سیا: افغانستان با خطر سقوط سیاسی مواجه است

کدخبر: 2010373

رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هشدار داد که دولت افغانستان در سال ۲۰۱۶میلادی با خطر سقوط سیاسی مواجه است و طالبان بیش از پیش قدرت گرفته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خبرگزاری «جمهور» افغانستان به نقل از«جیمزکلآپر» نوشت که افغانستان در سال 2016 میلادی با مشکلات مالی مواجه است و اگر وضعیت به همین گونه ادامه پیدا کند، پایان خطرناکی در انتظار این کشور خواهد بود.

کلیپر که در مجلس سنای آمریکا سخنرانی می کرد، گفت: روند گفت وگوهای صلح در افغانستان قابل اطمینان نیست و تغییری در شرایط طالبان برای آغاز گفت وگوهای صلح مشاهده نمی شود.

«محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان نیز گفته است که اگر گفت و گوهای صلح با طالبان آغاز نشود، با آغاز فصل گرما، جنگ در افغانستان شدت خواهد یافت. وی درعین حال افزوده است که ارتش افغانستان با آن دسته ازگروه های مسلح که سلاح خود را برزمین نگذارند، گفت و گو نخواهد کرد.

مقامات آمریکایی روز گذشته « سه شنبه » نیز اعلام کردند که بزودی صدها سرباز تازه نفس را برای مقابله با طالبان و به کمک نیروهای افغان به استان هلمند اعزام می کنند.

استان هلمند در تابستان و پائیز گذشته شاهد نبردهای سنگین بین نیروهای افغان و گروه طالبان بود. در این درگیری ها برخی از شهرستان های هلمند به تصرف طالبان در آمده است.

منبع : ایرنا

ارسال نظر: