بشار جعفری: مسیر "ژنو ۳" از همان ابتدا اشتباه بود

کدخبر: 2010542

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به اینکه مسیر ژنو ۳ از همان آغاز اشتباه بود، اتهام‌های انگلیس و فرانسه را "دروغین" و "گمراه کننده" دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت : "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اتهام‌های سفیران انگلیس و فرانسه را گمراه کننده و دروغین دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، بشار الجعفری در کنفرانس مطبوعاتی خود که بعد از جلسه درهای‌ بسته شورا امنیت درباره وضعیت انسانی حلب برگزار شد، اعلام کرد، این‌ اتهام ها که دولت سوریه گفت‌وگوهای ژنو 3 را به شکست کشانده و شهر باستانی حلب را تخریب می‌کند، کذب و گمراه کننده است.

وی همچنین افزود: هیئت جمهوری عربی سوریه از همان ابتداء برای گفت‌وگوی سوری سوری در ژنو حاضر بود و هنگامی که به فرودگاه رسیدیم مستقیم به محل کنفرانس‌ها در ژنو منتقل شدیم و مستقیم با « استیفان دی میستورا» دیدار کردیم، این در حالی بود که گروه‌های دیگر که معارضان خوانده می‌شوند به محل کنفرانس‌ها ژنو نرفتند و اصولا هیئتی تشکیل نشد و نه ما و نه خود دی میستور نمی‌دانستیم که چند هیئت از طرف مقابل شرکت خواهد کرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به وجود شکاف‌های اساسی در پیکره آمادگی جهت شرکت در گفت‌وگوهای غیر مستقیم ژنو اشاره کرد و گفت دلیل اصلی این شکاف‌ها این است که فرانسه و انگلیس، مشکل شکست عربستان و اردن در آماده کردن دو لیست، یکی لیست معارضان و دیگری لیست تروریست‌ها را رها کرده و این دو لیست بسیار حساس را به ژنو فرستادند.

جعفری همچنین تاکید کرد: شکست در آماده‌سازی این دو لیست، گفت‌وگوهای ژنو را نابود کرد، به عبارتی آمریکا، انگلیس، عربستان، ترکیه و قطر مسئول شکست نشست ژنو هستند، چرا که ابتدای این کار اشتباه بود و این کشورها به اقدام‌هایی که بر اساس قطعنامه 2254 بر سر آن‌ها به توافق شده بود، احترام نگذاشتند.

ارسال نظر: