در نشست خبری بانوان ائتلاف اصولگرایان تهران در «نسیم آنلاین» عنوان شد

زنگ انشاء تمام شد؛ دولت باید حساب پس دهد

کدخبر: 2012203

بانوان ائتلاف اصولگرایان تهران در نشست خبری که در محل خبرگزاری «نسیم آنلاین»، برگزار شد، عنوان کردند: هنوز دو سال است که ما در زنگ انشاء به سر می‌بریم اما قرار نیست که این زنگ تمام شود و به حساب و کتاب برسیم قطعاً این مسئله باعث دلسردی مردم از دولت می‌شود نه نظام.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، نشست خبری بانوان ائتلاف اصولگرایان تهران در محل خبرگزاری « نسیم آنلاین » برگزار شد.

در این نشست فاطمه آلیا، لاله افتخاری، زهره الهیان، فاطمه رهبر و زهره طبیب‌زاده حضور داشته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

سوال: در وضعیت کنونی اقتصادی از دیدگاه شما تاثیر این وضعیت بر نهاد خانواده و زنان چگونه خواهد بود و برداشت شما از این مساله چیست؟

لاله افتخاری: آنچه در آموزه های دینی ما آمده این است که فقر از هر دری وارد شود ایمان از در دیگر بیرون می رود حال وقتی شرایط رکود پیش می آید و مشکلات اقتصادی گریبان گیر خانواده ها می شود اول زنان خانواده ضربه می بینند و آن هم به دلیل حساسیت و نمود عاطفی آنها است و اینکه جمع کار منزل و بیرون برای خانم ها سخت است و در جامعه کنونی هر کاری را نمی توانند انجام دهند کافی است کمی کم تحمل باشند که در آنها نشانه های افسردگی دیده شود.

اگر رکود را کاهش نمی توانیم بدهیم حداقل باعث افزایش آن نشویم

پس توجه داشته باشید که اگر رکود را کاهش نمی توانیم بدهیم حداقل باعث افزایش آن نشویم مخصوصا این مسئله برای خانم هایی که همسر بیمار دارند یا همسر آنها گریبان گیر این رکود شده آسیب‌پذیرترند.

فاطمه رهبر: وقتی رکود اقتصادی مطرح می شود بخشی از جامعه که خانم ها هستند و در بدنه اقتصادی فعالیت دارند طبیعتا تابعی از این جمع می شوند؛ به طور مثال در منطقه شرق تهران هشت هزار بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ وجود دارد که طی این چند سال سه هزار از این بنگاه ها بسته شده است که طی این روند 15 تا 20 هزار نفر بیکار شده اند اگر هر کدام را میانگین خانواده برای آنها در نظر بگیریم یک مجموعه عظیمی را در بر می گیرد و طبیعتاً در اثر این بحران های اقتصادی بنیان خانواده آسیب پذیر می شود و این مسئله در کل کشور به ویژه در مناطق محروم ما دیده می شود ما شعارهایی را می بینیم در خصوص کنترل تورم اما در عمل اینطور نیست و کلی مسئله و مشکل وجود دارد دختران جوان ما که تحصیل کرده اند توقع دارند که شرایط کار بر ایشان فراهم باشد و در کل می توان نتیجه بگیریم یکی از علت های طلاق در جامعه امروز همین مسئله بیکاری است.

زنان کارآفرین بویژه زنان سرپرشت خانوار در شرایط رکود اقتصادی زمین گیر شده اند

زهره الهیان: در رابطه با بحث رکود و تاثیر در جامعه زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار به این نکته باید اشاره کرد که متاسفانه دولت بسته جامع حمایتی از تولیدکنندگان ندارد و این شرایط تولیدکنندگان شامل حال زنان نیز می شود. بسیاری از زنان کارآفرین هستند؛ بنگاه های زودبازده اقتصادی متاسفانه در شرایط رکود کنونی مورد بی مهری و عدم حمایت دولت قرار گرفته و همین باعث تشدید شدن تعطیلی بنگاه های اقتصادی و بیکاری زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار می شود. از دو و نیم تا سه میلیون نفر بیکار بخشی هم زنان را شامل می شوند که آنها به شغل و درآمد نیاز دارند و دچار مشکلات جدی و آسیب های متعددی در زمان بیکاری می شوند.

سوال: آزادی‌هایی که برای جوانان و زنان از سوی غرب مطرح می‌شود چه کارکردی دارد و برخورد با این موضوع در رسانه‌های خارجی صنفی است یا سیاسی؟

زهره طبیب‌زاده: آزادی‌های مطرح شده توسط غرب قطعا یک رویکرد سیاسی دارد چرا که مشخص است غربی‌ها دلشان برای زنان و جوانان ایرانی نمی‌سوزد و دشمن تلاش دارد با اجرای برنامه‌های تبلیغی و برنامه‌ریزی شده و سازمانی بر افکار عمومی جامعه تاثیر بگذارد.

طبیب‌زاده افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، جوانان مخاطبان بهتری در شبکه های اجتماعی هستند و مقاصد و اهداف غرب برای تاثیرگذاری بر این قشر است که در این شرایط مسلما این دو قشر در معرض تهاجمات بیشتری هستند.

عضو ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه دختران الان جامعه ما مادران آینده هستند گفت: دشمن با این هدف تلاش می‌کند بر روی این قشر جوان تاثیر بگذارد تا در آینده بهره‌برداری کند؛ مسلماً آزادی‌های غربی مورد تایید ما و دین ما نیست.

وی با طرح این سوال که آیا آزادی‌های غرب را دین و شرع ما می پذیرد؟ گفت: رویکرد دینی ما نسبت به آزادی زن و محدودیت‌های قائل شده برای آنها تفاوت دارد؛ ما معتقدیم غرب برخورد ابزاری با زن دارد و این زنان توسط مردان جامعه خود و نظام سرمایه‌داری آنجا استثمار شده‌اند و از آنها برای رویکرد تبلیغاتی و رشد امکانات اقتصادی استفاده می‌شود.

عضو ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه در جامعه ما زنان هیچ نوع کاستی فکری با مردان ندارند گفت: زنان جامعه ما در تعریف نقش‌های اجتماعی با مردان تفاوت دارند و در دین ما اجازه بهره برداری از زنان داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: شعارهای آزادی خواهی غرب یک پیام سیاسی است و آنها حمایتی از جنسیت زن ندارند.

استفاده ابزاری از رای زنان به ویژه در آستانه انتخابات‌ها تبدیل به چالشی جدی شده

زهره الهیان: استفاده ابزاری از رای زنان به ویژه در آستانه انتخابات‌ها تبدیل به چالشی جدی شده و برخی از طیف‌ها و جناح‌ها از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند که آمریکا و انگلیس مسابقه‌ای را در دو شبکه تلویزیونی در این خصوص داشتند و برای به دست آوردن رای زنان، شعارهای خاص جنسیتی را می‌دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه کلینتون و تونی بلر توانستند از این مسئله برای انتخاب شدن‌شان استفاده کنند گفت: شعارهای جنسیتی و تشکیل کمپین‌هایی برای مسئله، کمکی به مسائل و مشکلات واقعی خانم‌ها نمی‌کند اما چیزی که ما در مجلس به جای تقابل با آقایان دنبال می‌کنیم کمک گرفتن از آنها برای حل مشکلات خانم ها است که اگر این کمک‌ها نبود خیلی از مشکلات حل نمی‌شد

الهیان تاکید کرد: متاسفانه برخی طیف ها به جای نگاه به جامعه واقعی زنان به یک سری شعارها نگاه می‌کنند و از زن استفاده ابزاری دارند مثلا موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها یک مشکل جدی نبوده و طرح آن نیز چنان جدی نیست اما خیلی از افراد این مسائل را مطرح می‌کنند.

فاطمه رهبر: نگاه به آزادی زنان بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغاتی پیدا کرده و اگر بخواهیم نسبت به این موضوع واقع بینانه نگاه کنیم باید ببینیم در این دو سال و اندی که از دولت روحانی می‌گذرد در مورد موضوع زنان و جوانان چه اتفاقی افتاده است.

در دولت یازدهم زنان از همان یک جایگاه وزارت هم محروم شدند

رهبر با بیان اینکه آقای روحانی در ابتدای ورود حتی یک وزیر زن هم در دولت خود قرار نداد و از وزرای خانم محروم شدیم گفت: زنان شایسته ای که دست پرورده انقلاب و متدین هستند در کشور کم نداریم و آنها می‌توانند با توانمندی های بالا و رعایت شرایط دینی در جامعه فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه شایسته سالاری می‌طلبد تا به این نکته توجه شود که زنان هم می‌توانند در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تمامی عرصه‌ها فعالیت داشته باشند.

در 3 سال گذشته حتی یک خط لایحه برای جوانان و زنان ارائه نشده است

رهبر با اشاره به اینکه در دو سال و اندی که از دولت روحانی می گذرد حتی یک خط لایحه یا در برنامه توسعه ششم احکام، لوایح و حرف و موضوع تازه‌ای برای جوانان و زنان به مجلس ارائه نشده است گفت: قوانینی هم که در دوره دولت روحانی به تصویب رسیده اجرایی نشده و هیچ همتی هم برای اجرایی شدن آن وجود ندارد.

عضو ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: ماده 227 برنامه توسعه پنجم، موضوع سند ملی امنیت زنان و کودکان را در جامعه مطرح می‌کند که دولت باید آن را با معاونت امور زنان و خانواده هماهنگ و به اجرا در آورد.

وی تصریح کرد: 14 برنامه اعلام شده بود و در جهت تدوین امور زنان و خانواده در مجلس کارهایی انجام گرفت و بر اساس آخرین جلسه در فراکسیون زنان گزارش‌هایی ارائه شد.

رهبر ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده گزارشی را به فراکسیون زنان ارائه کرد که حدود 18 تفاهم نامه با دستگاه‌ها به امضا رسیده و درصد تحقق را صد در صد عنوان کردند و در آن نوشته بودند که ایجاد دغدغه برای دستگاه‌ها که این موضوع جای گریه دارد.

وی با بیان اینکه برای کلیدی‌ترین موضوعات در زمینه زنان و خانواده باید 14 مورد ارائه می‌شد گفت: نه تنها برنامه‌ای در حوزه زنان و خانواده ارائه نشده، حتی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار که حرکتی مترقی به شمار می‌رود و در جهان نمونه آن وجود ندارد و بودجه مقدماتی در فراکسیون زنان نیز پیش‌بینی شد، کاری صورت نگرفت.

دولت 85 دردصد بودجه بیمه زنان خانه دار را کاهش داده

عضو ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه در زمینه اجرایی نشدن لایحه بیمه زنان خانه‌دار ما دولت قبلی را مقصر نمی‌دانیم و گلایه ای هم از آنها نداریم گفت: چرا که در ماه‌های آخر کار دولت قبلی بودجه این موضوع معین شد اما در دولت جدید 85 درصد این بودجه کاهش یافت و در شورای نگهبان نیز مورد ایراد قرار گرفت.

وی افزود: خانم ملاوردی گفته بودند که لایحه بیمه زنان خانه‌دار تصحیح و اجرایی می‌شود در صورتی که هنوز هیچ اتفاقی در این حوزه نیفتاده است.

رهبر تاکید کرد: در صورتی که بیمه زنان خانه‌دار اجرایی شود دیگر زنان مجبور نیستند برای دریافت کمک هزینه به کمیته امداد و یا بهزیستی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تمام شعارهایی که در خصوص زنان مطرح می‌شود سیاسی است و مقاصد گروه‌ها و احزاب خاص در آن مطرح می‌‌شود خاطرنشان کرد: در سال 2015 سندی به عنوان برابری جنسی و توانمندی زنان و افزایش سهمیه آنها در پارلمان‌ها و همچنین افزایش 30 درصدی زنان به عنوان نمایندگان مجلس در سطح بین‌المللی مطرح شد.

عضو ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: ما مخالف حضور هیچ کس نیستیم اما با سیاست‌زدگی و شعارهای سیاسی مخالف هستیم چرا که کارها از اصل خود دور شده و به حاشیه رفته است.

لاله افتخاری: مطرح کردن آزادی زنان و جوانان یک شعار نزدیک انتخابات است که برای جلب نظر زنان و جوانان و برای برد در حزب و کشور مطرح می‌شود؛ این در حالی است که می‌بینیم در همین غرب اگر جوانی اعتراض داشته باشد و حرف حقی بزند بدون اینکه سلاحی داشته باشد به او حمله ور شده و او را به قتل می‌رسانند آن هم فقط به دلیل اینکه بر خلاف نظر دولتش بوده اما همین غرب در زمان انتخابات همین بحث را به کشور ما می‌آورد و کشور ما را متهم می‌کند که برای جوانانش آزادی قائل نیست؛ این موضوع توسط کسانی مطرح می‌شود که خودشان برای اجرای این قانون در کشورشان مشکل دارند.

افتخاری تاکید کرد: اگر دشمن این کار را برای کشور ما انجام ندهد جای تعجب است، چرا که دشمن همیشه دشمن باقی می‌ماند و به قول رهبری دشمن وقتی با پلاکارد جلو می‌آید جای نگرانی نیست ولی وقتی که خزنده وارد می‌شود خطرناک است .

وی با بیان اینکه این بهانه‌هایی که جدیداً مطرح شده اول از جامعه بین الملل مورد توجه قرار گرفته و بعد به کشور ما و حوزه زنان رسیده گفت: می‌بینید معاون امور زنان رئیس ‌جهور مصاحبه‌ای می‌کند که در تایید حرف آن حزب غربی است که مخالف کشور و نظام سیاسی ما است به وجود آمدن کمپین‌های مختلف خانم ها و حوزه‌های مختلف برای رسیدگی به امور آنها فقط برای جلب توجه آن گروه خاص در نزدیک انتخابات انجام می شود.

عضو ائتلاف اصولگریان با بیان اینکه دو گروه در جامعه به وجود آمدند که برای راگیری پای پیش گذاشته‌اند گفت: گروهی که سمت غرب و بهانه‌های غربی است و گروهی که سمت رهبر و سمت کشور و به فکر سازماندهی کشور هستند؛ رهبری گفته بودند باید خانه‌دار بودن زنان را یک شغل محسوب کرد و برای آن حقوقی قائل شد اما در دولت جدید نه تنها این امر کنار گذاشته بلکه اصرار به شاغل شدن زنان خانه‌دار و وجود آنها در مشاغل کشوری شده که این همان بهانه‌ای است که غربی‌ها آن را پیگیری می‌کنند.

دولت هیچ پیگیری برای اشتغال جوانان نداشته است

وی تاکید کرد: ما در این دولت هیچ پیگیری برای اشتغال جوانان نمی‌بینیم البته من و دوستانم در مجلس اخیر پیشنهادی دادیم که اگر اجرایی شود چند میلیون جوان به سر کار می‌روند.

بیشترین فشار رکود اقتصادی بر دوش زنان سرپرست خانوار است

فاطمه آلیا در خصوص حق معیشت و امنیت شغلی برای زنان گفت: در این موارد همیشه مد نظر ما به طور خاص زنان سرپرست خانوار هستند و بعد زنان به صورت عام آنچه همواره مطالبه مردم نظام و رهبری است جایگاه زنان و تکریم بانوان است که باید تلاش شود هم در حوزه رشد معنوی هم خانواده آنچه مطلوب جایگاه اسلام است محقق شود.

وی با بیان اینکه اگر رویکرد محرومیت زدایی در اولویت باشد بحث معیشت مطرح می شود گفت: در خصوص زنان سرپرست خانوار این نگاه باید همواره در اولویت باشد و در خصوص این مورد دستگاه های حمایتی به صورت موثر طبق اصل 21 قانون اساسی باید برای زنان خانوار عمل کنند.

آلیا افزود: وقتی که دولت گرفتار رکود است در جامعه ما هم زنان و هم مردان فشار اقتصادی را احساس می کنند. رکود در هر بخش اقتصادی بیشتر متوجه زنان جامعه است طبق آماری که در مراجعات عمومی وجود دارد این فشارها بیشتر بر روی بانوان هر خانواده است.

عضو ائتلاف اصولگرایان تهران با بیان اینکه در بحث اشتغال، اولویت باید زنان سرپرست خانوار باشند اظهار داشت: باید شغل هایی ایجاد شوند که تناسب بیشتری با روحیه زنان داشته باشند اگر ما به دنبال معیشت و امنیت هستیم و پیشرفت را مطرح می کنیم باید به این وجه تمایز توجه داشته باشیم اگر می گوییم معیشت و امنیت یعنی رشد که همراه با عدالت و معنویت است.

وی گفت: فرهنگ در همه برنامه ریزی های معیشتی و پیشرفت نباید فراموش شود چرا که از لحاظ امنیت ما در ثبات هستیم اما برای تثبیت این ثبات باید در همه ابعاد تلاش کنیم.

زهره طبیب زاده اظهار کرد: یکی از حرکت های بسیار غلط سیاسی که توسط دولت یازدهم اتفاق افتاده و تبلیغاتی که انجام می شود فراکنی و ایجاد امید واهی در مردم است.

وی ادامه داد: تمام کارشناسان اقتصادی می دانند سهم تحریم ها و مدیریت کلان اقتصادی در جامعه چه میزان است.

طبیب زاده اذعان داشت: اکثر محققان اقتصادی و کارشناسان در این حوزه سهم تحریم ها را 30 تا 40 درصد می دانند و معتقدند که بیش از 60 درصد مشکلات موجود به ساختار بیمار اقتصادی بر می گردد و معضلات مدیریتی که در عرصه کلان وجود دارد نیز در این زمینه اثرگذار است.

فرافکنی و ایجاد امید واهی در مردم بزرگترین اشتباه دولت یازدهم بود

وی با بیان اینکه کار دولت سوء استفاده تبلیغاتی و فرافکنی است افزود: وقتی دولت برنامه ای برای رفع معضلات اقتصادی ندارد باعث می شود تا فرافکنی کرده و مشکلات دیگری را که در خارج وجود دارد عامل حل توانایی خود در حل مشکل مردم تلقی کند.

وی اذعان داشت: دولتی به مرفهین بی درد اهمیت می دهد سیاست اقتصادی دولت هم در حل مشکلات مرفهین بی درد می باشد.

وقتی کمتر از 2 درصد مردم از حمل و نقل هوایی استفاده می کنند خرید 118 هواپیما شوی تبلیغاتی است

طبیب زاده ادامه داد: در بسته اقتصادی دولت یکی از خریدهای آنها هواپیمای ایرباس است و وقتی دولتی رکود گسترده اقتصادی دارد و تورم را مهار نکرده چه دلیلی دارد وقتی امکان مالی وجود ندارد ادای پول دارها را در آورد و 118 هواپیمای جدید بخرد؟

دولت بگوید چند نفر از مردم سفر بین قاره ای دارند که هواپیمای قاره پیما خریده است

وی با بیان اینکه کسی منکر تعویض هواپیماهای کهنه با نو نیست گفت: کمتر از 2 درصد مردم از حمل و نقل هوایی استفاده می کنند و پروازهای بین قاره ای دارند و وقتی هدف گذاری دولت بر اساس مرفهین بی درد باشد و به فکر مردم محروم نیستند اقدام به خرید هواپیماهای نو می کنند.

وی افزود: 15 درصد کل قیمت این هواپیما باید توسط دولت به شرکت ایرباس داده شود و منابع آن را باید از صندوق توسعه ملی بپردازند در حالی که دولت حق ندارد چنین کاری را انجام دهد چرا که این نوع اقدام غیر قانونی است و دولت با این کار خود می خواهد شوی گشایش اقتصادی داشته باشد.

طبیب زاده با بیان اینکه شوی تبلیغاتی توسط دولت مطرح می شود گفت: در رویکرد دولت برای حل معضلات معیشتی و اقتصادی برای محرومین برنامه ای وجود ندارد و معضل دولت حل مشکلات درصد کمی از جامعه که مرفهین هستند می باشد که می خواهند سفرهای بین قاره ای داشته باشند.

وی ادامه گفت: تعویض و به روز رسانی و نو کردن این نوع ناوگان اهمیت ندارد و اگر رویکردی وجود دارد برای حل معضلات مردم باید جهتگیری شده و به سوی مستضعفین و محرومین باشد نه اینکه فقط بخواهند مشکلات مرفهین بی درد را حل کنند.

دولت به جای حمایت از سرمایه های داخلی مسئول حمایت از سرمایه داران خارجی شده است

زهره الهیان در پاسخ به همین سوال گفت: دولت در ابتدای کار خود مطرح کرد که قرار است هر 100 روز یک بار گزارش کارکردهای دولت را به مردم بدهد ولی اینطور نشد که اگر می شد تا به حال 11 گزارش را باید دریافت می کردیم پس نتیجه می گیریم نوع برنامه ریزی دولت غلط است و نمی تواند از پس آن در آید و می شود گفت که دولت برنامه ای ندارد حتی برای مشکل اقتصاد کشور که بزرگترین معضل فعلا در داخل است ما داریم به سمت حمایت از اقتصادی خارجی می رویم پس اقتصاد داخلی چه می شود حمایت از سیستم بیمار بانک ها و سرمایه های مردم درون همین بانک ها چه می شود چرا دولت نمی تواند این سرمایه ها را خرج کشور کند و دارد همه را صرف حضور خارجی ها و واردات محصولات خارجی می کند؟

وی افزود: دولت در شرایط تحریم هم می توانست از سرمایه گذار داخلی حمایت کند و می توانست بحث قاچاق را پیگیری کند و از واردات بی رویه جلوگیری کند.

زنگ انشاء تمام شد؛ دولت باید حساب پس دهد

فاطمه رهبر همچنین گفت: هنوز دو سال است که ما در زنگ انشاء به سر می بریم اما قرار نیست که این زنگ تمام شود و به حساب و کتاب برسیم قطعاً این مسئله باعث دلسردی مردم از دولت می شود نه نظام.

دولت فکر می کند از این ستون تا آن ستون فرج است و مدام وعده حل مشکلات را به صد روز دیگر، بعد از برجام و بعد از انتخابات پاس می دهد

لاله افتخاری هم در این خصوص گفت: این انتظار واقعی است که بر اساس قوانین و مقررات باشد و شاید هم دولت فکر می کند از این ستون تا این ستون فرج است گاهی به گزارش های صد روزه تکیه می کنند و گاهی هم به برجام و حالا هم همه چیز را به بعد از انتخابات واگذار می کنند.

منتظریم که حل مشکلات اقتصادی مردم را به بعد از برجام 3 و 4 و. 5 موکول کنند

فاطمه آلیا نیز در این خصوص گفت: مشاورین تبلیغاتی دولت نیازهای جامعه را احساس کردند که آن شعارهای هنرمندانه را دادند خیز دولت و جهتگیری آن به سمت ارتباط با غربی ها بود لذا وعده انتظار برجام را دادند بعد از آن که مذاکرات تمام شد ایدئولوژی های دولت آمدند افکار را به این سمت سوق دادند که قرار نیست بعد از برجام اتفاقی بیفتد و وعده برجام 2 را دادند.

دولت سیاست پولی مشخصی ندارد

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت سیاست پولی مشخصی ندارد گفت: دولت در توزیع سبد کالا ناکام بود و الآن هم بعد از مذاکرات با شرایط به وجود آمده دولت به سمت سرمایه داری می رود. معنی آن این است که فقر بیشتر شده و تعداد ضعفاء بیشتر می شوند.

فاطمه آلیا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به تعداد کم خانم ها در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی چه تاثیری می توانند در بهبود شرایط زنان داشه باشند گفت: این سوال قبلاً در حضور آقا مطرح شد ایشان این سوال را قبول داشتند فرمودند باید فکری کنیم که تعداد خانم ها در همه عرصه ها بیشتر شود.

وی افزود: شاید در این انتخابات تعداد خانم ها بیشتر باشد اما آنچه مشخص است در همین مجلس نهم حضور خانم ها کیفی بوده هم فعالیتشان در فراکسیون ها قابل قبول بوده و هم در کمیسیون ها.

آلیا اظهار داشت: برای افزایش خانم ها در این مورد باید ساز و کار درستی داشته باشیم و باید کمیسیونی با عنوان زن و خانواده تشکیل شود که در آن از اندیشه ها و مشورت های همکاران آقا نیز در این حوزه استفاده شود و اگر لازم است در بخش هایی از قانون بازنگری شود.

لاله افتخاری همچنین در این خصوص گفت: خوشبختانه از نظر قانون هیچ ممانعتی برای حضور خانم ها وجود نداشته و خوشبختانه حرمت ها نگه داشته می شود امیدواریم حضور خانم ها کیفی باشد و افراد شایسته به مجلس راه پیدا کنند.

وی افزود: همان گونه که امام فرمود بهشتی یک ملت بود برخی از خانم ها نیز می توانند یک ملت باشند مهم این است که با همین تعداد 9 نفر نیز تاثیرگذاری مطلوب وجود داشته باشد.

فاطمه رهبر در پاسخ به سوالی در خصوص گزارشی که چند روز پیش درباره پرونده کرسنت منتشر شد و اینکه رئیس جمهور اظهار نظری در این خصوص نمی کند گفت: اینکه در ذهن آقای زنگنه چه می گذرد من نمی دانم اما یک سری از مسائل را نمی شود رسانه ای کرد چند هفته پیش 32 نماینده مجلس برای دادگاه لاحه شکایتی داشتند که اصل کرسنت یک موضوع رانت است که باید بررسی شود.

وی افزود: مطلع شدم هفته پیش نمایندگان تهران جلسه ای را با وزیر داشتند و این موضوع را با آنان در میان گذاشتند اما نکته اصلی اینجاست که قوه قضائیه باید در این مسئله اعلام نظر صریح داشته باشد.

رویکرد دولت با مفاسد اقتصادی شعاری است

زهره الهیان همچنین در پاسخ به این سوال گفت: متاسفانه رویکرد دولت در مواجهه با مفاسد یک رویکرد شعاری است در مقابل برخی مسائل سکوت می کنند و برای محکوم کردن جناح رقیب مسائلی را در بوق و کرنا می کنند.

وی افزود: مسئله بابک زنجانی از سوی نمایندگان اصولگرا دنبال شد اما دولت این را از خودش می داند و در پرونده کرسنت سکوت کرده و هیچ اظهار نظری نمی کند و متاسفانه به جای حل این مسئله شخصی را در بالاترین مسند وزارت نفت نشانده که فرد اصلی در پرونده کرسنت است.

الهیان گفت: باید از معاون زنان رئیس جمهور سوال کرد قضیه "نزار زاکا" چه شد؟ ایشان که یک افسر آمریکایی بودند و باید پروژه ای را در کشور پیاده می کردند پیگیری کارشان به کجا رسید شما که ناظر بر این قضیه بودید پاسخ ما را بدهید.

لاله افتخاری هم از معاون زنان رئیس جمهور سوال کرد: خانم ملاوردی شما که کارمند دولت هستید و معاون رئیس جمهور هستید چرا می گویی از قانون شش ماهه توضیح عملکرد وزرا به مجلس خبر ندارید؟ این از قوانین مجلس است که شما باید هر شش ماه یک بار ریزه کاری خود را گزارش دهید پس چرا می گویید از این قوانین مطلع نیستید و سوال بعدی من چرا برای اجلاس مسکو که همه رده های بالای کشورهای مختلف حاضر بودند شما را به این مجلس راه ندادند دلیلش چه بود؟

فاطمه رهبر در ادامه این نشست با بیان اینکه در حضور رسانه ها باید اعلام کنم ما مطالبه ای از معاونت زنان رئیس جمهور داریم گفت: حق ما این است که در مورد زنان صحبت کنیم و اکنون شاهدیم که معاونت زنان ریاست جمهوری عملکرد بسیار ناامید کننده ای تا این لحظه داشته است.

رهبر در خصوص عملکرد معاونت زنان ریاست جمهوری اظهار داشت: این معاونت نشست هایی با موضوع خدمات جنسی یا سقط جنین و همچنین نشست هایی برای توانمندی NGOهای خاص برگزار می کند که این رفتار مورد پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه البته حمایت از NGO ها مورد پذیرش است و در قانون نیز به این موضوع اشاره شده است خاطرنشان کرد: اما باید بررسی کرد که چه NGOهایی مورد حمایت معاونت امور زنان ریاست جمهوری قرار می گیرد.

معاون زنان رئیس جمهور بگوید 500 میلیون تومان بابت چه چیزی دریافت کرده است و کجا خرج کرده است

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای میان معاونت امور زنان ریاست جمهوری و سازمان ملل امضاء شده است اظهار داشت: این تفاهم نامه در سازمان ملل مخصوص ایران نوشته شده و بر اساس گزارشی که توسط کمیسون اصل 90 در خصوص این تفاهم نامه ارائه شده است که این گزارش اذعان دارد اطلاعاتی که بر اساس این تفاهم نامه داده شده اطلاعات محرمانه ای بوده که حداقل 500 میلیون تومان ارزش آن بوده و اکنون این معاونت باید پاسخ دهد که چه مقدار بابت این اطلاعات دریافت کرده و چه مقدار از آنها را به NGOهای مورد حمایت خود داده است.

عضو ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: بر اساس نظر مرکز پژوهش های مجلس این تفاهم نامه بر خلاف قانون اساسی و امنیت ملی کشور است و در حقیقت یک برجام کوچک به کشور تحمیل شده است که در این خصوص باید معاونت امور زنان پاسخگو باشد اما از آنجا که این معاونت زیرمجموعه ریاست جمهوری است رئیس جمهور باید برای پاسخ در خصوص این تفاهم نامه به مجلس بیاید و رئیس جمهور باید در این خصوص پاسخ دهد.

وی در پایان تاکید کرد: به نظر ما این یک تفاهم نامه بین المللی است که هویت ماهوی دارد و باید به شکل لایحه به مجلس آمده در مورد تصویب مجلس قرار دهد.

ارسال نظر: