نظرمان نسبت به اینفانتینو از دیروز تا امروز تغییر کرده است

کفاشیان: تعصبی به آسیایی بودن شیخ سلمان نداریم و به بهترین کاندیدا در فیفا رای می‌دهیم

کدخبر: 2010377

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تعصبی به آسیایی بودن شیخ سلمان نداریم و هرکدام فوتبال ایران را ارجح‌تر قرار دهند به آن رای می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین» علی کفاشیان در حاشیه دیدار با اینفانتینو کاندیدای انتخابات فیفا گفت: وقتی می‌خواهیم رایی بدهیم باید همه کاندیداها را داشته باشیم. صحبت‌های بسیار خوبی با وی انجام دادیم که در جهت توسعه فوتبال بود. نظر ما نسبت به دیروز خیلی فرق می‌کند. با توجه به توانمندی‌هایی که کاندیداها دارند به بهترین نفر رای خواهیم داد.

وی گفت: اینفانتینو هم نظرات خوبی داد و باید مطالعه کنیم و خوب است شیخ سلمان و جیانی کاندیدایی هستند که بیشترین شانس را در انتخابات دارند و اگر بتوانند تفاهم بگذارند و یکی به نقع دیگری کنار برود خیلی بهتر است. 15 روز تا انتخابات فیفا وقت داریم تا ارزیابی و بررسی کنیم تا به کدام یکی رای بدهیم. تعصبی به آسیایی بودن شیخ سلمان نداریم و هرکدام فوتبال ایران را ارجح‌تر قرار دهند به آن رای می‌دهیم.

کفاشیان افزود: ایران و کره جنوبی در هیات رئیسه آسیا سمتی نداشتند و خیلی از کشورهایی که فوتبال داشتند صاحب کرسی بودند که همین باعث فساد شده است. ایران قطب فوتبال آسیا است. در سطح آسیا در 4 رشته اول رنکینگ آسیا هستیم. جیانی صحبت‌هایش منطقی بود و به کشورهایی که صاحب قدرت هستند اهمیت می‌دهد.

رئیس فدراسیون در پاسخ به سوالی که آیا فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران قصد ندارد از همراهی چند کشور آسیایی با خود برای رای دادن به رییس فیفا به عنوان اهرم فشار روی AFC استفاده کند تا درباره میزبانی ایران از باز‌ی‌های بین‌المللی به سود ایران رای دهد، گفت: اعتقاد ما بر این است که باید پیشنهاداتمان منطقی باشد. تصمیم AFC درباره میزبانی نکردن ایران از تیم‌های عربی منطقی نیست و ما این مساله را را نمی‌پذیریم. اگر عربستان جای امنی نیست به آنجا نمی رویم، ولی ایران کاملا امن است و ما از تیم‌های عربستانی به خوبی میزبانی می‌کنیم. ما معتقدیم که سیاست نباید در فو‌تبا‌ل دخیل باشد که اینفانتینو نیز همین نظر را دارد. از مسئولان AFC هم می‌خواهیم که بالاخره یک جا جلوی دخالت افراد سیاسی در فو‌تبا‌ل را بگیرند.

کفاشیان درخصوص استعفای احتمالی کی‌روش از تیم ملی گفت: کی‌روش ماموریتی در ایران دارد و ایشان تمایل دارد تا کار با ایران را بسیار خوب جلو ببرد. ایشان فوتبال ایران را چه من باشم و چه نباشم باید اداره کند و وظایف خاصی دارد و ربطی به رئیس فدراسیون ندارد.

وی تصریح کرد: چمن کمپ برای تیم ملی مناسب نیست و کی‌روش خواهان برگزاری اردو در خارج کشور است و ما مخالفیم. سعی می‌کنیم چمن را به زودی آماده کنیم.

وی گفت: در مورد اسپانسر پیشنهادهای خوبی داریم و زمان معرفی اسپانسر را عقب انداختیم و برای لباس هفته آینده تصمیم می‌گیریم.

وی در پایان گفت: با بحث‌هایی که این چند وقت پیش آمده است فکر می‌کنم که مساله حق پخش تلویزیونی به فراموشی سپرده می‌شود. متاسفانه مشکلات ما هر روز شدیدتر می‌شود و من تاسف می خورم که باشگاهی مثل نفت تهران اعلام می‌کند که ممکن است به خاطر مشکلات مالی از لیگ برتر کنار بکشد. اینها نشانه های خوبی نیست. اگر کسانی با فدراسیون فو‌تبا‌ل یا شخص من دشمنی دارند از فو‌تبا‌ل حمایت کنند چون فو‌تبا‌ل خواست مردم است و نباید ناراحتی‌شان از من باعث نابودی فو‌تبا‌ل شود.

ارسال نظر: