 نفر از این فهرست سابقه مدیریت ارشد در نظام از ریاست قوه تا معاونت رئیس‌جمهوری را داشته و مابقی نیز به درجات دیگری سابقه مدیریتی دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره گرایش سیاسی لیست اصولگرایان تهران نیز توضیح داد: در بین این 30 نفر 9 نفر گرایش عمومی داشته و در واقع در تشکل خاصی عضویت ندارند، 7 نفر پایداری، 6 نفر جبهه پیروان، 6 نفر جمعیت ایثارگران و 2 نفر متعلق به سایر گروه‌ها هستند.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص افزایش تخریب‌ها علیه فهرست اظهار داشت: مشاهده تخریب علیه فهرست اصولگرایان دور از انتظار نیست چراکه یک عده امیدوار بودند اصولگرایان به وحدت نرسند بنابراین تا قبل از حصول وحدت تخریب‌ها در جهت تفرقه بود و بعد از وحدت این تخریب‌ها به شکل دیگری ادامه پیدا کرد و این مسئله نه فقط علیه کل لیست بلکه درباره تک تک افراد هم شروع شد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: ما احتمال می‌دهیم که در روزهای آینده نیز مطالبی منتشر شود اما از احزابی که دیگران را به بداخلاقی متهم می‌کردند و خود را مدافع اخلاق می‌دانستند انتظار داریم وارد این جریان تخریبی نشود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: تجربه ما در 4 دهه گذشته بعد از انقلاب این است که هر دولتی دوست دارد مجلس را در اختیار داشته باشد تا وقتی لایحه‌ای به مجلس عرضه می‌کند آن لایحه همانطور که خود دولت خواسته به تصویب برسد اما عملا ثابت شده هرچه مجلس مستقل‌تر باشد هم به نفع دولت و هم به نفع کشور است.

وی افزود: بنابراین اظهار تمایل به اینکه دوست داریم مجلس آینده چنین و چنان باشد قابل درک است اما تصور ما این است که مردم مجلسی که مستقل باشد و نظارت کند را از مجلسی که دنباله‌روی دولت باشد بهتر می‌پسندند.

حداد عادل با تاکید براینکه بنای اصولگرایان تضعیف دولت نیست بلکه همدلی و همزبانی برای پیشبرد کار کشور است در عین حال گفت: این مسئله مانع از نقد مشوقانه نخواهد شد و اگر در جایی دیده شود که روشی اشکال دارد و به کشور ضربه می‌زند، اصولگرایی ما ایجاب می‌کند که مجلس نقش خود را به عنوان قوه مستقل ایفا کند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ابراز امیدواری کرد: مجلس آینده مجلسی مقتدر و با اقتدار باشد تا حاکمیت ملت را در همکاری دولت و نقد آن نشان دهد.

وی تصریح کرد: مخاطب ما همان کسانی هستند که در دوره‌های قبل نیز به اصولگرایان رای دادند و در یک کلمه اگر بخواهم مشخص سخن بگویم باید بگویم که با توجه به مواضع اصولگرایان و حوادثی که در کشور اتفاق افتاد هسته اصلی مردمی که روز 9 دی به خیابان‌ها آمدند مخاطب ما هستند چراکه ما مدافع ارزش‌هایی هستیم که مردم آنها را مطالبه کرده‌اند.

حداد عادل با بیان اینکه اگر فهرست‌های دیگری برای اصولگرایان در بیاید ما نه مخالف آن هستیم و نه اختیار داریم که از آن جلوگیری کنیم گفت: ممکن است عده‌ای دیگر با معیارهایی متفاوت فهرست‌هایی از جریانات دیگر را عرضه کنند اما نهایتا این ملت است که باید تصمیم بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براینکه ما برنامه‌ای برای تخریب فهرست‌های دیگر نداریم،خاطرنشان کرد: ما به صورت اثباتی و ایجابی در جهت معرفی فهرست اصولگرایان و نه نفی دیگران قدم برمی‌داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص برنامه اصولگرایان برای خروج از رکود، رفع بی‌کاری و ایجاد اشتغال در کشور در مجلس آینده خاطرنشان کرد: همانطور که در شعار اصولگرایان نیز مشخص بود ما معیشت را بر همه چیز مقدم داشته‌ایم. در مجلس نهم نیز تلاش ما این بود که با تصویب طرح‌ها و لوایح به بهبود وضع اقتصادی، تولید و رفع موانع تولید، بهبود کسب و کار، خروج از رکود و تورم کمک کنیم.

حداد عادل از برنامه چند سطری اصولگرایان خبر داد و گفت: اصولگرایان برای مجلس دهم یک برنامه ‌ای شامل فصل‌های مختلف دارند که فصل اول آن مربوط به مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله تورم، رکود، بازار سرمایه، حمایت از تولید داخلی، معیشت روستاییان و مرزنشینان، معدن، صنعت، انرژی، آب، نفت و سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تجاری‌سازی فناوری و مدیریت استعداد سرمایه انسانی است.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این برنامه اصولگرایان در ایام تبلیغات توسط نامزدها و افراد دیگری که از فهرست پشتیبانی می‌کنند، به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی درباره فهرست‌های انتخاباتی اظهار داشت: فهرست‌های انتخاباتی دو نوع است، یک نوع به جریان‌های سیاسی مشخص تعلق دارد و نظر شورای ائتلاف این نیست که افرادی که در فهرست 30 نفره فعلی هستند در آن فهرست هم نیز باشند اما همیشه در انتخابات شاهد انواع فهرست‌ها از سوی انجمن‌های صنفی و تشکل‌های غیرسیاسی بوده‌ایم که ممکن است که این افراد تمایل نشان دهند یا افرادی از صنف خود را اعلام کنند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان افزود: نظارت بر این نوع فهرست‌ها در اختیار ما نیست اما تمایل شورای ائتلاف این است افرادی در این فهرست هستند در فهرست‌های مشخص سیاسی دیگر نباشند.

وی در ادامه انتخابات را یک حرکت فراگیر مهم ملی توصیف کرد و گفت: اگر در این مسابقه بزرگ سیاسی انضباط قانونی حاکم نباشد ممکن است انتخابات به جای فرصت به تهدید مبدل شود.

حداد عادل خاطرنشان کرد: امیدواریم همه جریان‌های سیاسی آنقدر بصیرت و درک ملی داشته باشند که نخواهند وسط بازی قواعد را عوض کرده یا پس از بازی مانند آنچه که در سال 88 شاهد بودیم جرزنی کنند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان افزود: ما اصولگرایان معتقد به سلامت انتخابات هستیم و کاملا به سلامت انتخابات در ایران اعتقاد داریم لذا تابع رای و نظر مردم بوده و به انتخاب آنها احترام می‌گذاریم.

وی درباره برخی سهم‌خواهی‌ها در لیست اصولگرایانی که مورد سوال یکی از خبرنگاران قرار گرفت توضیح داد: در فهرست 30 نفره که اعلام شد اصل بر سهم‌دهی به احزاب و تشکل‌ها نبوده و آن کارگروهی که از طرف شورای مرکزی انتخاب شد تا کار را پیش ببرد بنایش این نبود که به احزاب و تشکل‌ها سهمیه بدهد و طبیعی است که از بین 190 نفر با رعایت آن معیارها و رای‌گیری و نظرسنجی ما به 30 نفر نزدیک شویم.

حداد عادل خاطرنشان کرد: در واقع این ترکیب فعلی بنای تصمیم‌گیری نبود بلکه نتیجه تصمیم‌گیری بود و ما با رعایت مجموع ملاحظات انتخاب خود را براساس معیارهایی که ذکر شد انجام دادیم و این تصمیم پیشینی نبود بلکه نتیجه پسینی بود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: مشی سیاسی همه ما اصولگرایی بود و طبعا اختلاف سلیقه هم وجود داشت اما ما برای وحدت تلاش کردیم؛ ما تعداد جای خالی زیادی برای نمایندگان جدید نداشتیم و نمی‌توانستیم از تجربه موجود اعضای فعلی اصولگرا صرفه‌نظر کنیم و بنابراین ناچار شدیم تعداد زیادی از نمایندگان فعلی مجلس و نامزدهایی که از نظر ما صلاحیت داشتند را کنار بگذاریم اما کنار گذاشتن آنها به معنای این نیست که آنها اصولگرا نبوده یا در اجرای وظایف نمایندگی دچار ضعف هستند.

وی ادامه داد: پیام ما به نامزدهای اصولگرا که نامشان در فهرست نیامده این است که با انصراف خود به رای‌آوری این فهرست کمک کنند و این یک تقاضا محسوب می‌شود اما نمایندگان در اتخاذ تصمیم مستقل هستند اما کسانی که خواهان پیروزی اصولگرایان باشند قطعا کاری نخواهند کرد که رای اصلوگرایان شکسته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکل‌های اصولگرای عضو شورای مرکزی پایبند به تصمیمات شورا هستند یادآور شد: آنها خودشان بر فرآیند انتخاب این فهرست نظارت داشتند و در هر مرحله نیز رای دادند و در واقع این فهرست 30 نفره به شکل اجماع به نتیجه رسید.

حداد عادل با اشاره به پشتیبانی و هدایت اصولی وحدت اصولگرایان از سوی آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح گفت: این مسئله با تایید حضرات آغاز شد و صورت گرفت و جلسات شورای مرکزی ائتلاف نیز به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی تشکیل شد. ما در همه مراحل از راهنمایی‌های ایشان و روحانیت مبارز بهره‌مند بودیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل نبودن طیف لاریجانی در لیست اصولگرایان و صحبت‌های اخیر باهنر گفت: تفسیر سخنان آقای باهنر دشوار است اما آقای باهنر خودشان پای ثابت کار گروه رسیدن به فهرست 30 نفره بودند و از اعضای موثر در شورای ائتلاف نیز بوده‌اند.

حداد عادل با تاکید براینکه ما از ابتدا همه اصولگرایان از جمله آقای لاریجانی را به شورای ائتلاف دعوت کردیم گفت: طیف متمایل به آقای لاریجانی در مجلس صحبت از تمایل به سایر جریانات تحت عنوان اعتدال یا حامیان دولت می‌کردند؛ آنها خودشان استقبال نکردند اگر نه چنانچه می‌خواستند در شورا نماینده داشته باشند از نظر ما منعی نبود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در عین حال گفت: در فهرست موجود تعدادی از نمایندگانی هستند که عضو فراکسیون رهروان ولایت هستند و به آقای لاریجانی گرایش دارند. بنابراین نبودن نماینده از سوی آقای لاریجانی را رد و نفی نمایندگانی که به ایشان گرایش دارند تلقی نکردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای لاریجانی لیست مستقل می‌دهد یا خیر؟ گفت: بنده اطلاع دقیقی ندارم که این طیف با چه شکل و آرایشی در انتخابات شرکت خواهد کرد.

حداد عادل در خصوص چینش نامزدها در فهرست اصولگرایان گفت: درباره چینش این نامزدها کارگروهی تبلیغات تصمیم‌گیری می‌کند و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده و ما نیز بحثی درباره سرلیستی نکرده و آن را به عهده آن کارگروه گذاشته‌ایم.

حداد عادل درباره ریاست مجلس آینده و حضور خود برای ریاست مجلس دهم توضیح داد: اخباری که درباره رئیس مجلس آینده در روزهای اخیر منتشر شد مصداق اقدامات تخریبی و تفرقه‌انگیز بود که بنده تکذیب کردم و باز هم تکذیب می‌کنم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان افزود: بنده دروغ یک وبگاه خبری را که گفته بود شرط حضور نامزدها در لیست تعهد به ریاست بنده است را مشخص کردم و گفتیم که برای ریاست مجلس این مجلس است که تصمیم می‌گیرد و بحث‌های مربطو به این موضوع زودهنگام و نابهنگام است چراکه رئیس مجلس را اکثریت نمایندگان تعیین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از 16 سال گذشته و از 4 دوره‌ای که بنده نماینده مجلس بودم با نیت کسب قدرت، شهرت و ریاست وارد صحنه انتخابات نشده‌ام بلکه براساس تکلیف عمل کردم و بنابراین بیش از هر چیز از اصولگرایی حمایت می‌کنم و کاری نخواهم کرد که به وحدت اصولگرایان لطمه‌ای وارد شود.

حداد عادل درباره رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب که مورد سوال یک یاز خبرنگاران قرار گرفت گفت: خود اصلاح‌طلبان اعلام کردند که به تعداد کافی نامزد دارند و تعدادشان کم نیست بنابراین شما هم نگران نباشید.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سرلیسیتی فهرست اصولگرایان گفت: این مسئله آنقدر مهم نیست چراکه بالاخره یک نفر سرلیست می‌شود فرقی بین افراد لیست با سرلیست وجود ندارد و همه یکی هستیم و از مردم نیز تقاضا داریم به همه 30 نفر رای بدهند.

وی خاطرنشان کرد: هرچیز هزینه‌ای دارد و بهای وحدت هم این است که تشکل‌ها به همه آنچه می‌خواهند نمی‌رسند و برخی افراد نیز از لیست بیرون می‌مانند چراکه در غیر این صورت وحدت حاصل نمی‌شود و اگر می‌خواستیم که این گونه نباشد 10 لیست جداگانه می‌دادیم تا هر کس که ثبت‌نام می‌کند در لیست قرار بگیرد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: من به کسانی که نامشان در فهرست خالی است اطمینان می‌دهم که شورای مرکزی سعی کرد طبق معیارها عمل کند و ما از همه اصولگرایان در سراسر کشور نیز خواسته‌ایم که با ساز و کار متناسب با وضع خود به وحدت برسند البته در خیلی از جاها این وجدت حاصل شده اما در برخی استان‌ها نیاز به هم‌فکری وجود دارد و ما مشورت‌هایی به آنها داده‌ایم و سعی کردیم مشکلات با نوعی حکمیت حل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اعتقاد خود من این است که انتشار خبر وحدت اصولگرایان در تهران تاثیر مثبتی در رسیدن اصولگرایان به وحدت در سراسر کشور داشت اما اگر در برخی مناطق این حکمیت کارساز نباشد شاید از مرکز برای یک نوع حکمیت نهایی اقدام کنیم و برای رسیدن به وحدت در آنجا نیز کمک دهیم.

وی با بیان اینکه با اعلام وحدت اصولگرایان دیگر نباید منتظر چند لیست از سوی آنها باشیم، گفت: اصولگرایان در تهران با فهرست واحد در انتخابات شرکت می‌کنند و چند صدایی را به یک صدا و هم‌صدایی تبدیل کرده‌اند لذا امیدواریم این وحدت در سراسر کشور نیز برقرار شود و اطمینان داریم در بسیاری جاها نیز این چنین خواهد بود.

حداد عادل در پایان ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن گفت: راهپیمایی این روز نمایش استقلال و آزادی در جمهوری اسلامی برای اعلام استمرار انقلاب و اعلام وفاداری ملت به آرمان‌های امام است و حضور مردم باعث دلگرمی دوستان انقلاب در سراسر جهان و ناامیدی بیشتر دشمنان خواهد شد.

در این نشست برخی از اعضای فهرست اصولگرایان از جمله پرویز داوودی، بیژن نوباوه، لاله افتخاری، اسماعیل کوثری، مجتبی رحماندوست، محمد سلیمانی نیز حضور داشتند.

همچنین در هفته پایانی منتهی به انتخابات سومین نشست خبری سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در خبرگزاری مهر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: