بررسی راهکارهای مدیریت بحران آب در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران

کدخبر: 2011065

مشاور تحلیل و بررسی‌های ویژه رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از بررسی راهکارهای مدیریت بحران آب در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مشاور تحلیل و بررسی‌های ویژه رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام این خبر افزود؛ به‌رغم اهمیت آب در کیفیت زندگی و نقش ضروری آن در فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی و کشاورزی متأسفانه همچنان شاهد عدم اجماع بین نهادهای متولی این مسئله بر سر راهکارهای مواجهه مناسب با بحران آب هستیم .

امین عسکری با اشاره به اینکه تهران با برخورداری از حداکثر 2 درصد منابع آبی کشور پذیرای 20 درصد از جمعیت کشور هست و لذا سرانه مصرف آب شهروندان تهرانی بسیار پایین‌تر از میانگین کل کشور قرار دارد گفت: افزایش آلودگی آب‌های سطحی و نیز نفوذ فاضلاب‌ها به آب‌های زیرزمینی خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت .

مشاور رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با طرح این موضوع که دستگاه‌های دولتی مانند وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست و نیز شهرداری تهران و حتی صنایع و شرکت‌های خصوصی نیز می‌بایست نسبت به زمینه‌های ایجاد بحران آب احساس مسئولیت بیشتری کنند خاطرنشان کرد: این مرکز به‌عنوان اتاق فکر مدیریت شهری از چندی پیش تهیه طرح‌های مطالعاتی و برگزاری هم‌اندیشی‌های تخصصی را در دستور کار خود قرار داده است که نتایج آن طی روزهای آتی در اختیار مدیران ارشد شهرداری و نیز اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهد گرفت .

عسکری در پایان با اشاره به اینکه به‌زودی و با آغاز فصل گرما و مشاهده علائم بحران آب فضای مناسبی برای بحث و بررسی پیرامون این مسئله فراهم می‌شود ابراز امیدواری کرد با تلاش شهرداری تهران و توجه ویژه شورای شهر و با حسن همکاری سایر نهادهای مسئول در حوزه آب، شاهد تدوین لایحه مدیریت جامع بحران آب در کلان‌شهر تهران باشیم.

ارسال نظر: