دبیر شورای عالی امنیت ملی:

نباید رفتاری خلاف رفتار رهبری داشته باشیم

کدخبر: 2010392

علی شمخانی‌ گفت: در این دوران حساس نباید رفتاری خلاف رفتار رهبری داشته باشیم و باید در مسیر تعیین شده توسط ایشان حرکت کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر ‌علی شمخانی‌ امشب در دومین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد اظهار داشت: حسینی باقی‌ ماندن ما بر این است که نباید دست یکدیگر را رها کنیم و احساس نکنیم اگر به عنوان نمونه شمخانی قبه‌دار شد، دیگر نمی‌شود با او حرف زد.

وی عنوان کرد: باید عیب‌های یکدیگر را حل کنیم نه اینکه آن را وسیله‌ای برای حذف قرار دهیم ضمن اینکه امروز این نیاز بیشتر احساس می‌شود و نیاز به همان وحدت دوران دفاع مقدس داریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: دشمن از ما دست نکشیده و نخواهد کشید و امروز نیز با روش‌های خود به دنبال اختلاف‌افکنی میان ماست.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این روزها کشور ما آماده می‌شود تا انتخابات را که نشان‌دهنده قوام و پایداری نظام است، برگزار کند و این مراسم نیز برای آن است که بگوییم هیچ رزمنده‌ای بازنشسته نمی‌شود و در همه برهه‌های حساس، احساس تکلیف کرده و وارد عرصه می‌شود.

وی اظهار داشت: برای رزمنده، هرگاه شرایط اقتضاء کند، خون دوستان و برادران همرزمش را فراموش نخواهد کرد و حتی اگر مسئولیت رسمی بر عهده نداشته باشد، وارد میدان خواهد شد و نقش‌آفرینی خواهد کرد.

شمخانی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس، نسلی را تربیت کرد که شرایط امروز مشخص می‌کند این نسل، مانند و نظیری ندارد زیرا نمی‌توانید صنفی را پیدا کنید که به نام او فرهنگی به ثبت رسیده باشد.

وی با بیان اینکه بسیج به نام نسل دوران دفاع مقدس به ثبت رسید، تصریح کرد: این فرهنگ ناشی از ممزوج شدن ارتشی، سپاهی و بسیجی در دشوارترین موقعیت جنگ به فرمان رهبر بود و این فرهنگ امروز به عنوان یک درمان برای هر دردی تجویز می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: بسیجی امروز باید ارزش خود و رفقایش را بداند و متوجه باشد که همواره موارد و موانع بسیاری وجود دارد که همرزمان و این فرهنگ بسیجی را از او بگیرد.

وی تصریح کرد: راه حفظ این دستاورد و این فرهنگ این است که به یکدیگر احترام بگذاریم و اگر کسی از ما دچار لغزش سیاسی، مالی یا اخلاقی شد، آن را وسیله‌ای برای حذف او نکنیم زیرا این خطا و لغزش متوجه همه ما نیز هست و باید به دنبال راهی باشیم که آن فرد را از خطا و لغزش برگردانیم.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری ملوانان آمریکایی که وارد آب‌های ایران شده بودند، اظهار داشت: ما می‌توانستیم در مورد این اتفاق، چند موضع بگیریم،‌ نخست اینکه چشم خود را ببندیم تا آنها بروند، دوم اینکه تیری بزنیم و آنها را بکشیم و سوم راهی بود که انجام شد و آن عملکرد مقتدرانه و مسئولانه‌ای بود که منجر به دستگیری، بازجویی و ارشاد آنها شد و این همان خوی انقلابی ماست که بر خوی ماجراجویی غلبه می‌کند.

وی افزود: وضعیت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه ناشی از رفتار مسئولانه و انقلابی است نه رفتار ماجراجویانه یا منفعلانه و تمام اینها با ولایت رهبری امکان‌پذیر است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در این دوران حساس نباید رفتاری خلاف رفتار رهبری داشته باشیم و باید در مسیر تعیین شده توسط ایشان حرکت کنیم.

ارسال نظر: