بودجه پیشنهادی دولت، جوابگی جامعه مددجوی کمیته امداد نیست

پرداخت عیدی مددجویان کمیته امداد با مستمری اسفندماه/ توزیع بن خرید کالا بین مددجویان

کدخبر: 2011766

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: طبق سنوات گذشته و براساس آخرین اظهارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عیدی مددجویان تحت حمایت این نهاد که معادل یک ماه مستمری آنان است با مستمری اسفند به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، فتاح رئیس کمیته امداد در نشست خبری صبح امروز خود در خصوص افزایش مستمری مددجویان در سال ۹۵ اظهار کرد: بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی برای این نهاد ۷ درصد رشد داشته است درحالی‌که در این بودجه رشد ۱۲ درصدی حقوق کارمندان لحاظ شده است بنابراین برای افزایش مستمری مددجویان اعتباری در نظر گرفته نشده است .

وی از اعلام موافقت معاون اول رئیس‌جمهوری در خصوص افزایش ۱۲بودجه این نهاد از ۷به ۱۲درصد خبر داد و گفت: هم‌اکنون بودجه سال ۹۵در دست مجلس شورای اسلامی است و دولت در این خصوص نمی‌تواند کاری انجام دهد لذا طبق مذاکراتی که با کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم، مجلس موافق این اصلاح است. در صورت موافقت با این افزایش بودجه، به‌طورقطع میزان مستمری مددجویان نیز افزایش خواهد یافت .

رئیس کمیته امداد در ادامه در جمع خبرنگاران به مبلغ کلی عیدی مددجویان که معادل یک ماه پرداخت مستمری آنان است اشاره کرد و گفت: عیدی مددجویان یا همان مستمری ماهانه مددجویان بالغ‌بر ۱۰۷میلیارد تومان است که امیدواریم با تخصیص دولت عیدی جامعه مددجویان پرداخت شود .

وی به طرح جایگزین فروشگاه‌های بهاره کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در طی سال‌های اخیر فروشگاه‌های نوروزی از بهمن‌ماه تا اواخر فروردین خدماتی را به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌کردند اما با پژوهش‌های اخیر دریافتیم که همه آثار این فروشگاه‌ها مثبت نیست به همین دلیل امسال در هیچ استانی فروشگاه نوروزی برگزاری نمی‌شود .

فتاح به خدمات جدید امداد در نوروز اشاره کرد و گفت: در استان تهران با فروشگاه‌های اتکا قرارداد بسته‌شده و مددجویان با بن‌هایی که در اختیار ایشان قرار می‌گیرد می‌توانند مانند شهروندان عادی هر وسیله‌ای را که خودشان نیاز دارند خریداری کنند ویژگی این بن کارت‌ها این است که تخفیف مددجویی در داخل کارت‌ها لحاظ شده و در هنگام خرید تمایزی میان افراد تحت پوشش با سایر اقشار جامعه وجود نخواهد داشت شهرستان‌ها نیز می‌توانند این روش را در شهرها و روستاهای خود پیاده کنند .

صندوق‌های صدقات نماد مشارکت مردم در کار خیر است

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه در حوزه صندوق‌های صدقات در سطح شهرها و روستاها اشکالات خرد و کلانی وجود دارد گفت: بنای ما این نیست که این صندوق‌ها جمع شوند زیرا صندوق‌های صدقات نماد کمیته امداد و نماد مشارکت مردم در کار خیر است. اما قصد داریم تا اصلاحاتی را در مورد این صندوق‌ها اعمال کنیم .

وی یکی از مشکلات کلان این صندوق‌ها را بدون همخوانی میان فنّاوری جدید و قدیم برشمرد و گفت: مردم اکنون به‌جای پول نقد کارت‌بانکی به همراه دارند بنابراین ما روش‌هایی را برای پرداخت الکترونیکی صدقات طراحی کردیم .

فتاح به سامانه الکترونیکی پرداخت صدقات اشاره کرد و گفت: از هفته آینده پیامک‌هایی برای صاحبان تلفن همراه ارسال خواهد شد تا مردم بتوانند صدقات خود را در هر زمان و در هر مکانی از طریق تلفن همراه پرداخت کنند. همچنین ویژگی این طرح آن است که هر فرد می‌تواند صدقه خود را از طریق کد مشخص‌شده به هر شهر و روستایی که تمایل دارد ارسال کند. وی تأکید کرد: این طرح در اسفندماه جاری اجرایی خواهد شد .

رئیس کمیته امداد یکی دیگر از مشکلات صندوق‌های صدقات را آسیب‌پذیری این صندوق‌ها عنوان کرد و گفت: عملیات اصلاح صندوق‌های صدقات شروع‌شده است به‌طوری‌که شیارهای افقی و عمودی در ورودی صندوق‌ها تعبیه‌شده و قفل‌های آن نیز تعویض شده‌اند همچنین یک کیسه توری درون آن تعبیه‌شده که مانع از دستبرد پول‌ها می‌شود .

وی ادامه داد: برای تست امنیت این صندوق‌های جدید دوربین‌هایی تعبیه کردیم و همچنین از طریق سارقان حرفه‌ای در زندان‌ها امنیت این صندوق‌ها را امتحان کرده‌ایم در حال حاضر امنیت صندوق‌ها به حدی بالا رفته که نمی‌توان هیچ مبلغی را از آن خارج کرد مگر آنکه سارق صندوق را از جا دربیاورد .

فتاح گفت: جایگزینی این صندوق‌ها با صندوق‌های قدیم آغازشده و امیدواریم تا پایان شش‌ماهه سال 95 تمام صندوق‌ها تعویض شوند .

رئیس کمیته امداد در پاسخ به این سؤال که انتقال ساختمان کمیته امداد از محدوده سوهانک چه زمانی انجام می‌شود گفت: در حال حاضر بخشی از ساختمان جدید آماده‌شده و جلسات هیئت امناء و شورای مرکزی در آنجا برگزار می‌شود و در تعطیلات عید دفاتر مدیران به ساختمان جدید انتقال می‌یابد و امیدواریم تا اواخر خردادماه سایر بخش‌ها نیز به این ساختان جدید منتقل شوند

ارسال نظر: