نماینده ویژه اشرف‌غنی: طالبان از مواضع خود کوتاه نمی‌آید

کدخبر: 2010346

نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان با حضور در جمع سران جهادی ولایت تخار در شمال این کشور گفت که طالبان از موضع و خواسته‌های خود در برابر حکومت افغانستان کوتاه نمی‌آیند و مذاکرات صلح وقت تلف کردن است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت : "احمد ضیاء مسعود" نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در جمع سران جهادی و مقامات محلی ولایت تخار در شمال افغانستان اعلام کرد:

وی که برای بررسی اوضاع امنیتی به ولایت تخار سفر کرده، گفت: متأسفانه حکومت افغانستان هیچ طرح و برنامه‌ای برای مبارزه با مخالفان مسلح دولت ندارد.

مسعود افزود: نیروهای امینی و نظامی افغانستان به تنهایی قادر به تأمین امنیت این کشور نیستند، زیرا 350 هزار نیروی نظامی نتوانسته‌اند با حداکثر 20 هزار طالب مقابله کنند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان تصریح کرد: بنا به پیشنهاد مجاهدین باید «شورای مجاهدین» در چارچوب یک تیپ نظامی بوجود آید و به ارتش افغانستان ملحق شود.

احمد ضیاء مسعود ادامه داد: طالبان سالانه صدها میلون دلار از قاچاق مواد مخدر بدست می‌آورند و این درحالی است که آنها از موضع و خواسته‌های خود در برابر حکومت افغانستان کوتاه نخواهند آمد.

وی اظهار داشت: ما هرگز از جنگ طرفداری نکرده‌ایم، اما روند کنونی مذاکرات صلح هیچ سودی به همراه نخواهد داشت و تنها وقت تلف کردن است

نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در این دیدار تأکید کرد: طالبان می‌‌خواهند برای سازماندهی حملات آینده خود وقت بخرند.

در ادامه مسعود افزود:تروریستها در افغانستان، گروههای مزدوری هستند که در صورت قطع کمکهای برخی کشورها به آنها از بین خواهند رفت.

احمد ضیاء مسعود تأکید کرد: حضور مجاهدین در تمام عرصه‌های سیاسی و نظامی افغانستان نیاز اساسی این کشور است و رهبری جنگ را باید مجاهدین به عهده بگیرند زیرا تجربه کافی در این زمینه را دارند.

ارسال نظر: