گزارش «نسیم آنلاین» از پیشروی مقاومت در مثلث حلب، درعا، لاذقیه

رو در رو با صهیونیست‌ها

کدخبر: 2010082

عضو ستاد تبلیغات مقاومت در سوریه در گفتگو با «نسیم آنلاین» با اشاره به پیشروی مقاومت در سه محور حلب، درعا، لاذقیه گفت: جنگ در سوریه نه تنها اهداف صهیونیزم بین‌الملل و بازیگران منطقه‌ای آن را در قبال نابودی محور مقاومت محقق نکرد بلکه باعث بروز شرایطی شد تا بزرگترین علت شروع این جنگ به بزرگترین تهدید منطقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین » از مناطق عملیاتی در سوریه؛ پیشروی نیروهای مقاومت در منطقه عمومی حلب باعث تغییر معادلات سیاسی در داخل و خارج از سوریه شد. ادامه نبرد نیروهای مقاومت و شکست های پی‌درپی تروریست ها در لاذقیه و جنوب دمشق نه تنها اهداف صهیونیسم بین الملل و بازیگران منطقه ای آن را در قبال محور مقاومت محقق نکرد بلکه باعث بروز شرایطی شد تا بزرگترین علت جنگ در سوریه به بزرگترین تهدید منطقه ای علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

جنگی که به گفته سران رژیم صهیونیستی برای شکست این محور و نابودی بازوهای انقلاب اسلامی ایران در منطقه راه اندازی شد حالا بلای جان صهیونیست ها شده است.

کشور بحران زده سوریه در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری بود. اتفاقاتی که نه تنها در داخل سوریه بلکه بر سیاست های کلان منطقه ای و فرا منطقه ای همه طرف های درگیر در سوریه به قدری اثرگذار بود که با موضع گیری وزرای رژیم جعلی صهیونیستی همراه شد؛ موضع گیری هایی که با واکنش هایی از سوی وزیر دفاع سعودی و مقامات ترک نیز همراه بود.

از این رو خبرنگار « نسیم آنلاین » در سوریه، در گفتگو با "وفیق الکاظم" از مسئولان اعلام الحربی و تبلیغات مقاومت در سوریه؛ در خصوص شرایط میدانی جنگ در سوریه و علل موضع گیری های اخیر سران جبهه معارضین و تکفیری ها، اطلاعاتی کسب کرد که نشان می‌دهد پیروزی های مقاومت در سوریه نه تنها تروریست ها، بلکه سران و حامیانشان را در حدی غافلگیر کرد که آنها را به طرح مباحثی بی پرده مثل حمایت از تروریست ها و دخالت در سوریه وا داشته است.

در ادامه این عضو تبلیغات مقاومت در سوریه به تشریح وضعیت جنگ در سه محور مهم حلب، لاذقیه و درعا پرداخته و ریشه های نگرانی اخیر سران رژیم صهیونیستی را عنوان می کند:

به گفته وفیق الکاظم مهمترین مسئله ای که در شرایط فعلی از سوی دشمن طرح و به آن پرداخته شده تهدید امنیت رژیم صهیونیستی با پیشروی مقاوت در جنوب دمشق و بازگشایی جبهه جدیدی علیه آن ها است.قبل از آغاز جنگ در سوریه رژیم صهیونیستی تنها در جنوب لبنان و نهایتا در سرزمین های اشغالی با جریان مقاومت جبهه ای مستقیم داشت. آنها با ایجاد جنگ در صدد قطع این محور و نابودی مقاومت بودند. استراتژی که در هرتصلیا از سوی موشه یعلون طرح شد و رویارویی با ایران و انهدام بازوهای منطقه ای جمهوری اسلامی قبل از جنگ با ایران را در دستورکار قرار داد.

وی در ادامه به موضع گیری اخیر وزرای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: شاید اغراق نباشد اگر بگوییم مهمترین اتفاقات جنگ در سوریه طی این سه ماه اخیر رخ داد که با آزادسازی های حلب و جنوب دمشق و لاذقیه صدای دشمن را درآورده و ترس آنها از مقاومت را به جهانیان نشان داد. درگیری های جنوب دمشق و پیشروی مقاومت تهدیدی تمام عیار برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. آزادسازی بیشتر مناطق در لاذقیه به قطع ارتباط مهمترین معابر غیرقانونی تروریست ها با حامی ترک شان و فلج شدن تروریست ها در نیمه شمالی سوریه منجر شد. از سویی دیگر آزادسازی و پیشروی ها در حلب به دلایل استراتژیک، تغییر معادلات جنگ در سوریه و واکنش های تند از سوی صهیونیست ها و سعودی ها را به همراه داشت.

نیروی اعلام مقاومت در سوریه با اشاره به وضعیت میدانی جبهه های سوریه اظهار داشت: تروریست ها در جبهه های مختلف سوریه اعم از ریف(حومه)شمالی لاذقیه، شمال حلب، جنوب دمشق در درعا، شمال و جنوب حما، ریف دمشق در غوطه شرقی و در حرستا در نزدیکی خان طومان درخواست سریع نیروی کمکی کردند. درخواست هایی که اکثرا از سوی رزمندگان مقاومت شنود شده و بعضا ظبط هم شده است. این نشان از وضعیت مطلوب نیروهای جبهه مقاومت در سوریه دارد.

وفیق الکاظم با بیان اینکه تروریست ها در لاذقیه از هیچ کاری برای سقوط مناطق تحت اشغال خود دریغ نکردند و ارتباط آنها با ترکیه حیات آنها را در سوریه و به خصوص شمال تامین میکرد ادامه داد: نیروهای ارتش و مقاومت توانستند در شمال استان لاذقیه، علیه تروریست‌های «جیش الفتح» وارد عمل شده و پنج روستا را بازپس گیرند. همچنین در ادامه درگیری ها درلاذقیه مناطق "قری الحور" ، "الرویسات" ، "السودیه" ، "الوادی الازرق" در جنوب شرقی "کنسبا" نیز به کنترل نیروهای ارتش و مقاومت درآمد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه درگیری ها همچنان در لاذقیه تا آزادسازی کامل این استان از لوث تروریست ها ادامه دارد و دستور کار ارتش و نیروهای مقاومت آزادسازی کامل این استان است خاطر نشان کرد: روستاهای "القلایع"، "کاروره"، "القسطل"، "باشوره"، "بیت ددو"، "جبال برادون"، "بردون"، "القلعه"، و "الخضر" در حومه شمالی لاذقیه که بعضا بین نیروهای مقاومت و تروریست ها دست به دست شد اکنون در کنترل کامل رزمندگان قرار دارد.آنچه برخی از شبکه‌های اجتماعی تروریست‌ها مبنی بر کنترل این گروه ها بر تپه "کروم جبا" در حومه قنیطره منتشر کردند، صحت ندارد.آن ها چند مرتبه برای جلوگیری از تضعیف روحیه مزدورانشان در ادامه شکست هایشان در لاذقیه اقدام به انتشار این قبیل اخبار کردند که در هیچ کدام از موارد اخبار منتشر شده حصت نداشته است.

این نیروی اعلام مقاومت با اشاره به تصرف منطقه "باشوره" در لاذقیه در ادامه گفت : یگانهای ارتش و مقاومت حملات شدید گروههای تروریستی از شهرک "ام باطنه" به سمت شهر "البعث"، "جبا"، تپه " البزاق" و تپه "کروم جبا" در جنوب قنیطره را دفع کردند و کنترل "القصتال", "عیدو" ,"تل باشوره" را در نزدیک "برادون" در شمال لاذقیه بدست گرفتند.مناطق تحت کنترل مسلحین درشمال لاذقیه که قبلا هفتصد و پنجاه کیلومتر بود اکنون به کمتر از صد و پنجاه کیلومتر کاهش یافته است.

کاظم الوفیق با اشاره به پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به سمت "تل رفعت" در شمال "نبل و الزهرا" گفت: نیروهای مقاومت روز چهارشنبه هفته گذشته توانستند شهرک‌های «نبل» و «الزهرا» را پس از چهار سال محاصره رفع حصر کنند و از آن روز پیشرفت آن‌ها در آزادسازی شهرک‌های دیگر همچون «مایر» و «رتیان» قابل توجه بوده است. با آزادسازی این شهر، محاصره شهر حلب نیز کامل‌تر می‌شود و راه انتقال سلاح به تروریست‌ها در شهر حلب نیز بسته خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تروریست های داعشی در چند روز گذشته تلاشهای زیادی برای شکستن خط پیشروی ارتش و باز کردن گلوگاه ایجاد شده توسط ارتش انجام دادند .نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان و دیگر گروههای مقاومت پیشروی به سمت شهر «تل رفعت» در شمال استان حلب و در شمال شرق شهرک‌ «نبل» را آغاز کرده‌اند.این در حالی است که نیروهای مقاومت فقط یک شهرک تا رسیدن به این شهر فاصله دارند.تل رفعت، با جمعیت 85833 از شهرهای مهم استان حلب محسوب می‌شود.

این نیروی اعلام با اشاره به قطع بزرگراه حلب-غازی عنتب ترکیه که مسیر امداد رسانی تروریست ها به شمار میرفت گفت: ارتش سوریه و مقاومت منطقه "الخالدیه" در مجاورت "خان طومان" و بزرگراه ام ۵ حلب-دمشق راآزاد کردند. شهر غازی عنتپ ترکیه باجمعیت بیش از یک میلیون نفر در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد که مدتی قبل با احداث اتوبانی به مرز سوریه متصل واز آنجا تا حلب امتداد یافت. بین دوشهر مذکور حدودا100 کیلومتر فاصله هست واین مسیر مهمترین محور ترانزیتی مابین سوریه وترکیه محسوب میگردید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : باشروع حوادث سوریه وسقوط مناطق شمال حلب تا مرز ترکیه اتوبان هم در اختیار تروریست ها قرار گرفت وعمده کمکهای ترکیه واروپا از این مسیر به تکفیریها می رسید.

کاظم الوفیق در پایان سخنان خود به تشریخ وضعیت جبهه جنوب دمشق که باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده پرداخت و گفت: رزمندگان در ادامه پیشروی های خود در این منطقه دو شهر "ابطع" و "داعل" را که در اطراف درعا قرار دارد به محاصره خود درآورده که درصورت آزادسازی این دو شهر امنیت جاده دمشق-درعا تامین خواهد شد.همچنین ارتش سوریه و مقاومت مواضع تروریست های مسلح و اتاق عملیات آنها را در مناطق «درعا البلد» و «المحطه» به محاصره درآورد تا به این وسیله شرق این شهر را از غرب آن جدا کند و طراحی عملیات برای آن آسان تر انجام شود.

وی با اشاره به شکست پرونده سوریه گفت:اگر ان شاالله با عنایت خدا پیشروی ها در این منطقه ادامه داشته باشد و جبهه جنوبی دمشق به صورت کامل ازاد شود رژیم صهیونیستی علاوه بر جنوب لبنان و منطقه جولان باید نگران جبهه های جدیدی که به مراتب شدت اثرگذاری بالایی دارد باشد.امروز نه تنها طرح نابودی مقاومت و تغییر جغرافیای سیاسی غرب آسیا از سوی صهیونیست ها تعبیرنشد بلکه امروز آن ها باید نگران گروه های مختلف مقاومت با سازمانی به مراتب منظم تر از قبل در جبهه هایی که بسیار پیچیده تر ار 33 روزه،22 روزه و .. هست باشند.نگرانی که امروز در سخنان سران این مثلث عبری-عربی-ترکی به وضوح مشاهده می شود./

ارسال نظر: